Ik heb onze bijrijdster de laan uitgestuurt!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 07:53

Ik ben zo pislink!!!! Ze heeft zaterdag de paarden met de zweetplekken waar het zadel nog instond zo in de wei gezet. Vond ik al bastersuiker, maar goed daar valt over te praten!

Nou hoorde ik gisteren van hele goede vrienden die zelf ook paarden hebben, dat zij onze paarden zaterdag zijn tegengekomen met dat meisje, maar dat ze ook een jongen op een van onze paarden bij zich had. Dat heeft ze niet eens gevraagd! Het scheen dat ze constant heen en weer galoppeerden en dat die jongen liep te shaken in het zadel omdat hij voor geen meter kon rijden! Onze paarden zijn ontzettend lief en betrouwbaar maar dat hoeft toch niet uitgebuit te worden?!!

Ik heb haar net gebeld en bovenstaande meegedeeld en gelijk gezegd dat ik haar nooit meer op het erf wil zien!!!!

Ik wist niet dat ik zo bikkelhard kon zijn!!!!

Ik sta gewoon nog uit kwaadheid te shaken, ze krijgen alle vrijheid, ik help ze als ze moeilijkheden hebben en dan worden je paarden gewoon verkracht!!! Ik ken het wel uitschreeuwen!!! (maar dat horen jullie natuurlijk niet dus moet ik maar op deze manier mijn ei (struisvogelformaat) kwijt!)


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 08:14

Ik kan mij het helemaal voorstellen!Bij mijn stal staat een meisje die ook een paard heeft, alleen rijdt ze een paar keer per jaar, voor de rest laat ze het aan een ander over.Toen ik een keer 's avonds naar mijn paard ging stond hij niet op de wei.Wat bleek?Zij en haar vriend waren gewoon een buitenrit aan het maken met mijn paard.Nou, toen was ik ook heel boos.Ik vind het belachelijk dat iemand zoiets doet zonder te vragen!Ik vind het goed dat je haar hebt weggestuurd, want hoe weet je of je haar nog kunt vertrouwen? Als ze zoveel om je paarden zou geven zou ze niet zomaar een beginner er op laten raggen.Ook super bijdehand dat ze niet eens heeft gevraagd of het mocht.Nee, het was een goede zet van je.
Mirte

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 08:18

Ik voel me er ook heel goed over, tenminste over het feit dat ik haar deruit heb gekeild.

Maar ondertussen zit ik me hier helemaal op te vreten van nijd!!!

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 08:19

ja daar zou ik ook heel Boos! Boos! over zijn je heb gelijk dat je haar de laan uitgestuurt hebt met een rot schop na .
en ja je mag heel Boos! Boos! Boos! Boos! zijn
groetjes francien

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 08:22

Ik ben ook een keer weggestuurd...

Een hele oude, chagarijnige vrouw had als enige nog haar connemara pony. Ik reed op die pony.

Toen had die pony tijdens een buitenrit een takje in zn oog gekregen. Hij hield zn oog dicht en het traande.
Die vrouw werd zo ontzettend kwaat, ze wou me nooit meer zien.
Ik kon er niets aan doen, maar wat jouw verzorgmeisje heeft gedaan, daar kon ze wel wat aan doen, ze had kunnen weten dat je daar boos om kon worden.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 08:36

GEFELICITEERD!!! Ik geef je groot gelijk dat je haar eruit hebt gestuurd!!!
Sommige mensen zouden meer zulk verstand moeten hebben! Mijn pony is, voordat ik hem als verzorgpony kreeg (ik heb hem later zelf gekocht) verpest door 2 verzorgsters.
Ze reden op hem toen hij nog maar 2 jaar was!!! En verder was er nog helemaal niks met hem gedaan!!!
De eigenaar geloofde me pas toen hij ze op heterdaad betrapte. Pas toen (na een maand) werden ze eruit gezet, maar Silver had er een handicap aan overgehouden (doorgezakte rug).
Ik verbaas me er nog steeds over dat de eigenaar het niet eerder door heeft gehad Boos!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 08:40

Ik heb nog een bijrijdster, een meisje waar ik nog wel vertrouwen in heb, en ik heb haar ook even gebeld om de hele bups te vertellen.
Klinkt een beetje banketstaaf maar nou weet zij ook meteen dat ik niet over me heen laat lopen, dat ik ogen in mijn rug heb en overal contacten Haha!

Ik laat me niet besodemieteren!

(ik voel me al weer een beetje beter, mijn handen trillen al niet meer!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 09:55

Groot gelijk hoor, ik hoop dat je haar flink uitgekafferd hebt en dat dat een beetje opgelucht heeft voor je. Dit slaat helemaal nergens op; is ze nou helemaal achterlijk geworden! Klap van de molen gehad ofzo??? Kan me voorstellen dat je pislink bent; het is mijn verzorgster niet eens en ik zit me al nijdig te maken als ik dit hoor! GRRRRR!!!

Sonja

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 10:52

groot gelijk!ik zou dat ook niet pikken.als er iemand niet netjes met mijn paardej omspringt?dan kan die verdwijnen.

maar ik wil zelf helemaal geen bijrijdster want ik heb tink juist gekocht zodat ik helemaal mijn eigen paardje voor mezelf heb.en dus zeker weet dat er geen foute dingen mee gebeuren.ik kom elke dag en zorg altijd voor haar.ik durf haar niet in handen van een vreemde te geven..........

soms is het beter om te zwijgen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 10:57

Het gaat hier om het Friese tweespan van mijn ouders, die heb ik beide zelf zadelmak gemaakt en ik neem ook een groot deel van de verzorging op mijn schouders.
Ik rij echter zelf liever warmbloedpaarden. En daar hebben we er inmiddels ook al twee van dus ik heb mijn handen al vol.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 11:07

Echt zo'n mens om recht voor haar bek te rammen. Ik heb er nu al zin in Boos!
Wat een stomme huppelkut zeg!
Groetjes!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 11:57

jeetje wat aso!!!!
kan me goed voorstellen dat je woest was ik was dat ook geweest 't is toch te gek voor woorden zomaar iemand op jouw paard!


Lot gaat ook gewoon met een zweetplek de we in hoor.
als het mooi weer is spons ik 'm af met een zweetmes en dan nat de wei in en als het heel warm is gaat ie onder de slang en drijfnat de wei in lekker rollen (is ie wel heeeeeeeeeel goor)en opdrogen in het zonnetje Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

samantha_oud

Berichten: 173
Geregistreerd: 13-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:16

ben je heel boos

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:22

Ik kan me goed voorstellen dat je woedend bent. DAt is toch geen manier van doen!

Opzouten dus! Goed gedaan!

woensdagavond ga ik kennismaken met een eventuele nieuwe bijrijdster voor Kaminka. Ik heb haar alleen nog maar door de telefoon gesproken, maar het klikt nu al goed tussenons.

Een goede bijrijder is niet zomaar gevonden! Maar beter geen een dan zo een!

groetjes Mieke

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 14:15

Ik heb ongeveer precies het zelfde mee gemaakt.
geef ze een hand en ze pakken ale je paarden. Ik heb haar dus ook weg gestuurd.

groetjes lara

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 16:19

Moet je even naar mijn berichtje kijken "debiel kind"

Ik vindt het super van je dat je haar eruit gekinkeld heb, ik geef je groot gelijk. Ik had ooit een shet, en die van 1 jaar. Ik moest met mijn vader mee op vakantie Scheve mond\ en ik was de enige die Obelisk verzorgde, dus ik moest een verzorgster aannemen. Ik kreeg een meid met een kind van 4 en zij was 19. Ze had al 15 jaar ervaring met paarden(zei ze) dus ik denk nou dan mag ze het ene keer op proef doen, dus ik 1 dag niet geweest en zij Obelisk gedaan. NEE HOOR! niet eens geweest(kwam ik 3 dagen later achter)
De volgende dag was ik er gewoon weer om 3 uur of zo, komt er 1 van mijn vriendinnen langs en die zegt dat ze die ochtend Obelisk heeft zien lopen met mijn verzorgster ernaast en haar dochter erop! een kind van 4 jaar en 25 kilo. Obelisk wankelde helemaal zei ze! Ik was zo pissig dat ik haar met mijn mobiel opbelde en haar zei dat ik vond dat ze nooit meer hoefde te komen, en als ze dat toch deed dat ze dan met de politie te maken kreeg!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 17:55

Als bijrijdster zijnde zou ik niet eens durven!!
Ik zit nu ineens weer na te denken of ik niet misschien ook iets gedaan heb waardoor ze boos werd en ik weg moest bij Pie, maar ja... dat was wel gebeurd, maar totaal onredelijk hoe ze reageerde.
Ik zou niet komen omdat een andere vrouw die dag Pie zou rijden, kwam toch om wat weg te brengen en tegen de andere verzorgster van Isa een surprise-nieuwtje te vertellen. Daarna wilde ik weer weg gaan. Bleek dat ze alleen alle klusjes moest doen (strobalen sjouwen etc.) en ik heb haar geholpen.
De vrouw die die dagen op de paarden paste en Pie reed, had er niets op tegen dat ik er was, ze kon gewoon Pie rijden want dat deed ik niet.
Maar ja, de eigenaresse hoorde een dag later dat ik toch geweest was en was woedend... ik mocht ook nooit meer komen.
Sjuimpje je hebt rechtvaardig gehandeld, maar toch roept dit verhaal pijnlijke herinneringen op. Ik hoop het nooit meer mee te maken...
Groetjes, Dorine.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:21

Groot gelijk heb je!
Ennuh zoek lekker een lieve verzorgster voor je paardjes, dat verdienen ze! Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:54

Ik heb vroeger een verzorgpony gehad (samen met mijn vriendin) wij waren niet de eerste verzorgsters. Die waren ook weggestuurd. Zij reden altijd op die pony en vonden het gemeen dat ze naar de hengst was geweest en dus de laatste tijd ban de dracht niet konden rijden. Toen het veulen er was hebben ze de moeder opgesloten op stal en het veulen helemaal afgeranseld. Die eigenaar vond dat ze al vreemd deden de laatste tijd en stond vanaf de weg achter een paar bomen te "spioneren". Is er op de fiets heengesjeesd en heeft ze bijna het terrein afgeslagen!! Zou je zulke trutten niet!
Na ca 2 jaar mochten wij haar verzorgen en ook het veulen. Het duurde een aantal maanden voor hij ons voldoende vertrouwde om te rijden. Maar ook daarna hebben wij hem wel eens staan "spioneren". Gelukkig hebben wij nooit dergelijke dingen uitgehaald! Ik moet er ook niet aan denken, zo'n klein onschuldig ding....

samantha_oud

Berichten: 173
Geregistreerd: 13-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:25

Citaat:
Op 2001-06-11 13:16, schreef samantha:
ben je heel boos ??????????

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 20:31

ik zou d'r ook meteen weggestuurd hebben

ik verzorg zelf ook een pony (viera)
als ik wil springen vraag ik dat ook, want dat mag niet ofzo, maar ja ik vraag het maar misschien mag het nu misschien wel weer
ik mag ook niet buitenrijden daar leg ik me ook bij neer dan maar niet. en ook al ik een vriendin mee neem vraag ik het eerst

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 12:23

Tja, dat kun je verwachten. Dat is ook de reden dat ik mijn pony zelf verzorg. Ook al zou ik er een paard bijwillen, daar heb ik de tijd niet voor dus doe ik het niet. Ik vind het erg overdreven. Ik laat soms ook wel iemand die niet zo goed kan rijden op het paard van mijn vriendin. Maar als die jongen niet kan rijden, hoe konden ze dan galoperen..... Lijkt me toch erg lastig als beginner. En mijn pony gaat ook weleens met een zweetvlek het land in. Hij rolt zich weer droog...niets aan het handje. Kijk je hebt er ook gemakken van dat meisje. dus als dit nou een keertje voorkomt zou ik niet zo over de zeik gaan hoor!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 12:27

Om die reden komt er nooooooooooooit een bijrijder aan mijn paarden. Iedereen mag op mijn paarden rijden, zolang ik er maar bij ben. Maar ik vind het goed dat je haar hebt weggestuurd, wat een idioot!

Trouwens, met zweetplekken het land in gaan vind ik ook niet zo erg hoor... maar zomaar iemand anders op je paarden laten...dat kan echt niet.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 12:53

Wat heb ik het toch getroffen met mijn verzorgpaardje en eigenaren. Ik mag echt alles met hem doen. Ik rij hem voor vast op dinsdag maar als de eigenaresse niet kan rij ik hem op die dagen. Springen mag niet omdat hij hoefkatrol heeft. Maar ik mag ten alle tijde met hem naar buiten als ik wil. Als ik 's-avonds een keer niks te doen heb kan ik hem lekker gaan losgooien of poetsen. Het maakt allemaal niet uit. We hebben een hele goede band met elkaar en ik denk dat dat ook heel belangrijk is. Als ik gereden heb en de eigenaresse was er niet dan bel ik haar altijd de volgende dag op om te zeggen hoe het is gegaan en wat ik gedaan heb. Ik snap heel goed waarom jij je verzorgster eruit heb gezet. Ik zou dat nooit doen. Mijn man mag ook op mijn verzorgpaard rijden maar als dat een keer gebeurd zeg ik dat altijd en dat is ook nooit een probleem. Ik denk dat communicatie het belangrijkste is wat er is als je op zo'n kostbaar bezit van een ander mag rijden.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 14:28

Ik vind dat je echt gelijk hebt hoor!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Donja, Googlebot, J30d, janneke_S, kreekie, Lizenlotte, Renkle, Vagabondo, XladyX en 49 bezoekers