Trektocht, van koningin Beatrix tot de dierenarts

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Trektocht, van koningin Beatrix tot de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 19:29

Wat een trektocht, korter dan gepland, maar veel mee gemaakt en een tocht om nooit te vergeten.

Maandag ochtend vertrokken we (ik en Bertinej van bokt) en we zouden zaterdag weer terug komen. De spullen werder voor ons gebracht, dus mooi makkelijk.

Maandag vroeg op, want Macy moest eerst naar d'r logeeradres. Ondanks wat kleine communicatieproblemen onderweg is Macy veilig aan gekomen. Ze was direct dikke vrienden met een andere shetlander, dus dat zat wel goed.

Weer naar huis, spullen buiten zetten zodat de ouders van Bertine die op konden halen, Anouar opzadelen en gaan.
Een half uurtje later dan gepland waren we dan onderweg, van Lunteren naar Assel. Na 500 meter de eerste materiaalpech, de zelfgeknutselde kaartenmap viel uit elkaar en op de grond. Niet zo spannend, gewoon weer creatief in elkaar gezet en hopla, weer verder.

De eerste dag voerde door de bossen bij Kootwijk, dus prachtig rijden. Een paar reeen en roofvogels gezien en flink wat geknetter van de militairen die aan het schieten waren (we hadden bedacht dat dat spechten waren die een boom aan het slopen waren)
Het weer was ideaal, lekker hele stukken gedraafd en uitgebreid gepicknickt, wat wil je nog meer.

De route was korter dan gedacht, dus we waren lekker op tijd in Assel. Een hele mooie natuurcamping met een weiland voor de paarden. Wij een tentje opgezet en 's avonds gegeten in de 'friettent' om de hoek.

De volgende dag op tijd op want de tocht naar Epe zou wat verder zijn. Op de kaart zagen we dat we meteen een hele mooi hei overgingen bij Assel.
Idd een mooie hei, maar minder mooi om te rijden, één lange verharde weg. Goede hoop dat het na Hoog Soeren beter zou worden, maar helaas. Geen verharde weg, maar ook geen lekker ruiterpad, een beetje grindachtig.

Het kroondomein in, weer een grindpad. Ons humeur begon iets minder te worden, daar we al de hele weg aan het stappen waren.
We waren er lekker naast gaan lopen. We konden toch alleen maar stappen en even de benen strekken is wel lekker.
Inmiddels waren we ook al een beetje aan het indutten van al dat stappen.

Komt er ineens een zwarte auto van achteren. De auto komt naast me rijden (ik liep achteraan), raampje gaat open en er vraagt een alleraardigste vrouw of we soms pech hebben dat we ernaast liepen.
Ik kon m'n ogen niet geloven, het was KONINGING BEATRIX!!! Ik was zo overdonderd dat er geen zinnig woord meer uit me kwam. Ik zei dat er niks aan de hand was, dat we er gewoon even een stukje naast liepen.
Ze reed een stukje door en begon nog tegen Bertine te praten. Daarna reden ze weer verder.
Dit geloof je toch niet? Wij waren helemaal verbaasd. We waren helemaal in een jubelstemming, maar de tocht ging verder over verharder wegen.

Het schoot ook echt niet op doordat we alleen maar konden stappen. We besloten een stuk af te snijden richting ons overnachtingsadres in Epe. Goed op de kaart gekeken en ja we wisten het: zo gingen we rijden.
Opeens een bord Vaassen. Maar hier moesten we niet zijn... Jahoor, verkeerd gereden.

Een man aangesproken om de kortste weg naar Epe te vragen. Die wist hij wel, maar dat was over de doorgaande weg.
Kon ons het schelen, we hadden al zoveel asfalt gezien, dit kon er ook nog wel bij.
Eerst een ijsje gegeten en toen aan de tocht van 10 km over de doorgaande weg begonnen.

Midden door Epe. Bij de chinees gevraagd of ze ook bezorgen, nee helaas, volgende. Die bezorgde wel.

Toen we aankwamen waren we moe, hadden we een zere kont van het stappen en zere voeten van het wandelen, maar we waren er.
Paarden verzorgt, schoenen uit en de chinees gebeld. We zaten hier in een mooie blokhut, dus dat was luxe vergeleken met de tent.
Lekker gegeten, gedoucht en de hele avond geen donder uit gevoerd.

De volgende dag hadden we een rustdag. Anouar had vlak voor de trektocht een soort mok gekregen die heel snel groeide. Hij leek er geen last van te hebben, tot woensdag. Z'n been werd dik en hij liep niet lekker meer. Goed schoongemaakt en maar even aangekeken.

We zijn lekker gaan winkelen in Epe, maar toen we terug kwamen was z'n been niet beter geworden. Toch maar de DA uit de buurt gebeld. DA is gekomen, Anouar kreeg antibiotica en dit was het einde van onze reis.

's Avonds nog pannenkoeken gegeten in het dorp en een mooi rondje gefietst door de omgeving en vervoer naar huis geregeld.
We hebben het er nog even van genomen, vanmorgen nog een lekker uitgebreid ontbijt, alle spullen ingepakt en toen kwamen ze ons halen, dus nu zit ik thuis ipv in Vierhouten.

Maar de vakantie is nog niet om. Ik mag het paard van een vriendin lenen, dus we gaan lekker dagtochtjes in de omgeving maken (park de hoge veluwe enzo)
Anouar staat weer in z'n eigen weitje samen met Macy en moet maar snel beter worden.

Maar wat een tocht, met als hoogtepunt de ontmoeting met de koningin. Ik kan het nog steeds niet geloven

Karlijn_dv

Re: Trektocht, van koningin Beatrix tot de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:50

Leuk een trektoch Lachen, jammer dat het zo moest aflopen No Cheer
Arme Anouar Ach gut
De koningin Bloos! Geloof je toch niet! Het zal je maar overkomen Clown
Leuk hoor Haha!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:02

Eerste stukje was dus wel leuk, dat je koningin tegenkwam *LOL* Leuk joh!
Maar wel erg balen van anouar Ach gut Hopelijk knapt ie snel op en vinden ze wat ie heeft

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:34

Hhaa kom je ook even Beatrix tegen, iig wel een hele belevenis.
Hopelijk knapt Anouar snel weer op!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:51

Whahaha.. zo liep ik een keer letterlijk tegen Prins Bernhard op.
Ik was toen een jaar of 8, de bewakers zagen mij totaal over het hoofd, hij moest lachen en gaf mij een handje. (hij kwam net het gebouw uitlopen en had de prijs uitgereikt op Jumping Amsterdam)

Maar goed ontopic:
Wel grappig dat Koningin Beatrix je ook ZO aansprak!
Wel lief dat ze even dacht ooh, misschien is er wel wat met die meiden of de paarden aan de hand.. (paardenliefhebster he)

Ik hoop dat je paardje weer snel opknapt en nog heel veel plezier op je dagtochtjes.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:02

Meen je dat nou sérieus? Zou het bijna niet geloven Bloos!
Gewoon koningin Beatrix!!

Echt jammer dat de mok niet beter werd joh, maargoed, veel plezier nog met de dagtochtjes Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 07:10

Bloos! Kom je opeens de koningin tegen.
Ik denk ook niet dat ik er wat zinnigs uit had kunnen brengen.
Wat leuk dat ze belangstelling toonde, maar ze is ook een groot paardenliefhebster en rijdt zelf ook. Ik vraag me af wat ze had gezegd als jullie wel pech hadden gehad, misschien laten ophalen met de koninklijke trailer ofzo Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 08:27

Dat zei ik ook al *LOL*
Ik denk echt dat ze nog voor hulp had gezorgt ook.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:32

hahah len!
Wat geweldig zeg!
De koningin!
MAar wat minder met nootje..
dat moet echt jou weer overkomen heh...
Heb je eigenlijk nog foto's gemaakt van de leuke reis? Haha!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:43

Hahaha.... Ja de koningin is heel begaan met mensen met paarden. En zoals je zelf al hebt gemerkt heel vriendelijk Lachen
Bij de manege waar ik vroeger reed (in Katwijk) kwamen ze regelmatig met de grote paardenvrachtwagen. Ze laadden de paarden daar op het parkeerterein uit en gingen dan het strand op richting Wassenaar. En soms ook anders om. Ze zwaaide dan altijd vriendelijk en was zelfs in voor een praatje. Ook Willem Alexander en Pieter van Vollenhoven zijn er vaak bij geweest. Erg leuk om te zien.... En ook super mooie paarden...

Zonde dat jou paardje nu kreupel is.... Ik hoop dat ze snel beter wordt Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:48

Sneu dat ie zo moet aflopen, maar Huilen van het lachen Beatrix ineens tegenkomen Huilen van het lachen
Briljant Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:36

Baxter schreef:
Hahaha.... Ja de koningin is heel begaan met mensen met paarden. En zoals je zelf al hebt gemerkt heel vriendelijk Lachen
Bij de manege waar ik vroeger reed (in Katwijk) kwamen ze regelmatig met de grote paardenvrachtwagen. Ze laadden de paarden daar op het parkeerterein uit en gingen dan het strand op richting Wassenaar. En soms ook anders om. Ze zwaaide dan altijd vriendelijk en was zelfs in voor een praatje. Ook Willem Alexander en Pieter van Vollenhoven zijn er vaak bij geweest. Erg leuk om te zien.... En ook super mooie paarden...

Zonde dat jou paardje nu kreupel is.... Ik hoop dat ze snel beter wordt Lachen

Ja dat weet ik nog! Ze kwam dan langs de zeilvereniging waar mijn ouders zaten (Skuytevaert).

Inderdaad iets om niet snel te vergeten Lenneke!
Wel ontzettend balen van die mok.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:41

Whahaha Len, heb jij dat. Haha!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:46

Wat leuk man, de konigin tegen komen!! Haha!
Wel baale van die mok, hopelijk is dat snel over. Ach gut

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:47

Wat supercool!!!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:49

Heel leuk Lenneke! Haha! Je zal wel geschrokken zijn dat je zo ineens oog in oog staat met de koningen! Haha!
Nu nog hopen dat Anouar snel op knapt!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:52

Haha wat leuk zeg! Beterschap voor Anouar trouwens Ach gut

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:53

wha wat stoer Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:55

Haha wat cool dat je de koningin tegenkwam Cool
en dat ze ook nog tegen je praatte Tong uitsteken
superleuk
De koninging rijdt ook regelmatig in 'onze' duinen en op het strand, meestal op zaterdag
Ik ben haar ook een keer tegengekomen op het ruiterpad
zei ik vriendelijk gedag en 10 meter verder zegt me vriendin, Joh dat was koningin Beatrix
haha, dat had ik niet eens in de gaten Bloos! Koe
vond haar paard ws interessanter Clown
Laatst bijgewerkt door unamie op 17-08-07 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:56

Wat stoer. Haha!
Lijkt me echt een lief mens, koningin Beatrik.
Misschien zit ze zelfs wel op bokt? Cool Knipoog

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:58

Oh wat gaaf zeg!!
Tja eens een paardengek(bea dan) altijd een paardengek!!!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:59

Wat een onzéttend gave belevenis zeg!! Een trektocht opzich is al leuk, en dan nog de koningin ontmoeten? Ontzéttend gaaf!
Jammer van het laatste stuk. Beterschap voor Anouar! Hoe is het met hem nu?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:00

Zei ze trouwens niets van je oranje optoming? Haha!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:02

Haha de koningin tegenkomen Haha! Dat maak je ook niet dagelijks mee Clown

Jammer van het laatste stuk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:05

Een leuk verslag, zeker als je de koningin ontmoet! maar erg k*t dat je paard niet meer goed was!hopelijk is hij snel opgeknapt!