op sterhengst gereden!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 01:53

Ja zo is dat.... een talentvol paard komt er gewoon sneller doorheen. Tenslotte mogen ze met 5 jaar Z starten. Niet ieder paard hoeft er perse tig jaar over te doen om in het Z te komen.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 09:21

het ene paard gaat heel snel op wedstrijden,de ander niet!

wel een heeel moooi paard trouwens!!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 10:00

Is het niet zo dat tot de z of zz (verbeter me als het niet zo is) alleen nog maar BASIS werk is?

Als een paard goed gereden wordt zie ik er niet zo veel problemen van.
En een blessure hoeft heus niet altijd van het rijden te komen hoor. Hij kan BV vastgelegen hebben in de box of tijdens een stoeipartij een misstap hebben gemaakt.


Bah wat een leuke foto al niet losmaakt zeg.
Mooie fries !

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 12:36

Anoukie schreef:
Er zijn ook paarden die zoveel talent hebben, dat ze met een paar wedstrijden genoeg punten hebben om een klasse over te gaan. Stel dat er met deze mooie hengst 2 x per maand een wedstrijd is gereden en hij iedere keer 3 winstpunten liep? Dan zit je zo in het M2, en zoals al meerdere mensen gezegd hebben: in deze klassen zijn het vrnl. nog gymnastiek oefeningen voor de paarden.


Dit is dus helemaal waar, een heleboel friese (dek)hengsten lopen in de beginnende dressuur zo goed dat ze inderdaad met 3 wedstrijden al een klasse hoger mogen en een hengst begint al in de L, er staan meerdere dekhengsten in de hengsten catalogus waarbij staat; Is in één seizoen doorgelopen naar de M1 of M2 dressuur. Kijk ik ga pas wat met mijn paardje doen als hij 3 1/2 is, en dat zullen vele mensen hier ook doen, maar de meeste hengsten die naar een keuring moeten worden al beleerd en/of zadelmak gemaakt met 2 1/2 à 3 omdat ze met zo´n hengstentest mee moeten doen. Ieder moet dat voor zich weten.

Maar ff on-topic: Leuk beesie pricil! Ben je nu al zo verknocht dat je je arabieren gaat inruilen voor een paar friezen?!? Haha! Tong uitsteken Want ze zijn verslavend, als je er eenmaal op één gereden hebt... Lovers

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 16:28

Vanaf welke leeftijd wordt een paard dan ingereden? (ik begreep van mijn vriendin altijd vanaf 3, dus dan kan het na een jaar toch al zo ver zijn, of lijkt het maar zo?)

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 16:34

mooi paardje en wat zal ie fijn gereden hebben...ik geloof wel dat een 4 jarige M2 kan lopen, mijn merrie (4jr) kan makkelijk een M proef lopen, maar helemaal gezond om een jong paard zwaar te trainen vind ik niet..maar t ene paard is het andere niet...heb je ook met mensen (de een kan een klas overslaan..en de ander een jaartje blijven zitten)...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 16:40

inrijden kan vanop 2.5 en als je het kalm doet geraak je al heel ver. en zoals vele reacties hier: het hangt helemaal van het paard af. je kan snel stijgen als het paard aanleg heeft etc. ik ga niet alle berichtjes quoten, 4 is jong, maar niet te jong, als ik zo die hengst zie. maargoed. je kan slecht opbouwen, veels te snel erinstampen (heee dat stond hier ook al) of gewoon rustig maar goed! als goede ruiter je paarden dingen duidelijk maken.

cowgirl: z en zz basis? nou voor een topruiter misschien maar ik noem B basis (daar staat het ook voor Haha!) we hebben niet allen wereldpaarden...!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 16:48

Wat is die Fries onwijs gaaf! Lijkt wel een beetje op mijn (bijrijd)mannetje... Zal zo toch maar eens wat foto's van hem gaan plaatsen...

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 19:26

ponyzotje schreef:
inrijden kan vanop 2.5 en als je het kalm doet geraak je al heel ver. en zoals vele reacties hier: het hangt helemaal van het paard af. je kan snel stijgen als het paard aanleg heeft etc. ik ga niet alle berichtjes quoten, 4 is jong, maar niet te jong, als ik zo die hengst zie. maargoed. je kan slecht opbouwen, veels te snel erinstampen (heee dat stond hier ook al) of gewoon rustig maar goed! als goede ruiter je paarden dingen duidelijk maken.

cowgirl: z en zz basis? nou voor een topruiter misschien maar ik noem B basis (daar staat het ook voor Haha!) we hebben niet allen wereldpaarden...!


Uhm,. b staat voor Begin.. B t/m Z(2) is basis...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 19:33

Om Z te kunnen rijden hoef je in mijn ogen geen wereld paard voor te hebben hoor.
Z is basis dus in principe moet elk paard dat kunnen, mits hij WEL een wereld ruiter heeft Haha! De ruiter is tenslotte degene die het het paard aanleert.
Ik weet ook zeker dat anky mijn haflinger naar het Z kan rijden.