waarom is alles toch altijd zo duur???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-02 20:18

ja, en voor de reacties hierboven; heeft er dus niets mee te maken met wat m'n wensen zijn.............................. Boos!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:10

Maar TOCH.....
Inderdaad, alles is schreeuwend duur, en alles waar "paard" voor staat mag meteen het dubbele kosten.
MAAR.... als ik zo eens die topics lees van mensen die Divoza weer eens gesponsord hebben, heb ik ook wel eens zoiets van 'mensen mensen, waarom toch allemaal....'

Hoeveel shabrakken hebben jullie? En hoeveel heb je er nou echt nodig (2 en evt. 1 wedstrijddekje is het goede antwoord)
Idem voor hoofdstelletjes. Om over die bittenverzameling nog maar niet te spreken ('ja maar de mijne heeft dat ECHT nodig, dan loopt íe beter als ik elke drie dagen van bit wissel' Dit gaat hieronder geplaatst worden, let maar op! Haha! )
Of ehhhhh zeg eens eerlijk, hoeveel dekens heeft je paard? (de mijne 11 maar ik zeur niet }> ) en zou je 't echt niet redden met 1 dunne (evt. waterdicht) en 1 dikkere, zodat je kunt combineren? Waarom redden manegepaarden het dan met 1 deken? (als ze die mazzel al hebben)
Zelfde met beenbeschermers, singels, teugels, rijbroeken, chaps, caps, zweepjes, longeerlijnen, sporen etc etc.

En waarom was je de staart van je paard met die gruwelijk dure PAARDENshampoo, terwijl je weet dat je besodemieterd wordt met de prijs? Neem nou van mij aan dat het met groene zeep even goed gaat....

En in plaats van je paard helemaal vol te spuiten met Equistar/-shine, kun je ook een BEETJE gebruiken. Dan werkt het namelijk ook nog, en veel beter dan bij grote hoeveelheden want dat wordt kleffig waardoor je weer vaker moet wassen.

Verder heb je echt maar 1 halster nodig (jaja, ook JIJ!) en maximaal twee touwtjes.
Zadels verkopen ze trouwens ook tweedehands, dat ene krasje heb je er toch binnen een paar weken op, dus bespaar jezelf nog een emmertje geld...

Kijk eens kritisch naar je stal- en klerenkast, en bedenk dan eens aan wie het te wijten is dat die prijzen zo idioot hoog liggen.... Zonder vraag is het aanbod minder duur, leerde je ooit in de economielessen..... }>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:20

Eh... om ff in te haken op Sonja's verhaal: voor mijn twee paarden:

Heb ik 2 zadels; een vzh en een dressuurzadel,
3 shabrakjes voor dressuur en 3 voor vzh
1 paar beenbeschermers
1 paar springschoenen
Wel een flink aantal dekens, waterdicht o.a.
3 rijbroeken, waarvan 1 met gat op knie... Bloos , o ja, ook nog 1 witte (nooit gebruikt...)
1 winterrijjas en 1 zomerrijjas en 1 bodywarmer
1 zweetdeken
1 uitrijdeken waterdicht (kl@#teding)
2 dressuurzwepen ( ik rij Toon vaak met twee zwepen)
1 buitenrijzweepje (kort geval)
1 paar sporen
2 poetskisten, 1 voor elk paard, er is er wel eentje stuk...
2 hoofdstellen, 1 voor elk paard.
1 longeerlijn en 1 dubbele lijn.
1 paar chaps

Verder ligt er thuis in de schuur nog heel veel troep. o.a. van mijn vorige paard die een andere maat had.

Maar om effe ontopic te gaan: alles is duur geworden, dat geldt niet alleen voor paardensportartikelen, alhoewel ik 2 jaar geleden een Rhino turnout 200 gr voor 225 gulden gekocht heb, deze kost nu in guldens 365..... das nogal een verschil.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:09

Dan hebben jullie het over paardespullen...
Ga eens kijken naar ponyspullen, of het is er niet of het is mega duur en tweedehands bijna niet te vinden. En zadeltje 15 of 16 inch zijn gebruikt prakrisch helemaal niet tevinden, 1 X geluk gehad hier op bokt met een zadeltje voor de andere pony.
Ik heb 3 pony's, waarvan 2 gereden kunnen worden.
Daarvoor heb ik:
2 zadeltjes (1 nieuw en 1 tweedehands, beide merkloos)
1 schuine zadelonderlegger.
1 bont onderlegger.
4 sjabrakjes (2 nieuw gekocht, 2 secondhand)
2 hoofdstellen, compleet. (beide nieuw gekocht, ene was 20 euro de andere 65 euro. De ene pony moest er eentje met brede beusriem hebben, moest ook nog op maat gemaakt worden....)
3 singels, waarvan 2 te lang zijn.
1 regen uitrijden (SH =secondhand)
2 zomerdeken (nieuw in de anbieding gekocht)
3 winterdekens (SH)
6 halsters (2 schudden de halster af en altijd in de drek of je vind ze pas dagen later megavies terug)(allemaal nieuw gekocht)
4 halster touwen (nieuw gekocht, touw stuk dan koop is een bos koetouwen en die zet ik weer an de musketonhaak)
16 rollen bandages (3 X 4 en 1 X 2, ) (SH)
1 X set peesbeschrmers (SH)
2 longeerlijnen (nieuw gekocht, was er eentje kwijt, uitgeleend, dus nieuwe gekocht krijg ik die andere weer terug)
1 longeerzweep
3 setjes sporen (kadootjes )
1 gewone zweep (kadootje)
1 X set strijklappen (gebruikt worden die alleen met longeren) (SH)
1 bak met borstels (meeste gekregen op verjaardagen enz.)
1 cap (ook kadootje)
1 paar rijlaarzen (kadootje)
2 rijbroeken (1 kadootje en 1 nieuw gekocht)
rijkleding is dan van mijn dochter.


bij sommige zaken is het net of ze van de gulden euro's hebben gemaakt....
Ik koop de meeste gebruikte spullen via internet, vooral op bokt.
Koop soms de verkeerde maat, en verkoop het dan weer ook via bokt.
Ga eens per jaar naar de groothandel, samen met kennissen en een waslijst en dat scheelt ook een hoop.
En tja dan heb je de nieuwste mode kleuren......nu aubergine. daar doe ik dus absoluut niet aan mee.
En rijbroeken is helemaal idioot die prijzen.......
50 euro voor een kinderrijbroek, hoe lang kunnen ze er mee....... En op de groei kopen kun je ze niet....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:48

Er zijn ook spullen die je gewoon niet bij je ruitersportzaak moet kopen, o.a.:

Spul om je hoofdstel goed zwart te maken: ga naar de schoenmaker en koop een potje color & shine, werkt werkelijk perfect...

Betadineshampoo, koop dat maar bij de drogist, scheelt zo 2 euro!!

Ruitersokken??? Ga naar Zeeman, scheelt zo 5 tot 7 euro op een paar sokken.

Paardenshampoo? Haal dat maar in de supermarkt, of gebruik groene zeep.

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:48

Ik vind dat het nog wel gaat, okee goedkoop is wat anders, maar de welkoop is toch goed genoeg???
hoofdstel: 22 euro (kompleet met teugels)
bit: 11 euro
Brokken: 7.50 per 25 kilo
musli: 8 euro per 25 kilo
halster: 8 euro
Ik ga wel naar de welkoop, is veeeeel goedkoper, en je hebt ook daar wel goed voer hoor! Ook pavo maar mijn paardeje staat op subli en dat is ook goed voer!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 13:55

Youko schreef:
Aargh, ik herken het maar al te goed. Heb zelfs bijna op de punt gestaan om mijn merrie te koop te zetten en helemaal te stoppen. Maar, daar zal ik zeker spijt van krijgen later, dus nog even doorbijten. Echt belachelijk, vroeger kon je met 100 piek nog lekker een week door en 50 euro is binnen één dag op. Gatver, geef mij maar de gulden terug Boos! , dan maar wisselen als ik in Frankrijk ben hoor!


Klopt... ik heb dus ook hetzelfde probleem. 50 Euro is in no time gewoon op en dan vraag je je af wat er er in godsnaam mee hebt gedaan. Guldenteken is gewoon vervangen door het Euroteken Boos! Mijn salaris is op deze manier ook lekker met de helft verminderd Boos! en alles is 2x zo duur geworden. Het lijkt allemaal zo goedkoop als je het in 1e instantie hoort... oh 190 Euro voor een paar rijlaarzen... oliebol dat is gewoon 190 x 2.20 = 418 gulden..... oeps. Helaas heb ik toch dringend nieuwe rijlaarzen nodig. Ik ben in tijden niet meer uitgeweest want dat trek ik nu financieel even niet en nieuwe kleding... tsja ik heb ook weer nieuwe rijkleding nodig dus dat gaat maar even voor want uitgaan doe ik nu toch even niet.

Iedere keer denk ik: nu heb ik alles en heb ik niets meer voor mijn paard nodig, dan gaan je laarzen weer stuk of je hebt toch een uitrijdeken nodig of je zweep is weer kwijt Knipoog Bah het houdt gewoon nooit op. Een dure sport/liefhebberij een eigen paard.... maar ik wil hem voor geen prijs kwijt Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 14:32

AnneOmie schreef:
[
Iedere keer denk ik: nu heb ik alles en heb ik niets meer voor mijn paard nodig, dan gaan je laarzen weer stuk of je hebt toch een uitrijdeken nodig of je zweep is weer kwijt Knipoog Bah het houdt gewoon nooit op. Een dure sport/liefhebberij een eigen paard.... maar ik wil hem voor geen prijs kwijt Haha!
[/quote]


En dat is precies wat ik bedoelde, hoe kunnen de mensen me hier nou "veroordelen" over de dingen die ik in m'n kast heb liggen.... Verward en wat dat dan had gekost ..............................

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:01

machie schreef:
Ik vind dat het nog wel gaat, okee goedkoop is wat anders, maar de welkoop is toch goed genoeg???
hoofdstel: 22 euro (kompleet met teugels)
bit: 11 euro
Brokken: 7.50 per 25 kilo
musli: 8 euro per 25 kilo
halster: 8 euro
Ik ga wel naar de welkoop, is veeeeel goedkoper, en je hebt ook daar wel goed voer hoor! Ook pavo maar mijn paardeje staat op subli en dat is ook goed voer!



Klopt, wij zijn ook overgegaan van Equiral op Subli van de welkoop, scheelt echt een hele hoop. Ik was gisteren even bij de welkoop en ik verbaasde me echt over hoeveel het scheelt tussen de prijzen in ruitersportzaken en de welkoop. Alleen de (elastishe)bandages moet je niet in de welkoop kopen dat scheelt 4 euro met de 'gemiddelde' prijs.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:09

de prijzen onderling bij de welkoop schelen ook enorm.

Ik ga altijd een dorp verderop naar de welkoop.
Die hebben ook altijd leuke aanbiedingen bijv. zomerdekens van 44 euro met 35 % korting. Ponyzomerdeken: voor 12 euro en 1 voor 17 euro. Maar hun assortiment is heel beperkt en het meeste moet besteld worden, wat dan weer een week duurt.......

De dichts bijzijnde is hartstikke duur, soms zelfs duurder dan de ruitersportzaak.
HH beenbeschermers 25 euro, bij ruitergild met bont gevoerd ban BR voor 24.50 euro
HH strijklappen,: 22.50 ruitergilde: 17.50 euro bontgevoerde van BR.

sjabrakken ponymaat: welkoop- 24.95 euro Ruitergilde: 18.95 euro en ook nog dikkere kwaliteit.

hoofdstellen: welkoop 39.95 euro, wat leer moet zijn heeft meer weg van karton. Ruitergilde vanaf 22 euro en betere kwaliteit.

rijbroeken:
welkoop HH 54.95 ruitergilde- pikeur voor 49.95 (kindermaten)

voer idem
betaal nu voor 3 zakken a 25 kilo onderhouds brokken 18.95 van de Garvo, dat red ik bij de welkoop dus niet.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:58

Alane: wat hebben ze bij jou veel spullen in de welkoop... bij mij hebben ze gewoon wat kleine dingetjes, en voer dan. Ik ga voor de wat grotere dingen (dekens, shabrakken, hoofdstellen etc.) echt niet naar de welkoop, de welkoop bij mij in de buurt is helemaal niet gespecialiceerd in paardenspullen, ik ga der in feite alleen maar heen voor het voer.

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:59

bij ons is de welkoop wel lekker goedkoop! (In losser) En dat subli voer is ook heel goed voor t paard! En aangezien ik geen millionair ben....

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:35

Ik wil ook altijd meer als wat ik in m`n portemonnee/op de bank heb. Zo heb ik laatst (met hulp van een kennis) een stal gebouwd in de wei. Kosten: 1700 euro
Ik wil graag een menkarretje. Een beetje kar kost minstens 1000 euro
Een ander zadel voor Pjelk lijkt me wel wat en die van Beau is stuk...
en dan ben ik ook nog lang niet klaar met de weide verbetering (weitje zelf was ook niet goedkoop). Het zij eigenlijk gedraineerd moeten, ik wil nog een paadje naar de stal toe en in het voorjaar moet alles platgespoten en opnieuw ingezaaid waardooo ik dus ook weer kosten krijg van de huur van een ander landje... Dan zijn er ook nog de lessen: groepsles, menles en springles (de laatste twee beide 9 euro per keer) pffff.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, BranwenGC, ChelseaAyLee, dolor, journee, Lenexa, pien2010, tienus63, ulaantje en 98 bezoekers