Ik heb geloof ik mijn droompaard gevonden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Ik heb geloof ik mijn droompaard gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:56

Ongeveer een jaar geleden heb ik besloten mijn pony's te verkopen. Ik word er te groot voor, krijg minder plezier in het rijden, en buiten dat heb ik na het rijden vaak pijn ik mijn rug doordat ik er niet goed op zit. Maar ik had geen haast. Ik heb Chess en Zita al ruim 6 jaar en het zijn de meest fantastische pony's die ik ooit heb gekend. Dus ik nam me voor alle tijd te nemen om een goede eigenaar voor ze te vinden. Ondertussen kon ik dan rustig op zoek naar een opvolger.

Vorig jaar zomer dacht ik hem gevonden te hebben. Een 5-jarige hengst die nog niet zo lang op de manege stond. Hij heette Mercurio en meette 1.72m, precies een goede maat voor mij. Ik heb hem een maand of 3 gereden, en hij was enorm fijn. Maar het was een eikel als hij geen zadel ophad. Hij was enorm massief en kende zijn eigen kracht niet. En hij was ontzettend lomp. Nu is dat niet zo heel erg, maar hij was 1.72m, enorm gespierd en ongeveer 2x zo zwaar als mijn grootste pony. In september is het fout gegaan bij het afzadelen en heeft hij me een paar gekneusde ribben geschopt. En weg was mijn liefde voor Mercurio.

Toen kwam Furia. Een 3-jarige hengst waar ik al 2 jaar stapelgek op was. Hij was heel aanhankelijk, en ik heb geholpen hem in te rijden. Maar hij was een beetje saai met rijden. Ik vind hem nog steeds super, maar qua rijden was het niet mijn paard.

En al die tijd stond mijn droom vlakbij mijn merries op stal. Het word dus geen romantisch liefde-op-het-eerste-gezicht-verhaal Knipoog Het viel me altijd al op dat Benisero altijd zo rustig bleef als ik met Chess of Zita langskwam. Af en toe ging ik naar hem toe om hem een beetje aandacht te geven, want nadat hij op z'n 4e is ingereden, is er niks meer mee gedaan. Hij stond te koop, maar er werd nooit op gereden. Ik vond hem altijd wel leuk, het is echt een typische droomhengst: manen tot op z'n schouderblad, lange voorlook, dikke nek, en heel mooi gebouwd. Bovendien stond hij tussen de merries, en hij gaf nooit een kik. Vorige maand waren ze hem aan het opzadelen om een nieuw verkoopfilmpje te maken. Het was al heel lang geleden dat ik hem buiten z'n stal gezien had, en toen ik hem daar met z'n knalblauwe halster zag staan, dacht ik: 'Oh mijn god. Dit is hem!' Eigelijk was het ook onvermijdelijk. Een lichtgrijze appelschimmel met een geweldig karakter, wat ik altijd gewild heb.

Gister raakte ik met de staleigenaar aan de praat over een jong paard die ze nu aan het inrijden zijn. Eigelijk zou ik dat gaan doen, maar ik zag ervan af omdat hij wel erg klein en iel was. Hij zei: 'Ik vind het jammer dat je met Furia gestopt bent.' Dus ik zei dat hij teveel een 'damespaardje' was. Hij had geen ballen. (Theoretisch gezien wel, natuurlijk Knipoog ) 'Nou, dan weet ik wel een paard voor jou.' Ik dacht: Ohnee, niet Mercurio! Maar hij bedoelde Benisero! Ik mocht hem wel eens uitproberen als ik 's ochtends kwam. 's Ochtends is het vaak rustiger, vandaar.
Maar vandaag ging ik pas 's avonds rijden, dus ik kwam om 19u op stal, zegt hij: 'Wat is dat nou?' Ik snapte hem niet helemaal, dus ik keek hem vragend aan. 'Ik dacht dat jij Benisero zou rijden?' Slik. Nu? Oké! Dus ik Benisero opgezadeld, en toen ik opsteeg wist ik het. Dit is hem. Hij had ruim een jaar stilgestaan, maar nadat ik hem lekker losgereden had maakte hij zonder problemen een pirouette, zonder probleem schouderbinnenwaarts. En draven dat hij kan! Echt geweldig! Haha! Ik heb met de staleigenaar afgesproken dat ik hem weer een beetje terug in training zal brengen, en wie weet wat er dan gebeurd .. Lachen

Pff. Nooit geweten dat ik zo verliefd kon zijn op een paard. Ik bedoel, ik ben ook gek op mijn pony's, maar die zijn officieel gezien van mijn stiefvader. Toen mijn moeder met hem trouwde, ben ik voor de pony's gaan zorgen en zo werden ze beetje bij beetje van mij. Maar écht een eigen paard heb ik nooit gehad, en die klik die ik vanaf het eerste moment met Benisero heb, heb ik nog nooit gehad met een paard. Niet met Mercurio, niet met Furia, maar ook niet met Chess of Zita.. Het voelt allemaal zo goed, alles klopt gewoon Lachen

Maarja, ik moet/wil eerst Chess en Zita verkopen Dus mocht je iemand weten die een leuke Welsh Cob zoekt... voordat ik aan een nieuw paard begin. Maar ik mag Benisero gelukkig voorlopig gaan rijden, en daar ben ik al zielsgelukkig mee Lachen

Oja. Sorry voor dit lange verhaal, maar ik spat gewoon echt uit elkaar van blijdschap Haha!

Sjarett

Re: Ik heb geloof ik mijn droompaard gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:59

Ik vind het een onwijs leuk verhaal.
Ik hoop dat je je droompaard kan gaan kopen.
Succes.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:02

Meid, geweldig dat je je droompaard hebt gevonden. Kun je niet met de eigenaar afspreken dat je hem wilt kopen, maar dat je eerst de ponies moet verkopen? Zou ik wel doen. Niet geschoten is altijd mis toch? Ik wens je veel succes met je hopelijk toekomstige eigen paardje Ja

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:02

Wat heerlijk voor je! Echt geweldig! Zoals je het allemaal opgeschreven hebt, ik zat het met een glimlach te lezen. Super gefeliciteerd alvast, ik hoop dat het helemaal goed gaat komen. Ook met het vinden van een goede nieuwe eigenaar voor "jou" pony's.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 22:06

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik ga morgen even een goed gesprek hebben met mijn ouders, mijn stiefpapa vind Benisero ook een heel mooi paard (en dat wil wat zeggen, want hij is erg kritisch), en misschien kunnen mijn pony's naar de stal van mijn stiefzus (heeft een fokkerij in NL) en vanuit daar verkocht worden. Dat was eerder al het plan, maar toen ging de koop met Furia niet door. Ik hoef iig niet bang te zijn dat hij voor m'n neus weggekaapt word, want er komen nooit kopers langs, voor geen een paard. En mocht er wel concurrentie komen.. ach, mijn stiefpapa houd heeeel veel van mij Lovers

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:08

laat je nog weten hoe alles afloopt?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:17

Hoi, fijn dat jij je grote liefde gevonden hebt.
Ik vond het een mooi verhaal.

Het zal wel een mooie spaanse schoonheid zijn, laat je ons eens een foto zien?

Veel plezier met rijden van je toekomstige eigen paardje!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:25

Ik weet misschien wel iemand die interesse heeft in 1 van je pony's.. mocht je meer willen weten, kan je me mailen..
Dat is overigens wel in Nederland..

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:33

Fijn dat je je droompaard gevonden hebt zeg! Laat nog wel wat horen ja Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:55

Leuk dat je hem hebt gevonden! Ben ook benieuwd om te horen hoe het allemaal gaat aflopen Lachen

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 07:42

Ik zal jullie op de hoogte houden Lachen Het is idd een PRE, jullie zien ons binnekort wel eens op HAW want ik ben zelf érg benieuwd hoe het totaalplaatje eruit ziet.

Femmefatale1: Dat het in NL is, is geen probleem. Ik laat vanmiddag wat van me horen.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:05

Poeh, dat klinkt wel erg super! Ben nu wel heel benieuwd naar foto's! Laat je wel weten hoe het verder allemaal gegaan is?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:08

Wat een verhaal Haha! Wat fijn voor je!
Ik ben benieuwd naar de foto's!!!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:12

Heb je geen foto van hem? Is het ook een spaans paard trouwens?
edit: sorry niet goed gelezen, zie die laatste vraag maar als niet gesteld...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:27

Hartstikke leuk dat je zo'n klik met een paardje hebt Lachen Heb je nu zekerheid dat je 'm kunt kopen of moeten echt eerst je pony's weg?

Ik weet mss ook wel iemand voor een van je welshes (maar, natuurlijk, ook in NL Knipoog )

Ben heel benieuwd naar foto's trouwens Tong uitsteken

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 13:23

NaNi schreef:
Hartstikke leuk dat je zo'n klik met een paardje hebt Lachen Heb je nu zekerheid dat je 'm kunt kopen of moeten echt eerst je pony's weg?

Ik weet mss ook wel iemand voor een van je welshes (maar, natuurlijk, ook in NL Knipoog )

Ik wil echt eerst zeker zijn voor een nieuw thuis voor m'n pony's. Ze betekenen alles voor me, en ik heb geen tijd voor 3 paarden.

Dat geinteresseerden in NL wonen, is geen probleem. Eerlijk gezegd verkoop ik ze ook liever in Nederland, Spanjaarden gaan toch anders met paarden om dan de Nederlanders. Je mag me altijd pb-en voor m'n emailadres Lachen

En ik zal zo snel mogelijk mijn moeder een keer strikken om foto's te maken!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:42

Klinkt echt super tof! Ben wel nieuwsgierig naar een foto. Knipoog

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:13

Leuk voor je dat je je droompaard hebt gevonden! Ik zo ook aan de eigenaar vertellen dat je dat paard wil kopen, want straks verkoopt hij je paard al aan iemand anders! Veel suc6 verder Lachen

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 13:03

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:01

Leuk dta je eindelijk je droompaard gevonden heb!:D Veel suc6 met hem!! Pling

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:13

Mooii verhaal & leuke foto's in je andere topic Haha!

Xxx Bloos

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:49

Leuk joh! Nu heb je alle tijd om van hem te genieten. Het is idd makkelijk als het meteen klikt met zo'n paard. Zoals ik het nu al hoor, zijn jullie voor elkaar bestemd en gaan jullie wel veel plezier van elkaar beleven;)