wit vlekje op het oog?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

wit vlekje op het oog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 17:03

Ik heb een jonge pony met in een van zijn ogen een wit vlekje.Zijn hele oog is gewoon bruin,maar zo ongeveer in het midde zit een vlekje net een beetje melk(wel wat wazig hoor).Wat zou dat kunnen zijn?Ben gewoon effe nieuwsgierig.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:50

staar??
ik zou het niet precies weten.
maar volgens mij zou dat kunnen.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:07

Als ik het mij goed ehrinner hebben wij ook ooit een paard op stal gehad met zo'n vlekje. Die had een regenboogvliesontsteking oid.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 21:38

Naar mijn idee ziet hij er alles mee.Daar heb ik al naar gekeken.Wat zou het nog meer kunnen zijn en hoe krijg ik een idee van wat het precies zou kunnen zijn?

knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 22:45

Ik denk dat je pony acute maanblindheid heeft gehad en dan is er een stukje van het oog beschadigd waardoor er een troebel gedeelte ontstaat en je pony dus voor een aantal procent blind is. Ik zou het even na laten kijken want als een pony een keer acute maanblindheid heeft gehad is de kans groot dat hij het een keer krijgt. Het is erg pijnlijk op het moment zelf.

Ik zou het toch maar even na laten kijken.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 23:14

De pony is een net 2 jarige hengst.staar,regenboogvliesontsteking,maanblindheid.Wat is nu het meest logische en hoe ziet het eruit volgens jullie?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 23:36

Als ik heel eerlijk ben moet ik oog zeggen dat hij wat soep uit de ogen heeft.Niet veel hoor maar toch meer als een ander.Maar goed das in beide ogen waarbij de een met dat waasje wat meer.
Kan het ook iets te maken kunnen hebben met een tekort aan iets,zoals vitamines ofzo?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 07:38

het lijkt wel als of je alle oplossingen in de wind stuurd.
Staar, lijkt me erg jong,maar het kan, maanblindheid en regenboogvliesontsteking.. het kan zeker, verder zou ik het zo ook niet weten.
Dus als je het zeker wilt weten, moet je er een Da naar laten kijken, wij kunnen natuurlijk van achter de pc dit nooit goed beoordelen.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 10:57

Een shetland hengstje die ik verzorgd heb had dit ook, sinds ik hem ken, de oorzaak weet ik niet, maar hij had verder nooit iets aan zn oog en last had hij er ook niet van

knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:02

Gewoon de veearts erbij halen want ogen zijn bestwel belangrijk voor een paard en misschien is het te verhelpen of te stabiliseren.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:14

Waarom zet je 2 dezelfde topics neer? Bij VMR staat namelijk precies dezelfde vraag... beetje onzinnig.

Als er ook prut uit zijn oog komt heb je grote kans dat er een ontsteking in zijn oog zit. En dit komt echt niet door een tekort aan vitamines ofzo...
Gewoon een DA naar laten kijken, als het een ontsteking is of maanblindheid kan het veel pijn veroorzaken.