En zo vind je een pony bij de Rabobank!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mandy13

En zo vind je een pony bij de Rabobank!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 10:25

hoi allemaal, ik wilde jullie even vertellen wat er hier gister heeft afgespeeld. de personen die erbij betrokken waren:

Ik,
N, vriendin
R, die kennen N en ik

N. en ik komen terug gefietst van onze paarden in rijkleding. staat daar een mini shetlanderhengst vastgebonden aan een paal met mensen er om heen. Vraagt één van die mensen:
meisjes, rijden jullie paard?
<Ja
is deze pony van jullie?
<Nee, hoezo?
(komt nog een andere man bij)

dit zei hij:

er kwamen hier net 2 meisjes aangelopen met deze pony, die hadden ze gekregen en ze vroegen of ik er op wilde passen zodat zij konden vragen of het mocht van hun moeder. Het duurde heel lang en de meisjes kwamen maar niet terug.

Nou er moest toch wat met die pony gebeuren en wij waren vlak bij onze stallen. toen hebben we 1 van die meisjes geprobeerd te bellen maar die wist er niks van af. uiteindelijk de politie gebeld om te zeggen dat we een pony hadden gevonden en dat hij dan dus naar stalling werd gebracht (anders dachten ze dat wij hem hadden gestolen) en net voordat me hem willen losmaken om te gaan komt R aangelopen: Aaaaah hoelang staat ie hier al? dus N en ik vragen gelijk van heb jij dit gedaan? enz.

hier het verhaal van R:

Ik ging net naar smurfenland en toen vroeg die man of ik deze pony wilde verzorgen (ze kende hem al) of wilde hebben. Toen heeft ze het aan haar moeder gevraagd of ze hem mocht houden en dat mocht!! en ze had er ook al een wei voor(bij de dijk)!! (ze mag niet eens een pony verzorgen van d'r moeder, maargoed) na het halen had ze hem bij de tandarts in het weitje gezet en toen was ze naar huis gegaan (je had toch een wei bij de dijk???) en nu was ze dan hier opnieuw bij d'r pony.

dus zij haar pony terug en N en ik naar huis.

N heeft haar toen nog een keer gebeld over waar de pony was, ze liep al een paar uur met die pony! en ze kon hem dus nérgens terecht. toen ik 's avonds terug kwam in de straat, stonden R, N en nog 2 meisjes mét pony in de straat. ze konden niks vinden. toen heeft de moeder van N gebeld naar de politie, dierenbescherming en noem maar op, ze werd overal doorgestuurd en de politie wilde er niks van weten! na lang wachten werd er dan toch terug gebeld en de dierenambulance kwam er aan. nergens een chip of wat dan ook te vinden. de vogel-opvang had zelf ook paarden dus die konden hem komen ophalen. R moest naar huis van haar moeder (die nergens van af wist) en N en ik hebben dus tot rond 10 uur/half 11 op straat met die pony staan wachten (met veel medestraatbewoners/ouders/dierenambulance) en uiteindelijk kwam de trailer er aan. de eerst keer toen hij de klep op moest schoot ie achteruit en toen hebben we gewoon de longeerlijn erachter gedaan en hij stond er zo op.

Nou zo beleef je nog eens wat. Als N en ik ons er niet mee hadden bemoeid stond ie mischien nu nog op straat. ik ben ongelooflijk boos op R!! hoe heeft zij ooit een pony kunnen aannemen!! ze heeft geen geld, stal en toestemming! maar liegen beheerst ze als de beste en wij hebben dus haar probleem gister opgelost, ik heb het absoluut voor dat kleine schatje gedaan en R hoort nog wel een keer van me om te horen wat ik er van vind.

de pony had ook nog een vrij straks touw om z'n nek. Ik ben heel blij dat ie nu goed terecht is. de pony zag er overigens erg mooi ui! hij stond keurig op z'n hoeven en had een goed gevulde buik!

gr Mandy
Laatst bijgewerkt door mandy13 op 26-07-07 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

Re: En zo vind je een pony bij de Rabobank!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:30

zo wat een verhaal. Idd niet erg slim van R, maarja zulk soort mensen lopen er vaker rond.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:34

vind het ook wel een beetje een raar verhaal....

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 10:37

PinkyBubble schreef:
vind het ook wel een beetje een raar verhaal....

de gebeurtenis zelf of het verhaal? ik kan het niet heel goed anders opschrijven omdat het idd ook heel raar was omdat R liegd en dus soms in een keer wat anders zegt is het ook wat lastig maar hoop dat het nog een beetje begrijpbaar is Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:38

raar verhaal idd, heel raar..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:41

Ook ik vind het raar, ik denk dat hier nog een staartje aan zal komen.. Je hebt wel goed gehandeld! OK dan!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:42

Snap het hier en daar ook niet, maar R had dus een pony gekregen, en kon hem nergens kwijt? Ik zou maar evn zoeken of die nergens vermist is, vind het een beetje een vreemd verhaal.... Maar idd goed gehandelt!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 11:33

we mogten straks ook nog bellen van die mensen om te kijken hoe het met hem is enzo, dat vind ik heel leuk. binnen een week moet de gemeente een oplossing hebben, dus ik ben benieuwd wat die kleine te wachten staat!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:38

hè ??? Kan het nog gekker ?
En die man van dat smurfenland dan, is daar geen contact mee opgenomen ? Die had de pony toch zogezegd aan dat meisje gegeven ?
Raar verhaal zenne, als die man effectief zomaar die pony heeft meegegeven, vind ik die toch wel behoorlijk achterlijk.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:54

Heel raar Bloos!
wel niet erg slim van R en van die man die die pony zomaar meegaf..

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:07

dat dit kan gebeuren Gestoord
ik zou ook inderdaad maar eens achterhalen van wie R die pony nou precies heeft gekregen en hem ook eens even de waarheid vertellen dat dit zo echt niet kan.
Het gaat hier om een levend dier hoor mensen! niet om een of ander speelgoedje. Ze doen ook maar wat tegenwoordig.
En R is erg onverantwoordelijk bezig geweest. Zomaar een pony aannemen zonder dat je ook maar iets voor hem geregeld hebt.
Goed van jullie dat jullie je enigzins hebben ontfermt over dit diertje.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:13

hebben ze die pony niet zomaar uit een wei ergens geplukt?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:16

Wat een apart verhaal zeg, wie krijgt er nou zomaar een pony?!Maargoed dat jullie er waren!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:58

Heel vaag verhaal... Die pony dus zomaar aan R gegeven zijn, zonder dan ook maar te controleren of R dat beestje wel mocht hebben van haar ouders en of ze er wel plaats/geld voor hadden om het beestje te verzorgen??

Waarom is degene die de pony hoegenaamd weg heeft gegeven dan niet gebeld?

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:10

ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal Verward idd.... wie krijgt er nou zomaar een pony....

en waar is hij nou precies heen gegaan ??? (als ik er niet overheen gelezen heb... )

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:13

haha beetjj raar maar oke

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:17

Geloof er werkelijk helemaal niets van.
Eigenaren van pony's vragen niet aan een tienermeisje wil je een pony? Om hem dan een minuut later bij een bevestigend antwoord zo maar mee te geven.

Iedere volwassene met pony gaat eerst bij de ouders informeren of het wel mag. En een minderjarige mag geen pony's weggeven .

Dus vrees dat ts zich verveelde en dit verhaal gewoon verzonnen heeft.

Trouwens de dierenambulance bellen? Weet niet hoe die bij jullie eruit zien maar bij ons zijn ze niet geschikt om pony's in te vervoeren.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:20

Het verhaal hier boven klinkt inderdaad erg bizar.
Maar ik kan jullie vertellen dat de vogelopvang die in het verhaal genoemd wordt, de vogelopvang van mijn moeder is en de pony staat daar nu...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:22

zoo dat is raar...
tza je maar gebeuren raar volk idd.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:45

noortje schreef:
hebben ze die pony niet zomaar uit een wei ergens geplukt?

dat vraag ik me dus ook af Scheve mond

rosaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:12

raar verhaal
ik geloof het ook niet helemaal

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:13

Nickeltje schreef:
Het verhaal hier boven klinkt inderdaad erg bizar.
Maar ik kan jullie vertellen dat de vogelopvang die in het verhaal genoemd wordt, de vogelopvang van mijn moeder is en de pony staat daar nu...

Dat zeg ik net. Die pony staat bij mijn ouders in de opvang. Dus het is een heel erg vaag verhaal, maar wel waar!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 21:41

oh hartstikke leuk Nickeltje! gaat het goed met hem? vind het super van jullie dat ie daar even kan blijven tot er plaats voor hem is!

@ lindsey, een verhaal verzinnen en zeggen dat het nep is, is voor kleine kinderen en daar is mijn tijd te goed voor Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:47

Ehm.. ik zit zelf in Leiden en ga morgen pas naar mn ouders, maar wat ik heb gehoord is dat het goed met hem gaat. Klein probleempje is dat hij hengst is en dus niet in het land kan omdat we een aantal merries hebben lopen.
Hij staat dus op stal de hele dag en om hem toch wat beweging te geven is mn moeder vandaag even met hem gaan wandelen/grazen langs onze (onderharde doodlopende, stille) weg.
Het is een heel handelbaar dier en ook duidelijk gewend aan mensen, verzorging en aan een halster lopen...
Maar niet gechipt en waarschijnlijk ook niet ge-ent, dus das wel even lastig met eventueel vervoer.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 21:50

Nickeltje schreef:
Ehm.. ik zit zelf in Leiden en ga morgen pas naar mn ouders, maar wat ik heb gehoord is dat het goed met hem gaat. Klein probleempje is dat hij hengst is en dus niet in het land kan omdat we een aantal merries hebben lopen.
Hij staat dus op stal de hele dag en om hem toch wat beweging te geven is mn moeder vandaag even met hem gaan wandelen/grazen langs onze (onderharde doodlopende, stille) weg.
Het is een heel handelbaar dier en ook duidelijk gewend aan mensen, verzorging en aan een halster lopen...
Maar niet gechipt en waarschijnlijk ook niet ge-ent, dus das wel even lastig met eventueel vervoer.

klopt, hij bijt wel maar is super lief (hij wist gister tuurlijk ook niet wat er gebeurde) maar dat is hartstikke leuk! en van het land had ik idd gehoord, maar echt goed dat ze met hem is gaan wandelen! hij loopt netjes mee idd. hoop dat hij een leuk nieuw huisje krijgt Haha!