!Dressuur Tinker!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

!Dressuur Tinker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 23:20

Ben zo trots op mijn kereltje Lovers
Hij was de hele tijd aan het klieren, maar zodra ik op les was *helemaal in love*.....

Naar les is het zo' n kwartierje rijden, dus in de bak aangekomen is hij al vrij los. Na tien minuutjes liet hij lekker los, niet constant beneden, maar grote delen wel, en als hij zijn koppie de lucht in gooide, was hij ook zo weer beneden. Ook heerlijk nagevelijk, ging gewoon heel ontspannen, aan een vrij lange verbinding, vrij diep (vind het moeilijk uit te leggen) maar ik heb dus vrij lange teugels, waardoor Tiko heel veel ruimte heeft, houd mijn handen stil, hij kan en komt af en toe wel omhoog, maar ophoudinkje + been is voldoende om hem weer in het gareel te houden.
hoewel die heel ontspannen is, is het meer een los en uitrij houding, want zodra je oefeningen gaat doen waar je meer aanleuning nodig hebt, of zoals vandaag, toen ik schouderbinnenwaarts gingrijden, moet ik hem toch iets meer tegenhouden van voren, omdat hij af en toe been toch nog iets teveel associeert met voorwaarts gaan. Vrij plotseling eigenlijk pakte ik mijn teugels korter, niet TE kort, maar toch...in het begin was het wat minder ontspannen voor ons beiden, ook dom van mij natuurlijk om het zo plotseling te doen, maarja...

In het begin 'vocht' hij er een beetje tegen, hoewel hij normaal in bak haast nooit rent bokt of steigert oid, maakte hij rare sprongen, probeerde hij weg te rennen gingen wij springend en wijken door de bak. Hoewel ik bij de meeste sprongen wilde meegeven, moest ik van mijn instructrice moets ik niet toegeven in de verbinding want dan kreeg hij zijn zin. Na een paar rondje zo door te zijn gegaan ging het knopje om!
hoepla, hij gaf na, en daarna Kwijl Kwijl Kwijl

Wijken/travers opeens was niks een probleem. En toen probeerde ik dus te strekken...WAUW! wat een gebruik van het been, wat een ondertreding van het achterbeen, wat een geweldig gevoel, en nog wel op mijn eigen tinkertje!!! *wow, wat ben ik trots op mijn kerel!*

Zelfs de galop, waar hij nooit, maar dan ook nooit netjes bij elkaar kan blijven en waar hij maar zelde heeft nagegeven, bleef hij keurig lopen.

op zo' n dag vind ik het jammer op te stoppen......

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:12

Wat tof!!!
Wij willen misschien ook een tinker erbij kopen, dan ga ik daar ook dressuur mee rijden, leuk met mn fjordje, 2 koudbloedjes!!!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:38

Leuk zeg! Dan ben je erna zo blij he? Fleur gaat de laaste tijd ook zo vooruit! En daar ben ik echt heel erg blij mee! Dan slaap ik ook weer lekker enzo!

Echt gaaf voor je dat het zo goed ging!

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:08

tuurlijk kunnen ze dat het zijn toch megapaardjes!! zie ik je straks op wedstrijd???

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:15

Gaaf voelt dat he als het eindelijk een klein beetje gaat zoals je wilt! Party!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 23:31

SUPERTIKO! echt tof dat hij zo liep!!! ik was er wel bij met les maar heb hem niet zo mooi zien lopen helaas.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 23:50

Het was zo' n gaaf gevoel, een zo' n uurtje maakt weken trainen goed!
Alleen was het echt weer iets eenmaligs, want vandaag......
Het kwam ook door mij hoor, ik wilde precies alles nabootsen van gister, hopend op een v ergelijkbaar uurtje, tja dat werkt nie Haha!

Het lijkt wel of de echt goede dingne alleen op les gebeuren..hoe dat komt Verward
Misschien dat ik me b eter kan concentreren ofzow??

Ik heb gewoon nu al weken alleen maar zo lang gereden, daardoor was de overgang naar wat korter denk ik wat plotseling. Ik had de afgelopen weken alleen maar die basis herhaalt en herhaalt. Gewoon eeuwig wendingen blijven rijden, overgangen, nagevelijk houden, hals verlengen, (poging toe) VWNW enz....

Nu was ik toch wel weer toe aan wat andere oefeningen als SB en Wijken.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:20

Ja dat nabootsen ging niet zo goed he?? maar misschien kom het omdat je de helft van de tijd op m'n gestoorde tinker hebt doorgebracht en ik op jouw dressuurpony!