Gevallen met paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Gevallen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 12:36

Hallo,
Ik ben op woensdag 29 juni gevallen met mijn paard. Hij ging er weer is vandoor, maar de bak was erg nat en dus gleed hij uit. Mijn paard viel bovenop me en daardoor ben ik 10 minuten bewusteloos geweest. Toen iemand me zag liggen en naar me toe kwam(na 10minuten dus) kwam ik weer bij maar ik kon niet meer zitten en staan en ze zagen meteen al dat het niet goed was met me. Toen is de huisartsenpost gebeld maar die zei dat we een ambulance moesten bellen. Ik dus met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis, daar helemaal onderzocht en het bleek dat ik gelukkig geen breuken had! Ik moest nog wel een nacht + dag blijven in het ziekenhuis want ik had een zware hersenschudding en last van me heup. Ik kreeg te horen dat ik een week plat moest liggen en 5 weken niet mocht rijden. Daar hou ik me dus netjes aan..
Met mijn paard was er trouwens niks aan de hand. Normaal als het bakhekje open staat weet hij niet hoe snel hij eruit racen met mij erop, maar toen ik eraf was gevallen en stil op de grond lag bleef hij bij mij in de bak terwijl het bakhek openstond!!!
Maar ik zit met een klein probleempje; mijn paard staat nu 5 weken stil aangezien er niemand op durft. Hij staat niet echt stil want hij wordt elke dag gelongeerd door mijn instructrice maar toch krijgt hij niet de beweging die hij moet hebben. Ik zie er dus aan de ene kant wel tegenop om er weer op te gaan, heb geen zin om weer een ritje met de ambulance te gaan maken. Maar heb ook wel weer zin om erop te gaan..

We zullen het wel zien Haha!
Hebben jullie miss nog tips?

x Laura

hallow

Re: Gevallen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:37

Auw, pijnlijk..

Kan je instructrise er niet op rijden?

Sterkte!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:52

Zou inderdaad toch iemand zoeken die er wel opdurft, desnoods van buitenaf! Als jij nu al onzeker bent, voelt zoals je waarschijnlijk zelf ook weet, je paard het ook en zal er zeker op reageren.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:28

Ik voel me nooit onzeker, en als ik me dit al voel stap ik niet op een paard! Vooral mijn paard voelt dat ..
En mijn instructrice kan niet rijden ivm. haar arm, helaas!
Bedankt Pling

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:07

Ik zou er dan voor kiezen om hem een paar weken betaald te laten rijden, dus misschien weet je instructrice iemand, of anders zet je hem een maand in training bij een prof die je kent?

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:17

Als eerste in ieder geval sterkte!

Misschien is het toch wel een goed idee om er iemand op te laten rijden. En als je zo niet iemand weet, vermeld je de plaats waar je paard staat hier op bokt en misschien willen er hier van bokt wel iemand je paardje rijden (als je dat zelf in ieder geval ook wilt).

Nogmaals sterkt! Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:24

Ik weet wel een ruiter die jouw paard kan rijden, moet je hem alleen bij mij brengen.

maar zorg er in hemelsnaam voor dat je een kundig genoege ruiter hebt voor dit dier Lachen

en van mij in eerste instantie heel, heel veel beterschap gewenst.

Ik heb het ook 2 jaar geleden gehad, met paard en al onderuit..... bewusteloos afgevoerd (was niet meer wakker te krijgen) en ik ben een hele week uit mijn leven kwijt...

sterkte en beterschap

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:26

Vraag je instructrice om hem te rijden en haal hem anders van het krachtvoer af. Bij weinig werk heeft hij dat niet nodig en dan heeft hij ook geen energie teveel als je weer begint met rijden.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 22:11

Ik vind het eigenlijk wel een heel goed idee om hem een maandje in training te zetten bij een prof. Zal het is overleggen!! Nogmaals bedankt allemaal..
Weten jullie misschien nog mensen??

_Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:26

Dat is wel even schrikken zeg! Beterschap! hopelijk vind je snel een geschikte ruiter voor je paard.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:56

ik ken wel iemand je met me maar pb als je intresse hebt..is prof ruiter met veel ervaring zelf prixstgeorge..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:02

Mark Mul is een goede! In HHW.

Edit. Beterschap natuurlijk!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:16

Bij Mark Mul komt hij vandaan, en heb toch liever iemand anders.. bedankt Knipoog

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:17

Okee. Lachen

Euhm, bij de Toekomst in HHW kan je 't ook laten doen en Dirk-Jan van hun vind ik ook wel een goede.
Daar komt mijn paard vandaan.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:13

Oké, heel erg bedankt!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:34

Idd een profruiter/-trainer zoeken. Je kan er beter wat voor betalen maar je krijgt dan wel, als alles goed gaat, een braaf en getrained paard terug. Dan kan je er veilig en wel weer mee rijden. Zo zou ik er iig niet meer opkruipen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:28

UpToDance schreef:
Ik vind het eigenlijk wel een heel goed idee om hem een maandje in training te zetten bij een prof. Zal het is overleggen!! Nogmaals bedankt allemaal..
Weten jullie misschien nog mensen??

Balingehof. Mensen met een engelengeduld, zullen ook kijken naar eventuele fysieke oorzaken en geven ook les, zodat jij vervolgens met je paard verder kan.