Mijn pony gaat morgen dood........

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Mijn pony gaat morgen dood........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:12

Morgen krijgt onze pony om half twee een spuitje. Want ze is ontzettend ziek. Ze is hoefbevangen en het gaat niet meer over. Drie weken geleden was de dierenarts ook al geweest maar toen gaven we haar toch nog maar pijnstillers omdat we het niet over onze hart konden verkrijgen om haar een spuitje te geven. Maar die pijnstillers hielpen maar 2/3 dagen en daarna ging het weer slecht, dus wij dubbele dosis geven enzo maar het hielp allemaal niks. En dit waren al heel sterke medicijnen!
Mijn pony heet(te) Lianta en was een New-Forest pony van nu 19 jaar. We hadden haar vier jaar en een paar dagen. Ik maakte alrijd hele lange buitenritten met haar. En ze was altijd lief.
Ik mis haar nu al... Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:15

Probeer te denken aan alle leuke dingen die je met haar hebt mogen meemaken. Een pony laten inslapen is natuurlijk nooit leuk, maar ik denk dat je in dit geval de juiste beslissing hebt genomen.
Heel veel sterkte!

* To Belg, or not to Belg *

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:17

Heel veel sterkte!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:17

Heel erg veel sterkte meid, maar troost je een beetje met het idee dat ze het wel heel fijn bij jou heeft gehad

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:34

zoals de andere al zeggen, heel veel sterke! Verdrietig

ayrton

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:36

Je hebt denk ik een hele goede beslissing genomen om het paard uit zijn lijden te verlossen. Heel veel sterkte voor morgen en de komende tijd!!!!!

Ayrton

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:38

Een super keuze.. maar wel moeilijk..

Heel veel sterkte meisie! Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Chantal op 14-10-02 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:40

Ik ga met iedereen mee...heel veel sterkte! En geef haar nog maar een hele dikke knuffel.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:54

Een moeilijke beslissing, maar een goede keus.
Sterkte!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:15

Heel veel sterkte.
Het is moeilijk maar beter zo!!

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:25

Is natuurlijk een hele moeilijke beslissen geweest voor je...maar wel de goede.
Je pony zal je dankbaar zijn voor de goede jaren en ook dat je hem uit zijn lijden verlost.
Denk aan de dingen die zo leuk waren met hem..
Heel veel sterkte!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:26

sterkte meis.. zal moeilijk zijn, maar is wel heel dapper van je!

Gelukkig hoeft je paardje morgen geen pijn meer te lijden.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:44

Veel sterkte ermee,
Ik weet hoe jij je nu voelt Verdrietig

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:38

jeetje, het paard van mijn tante waar loulou mee in de wei staat is ook hoefbevangen. ze krijgt nou ook pijnstillers. ik hoop dat het met haar wel beter gaat maar als ik dit dan lees schrik je wel.

veel sterkte!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:39

Sterkte.

:evaw:

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:06

Tja met zulke dingen moet je in het belang van je paard kiezen, hoe moeilijk het ook is!!

Heel veel sterkte!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:07

Heel veel sterkte straks, en daarna. Je paardje zal je er dankbaar om zijn dat je zo'n goed en eerlijk baasje bent dat íe niet voor niets pijn hoeft te lijden. Hoe vreselijk het ook is, voor het paardje is het beter.
Hou je taai, Sonja.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:43

Ik weet hoe je je moet voelen. Heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Heel veel sterkte straks en de komende tijd.

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:47

Heel veel sterkte......

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:48

sterkte wij hebben op dit moment hetzelfde 2 paarden zijn vrijdag afgemaakt en 1 veulen moet nog Boos!
het is het beste voor het paard ze heeft straks geen pijn meer...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:01

Ik wens je heel veel sterkte, het is een moeilijke beslissing, maar wel het beste...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:02

wat rot voor je zeg, maar je heb vast een hoop mooie herinneringen aan haar.sterkte.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:27

Vervelend hoor! Wij hebben hier ook 2 pony's lopen die chronisch hoefbevangen zijn. Die ene is 37 en is mijn oude pony. Ongeveer 10 jaar geleden was hij er ook zo erg aan toe, dat iedereen mij vertelde dat ik hem moest laten inslapen. Het duurde toen een uur om hem van de wei in de stal te krijgen (150 meter). Maar ik kan natuurlijk geen afscheid van hem nemen en had ondanks alles (het was echt verschrikkelijk) toch nog goede hoop. En wat denk je: na een paar maanden is hij ontzettend opgeknapt! Hij heeft dus wel 4 maanden gruwelijk veel pijn gehad, maar ondertussen leeft hij toch weer 10 jaar zonder! Toen hij weer hersteld was, zijn we heel goed gaan opletten op zijn voeding/beweging etc. En sindsien heeft hij dus nooit meer last gehad! Hij is zelfs nog een keertje eerste geworden met een springwedstrijdje toen hij al 31 jaar oud was. Ik ben daar dus echt supergelukkig mee, dat ik nog steeds van hem kan genieten Haha! . Hij functioneert nu onder andere als opvoedopa voor onze Friese veulens.
Die andere pony is een pony van kennissen van 27 jaar. Hij heeft een aantal jaar in een manege gelopen en is daar (ook waarschijnlijk door te eiwitrijke voeding) chronisch hoefbevangen geworden. Aangezien hij dus uiteindelijk kreupel was, kon hij niet meer voor de lessen ingezet worden. Maar ondertussen niet echt door een dierenarts naar laten kijken en wel gewoon blijven doorvoeren. Dan vraag je er natuurlijk om! Gevolg: hij ging steeds slechter lopen. Volgens de manege zou hij 'versleten voorbenen' hebben Verward Devies: Afvoeren! Die kennissen hebben daar gelukkig een stokje voor gestoken en nu staat hij al weer 4 jaar bij ons van zijn 'pensioen' te genieten. Ook hij was er verschrikkelijk aan toe, maar door weer alles goed af te wegen is hij weer helemaal opgeknapt. Hij moet alleen voor altijd op ijzers, omdat zijn hoefbeentje waarschijnlijk te ver is doorgekanteld. Hij wordt nog 2 keer per week bereden (zodat hij niet stijf wordt) en heeft anderhalve maand geleden nog 2 proefjes in de B gewonnen met 165 punten. Zo zie je maar!

Lil: ik wens je iig veel sterkte, ik moet er voorlopig nog niet aan denken dat ik van mijn oudje afscheid moet nemen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:12

Jeetje wat erg!!
Ik heb weinig te zeggen behalve, heel veel sterkte!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:23

Heel erg veel sterkte Verdrietig
Ik weet hoe je je voelt, niet leuk, maar het word beter, echt waar Scheve mond
Erg veel succes en sterkte morgen Verdrietig

Liefs Monica


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, IASCrawler en 35 bezoekers