cappie op het koppie en dan kan ouw niks gebeure?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

udine5

cappie op het koppie en dan kan ouw niks gebeure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:24

Oftewel: cap op doen en dan ben je in ieder gaval beter beschermt dan dat je niks op je hoofd hebt.
Uiteraard kan je dan nog steeds wel wat gebeuren maar ik zie gewoon erg vaak dat mensen geen cap op hebben.
Je hoeft maar een profiel te openen van iemand en dan zie je 9 van de 10 keer dat mensen geen cap dragen.
Ikzelf draag altijd een cap. Bij ons op stal is het ook verplicht.
Maar toen ik daar nog niet stond reed ik ook al met cap.
Waarom zetten mensen geen cap op? is mijn vraag.
Je hebt maar 1 hoofd en daar moet je zuinig op zijn. Knipoog
Vinden ze het niet zo mooi staan ofzo? Als iedereen er 1 op heeft dan merk je er niks meer van.
Of vinden ze het niet lekker zitten? Alles went.
Dus waarom draag jij wel of geen cap???

mentjuh

Re: cappie op het koppie en dan kan ouw niks gebeure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:25

ik denk dat ze het makkelijker vinden zonder of vinden ze hun cap niet fijn zitten..
ik heb ook altijd een cap op!! een van de weinige ook bij ons op stal...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:26

Ik draag eigelijk altijd een cap maar nu even niet. M'n oude cap was aan vervanging toe dus heb ik een nieuwe gekocht en daarbij blijk ik allergisch te zijn voor de binnenvoering. M'n voorhoofd zit nu dus onder de bulten dus ik ga van de week eerst een andere cap kopen voor ik er weer eentje opzet.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:07

Het is gewoon ieder zijn eigen keuze of dat ze een cap dragen of niet dus ik vind niet dat we daar dan commentaar op moete geven als iemand dat niet draagt.
Ik zie ook vaak mensen die van die heel hevige paarden rijden zonder cap en dan denk ik ook in mijn eigen van zet toch een cap op maar ja het is hun eigen keus of ze het doen.

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:40

Ik draag ook altijd een cap. Ben ook nog onder de 18 dus het is nog iedergeval verplicht. Als je eenmaal aan het rijden bent voel je het helemaal niet meer zitten! Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:42

als je als 100ste bokker over hetzelfde onderwerp begint, win je dan een prijs? Clown
Laatst bijgewerkt door beantsje op 07-07-07 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:42

Heb vandaag nog zonder cap gereden Bloos
Ik rij op mijn manege alleen met cap omdat dit verplicht is. Als ik 18 ben is het niet meer verplicht en dan gaat dat onding ook meteen in de prullenbak Tong uitsteken
Als ik buitenrij doe ik eigenlijk nooit een cap op, simpelweg omdat ik het niet nodig vind.

Ik weet dat een heleboel mensen het met me oneens zijn maar zo denk ik er nou eenmaal over Lachen

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:50

ik denk dat de meeste mensen redeneren als 'zweet-stink-warm-vies-ding'
ik heb m altijd op ( of ik meot het vergeten Bloos )

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:12

ik heb hem ook altijd op maar als je valt helpt het niet tegen altijd hoor...
een tijdje terug had ik gewoon mijn cap op en ben ik van een pony gebokt....ik ben toen met mijn hoofd op de grond gesmakt...heb heel even buiten kennis gelegen....niet bewusteloos maar echt gewoon niet weten waar je bent en wat je aan het doen bent of was...
naar de dokter geweest en bleek toch wel een zware hersenschudding te hebben...moest een week in bed blijven...

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 23:08

inowa schreef:
een tijdje terug had ik gewoon mijn cap op en ben ik van een pony gebokt....ik ben toen met mijn hoofd op de grond gesmakt...heb heel even buiten kennis gelegen....niet bewusteloos maar echt gewoon niet weten waar je bent en wat je aan het doen bent of was...
naar de dokter geweest en bleek toch wel een zware hersenschudding te hebben...moest een week in bed blijven...

oke maar kun je je voorstellen wat er was gebeurt als je geen cap op had gehad?

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 23:08

en by the way: je bent ook niet verzekert als je hem niet op hebt....

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 23:13

beantsje schreef:
als je als 100ste bokker over hetzelfde onderwerp begint, win je dan een prijs? Clown

tsss ik vind het zelf gewoon onverantwoord en kan me er ook stevig aan ergeren als mensen hem niet dragen.
Uiteindelijk is het uiteraard iedereen zijn eigen keus en eigen verantwoording.
En dus kon ik het niet laten om er 'nog' een topic over te openen.
kunt er blijkbaar niet vaak genoeg over doorhameren Gestoord

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:20

ik rijd ook altijd met cap.. vind het zelfs fijn zitten.. en geeft zowiezo toch een veiliger gevoel..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:48

inowa schreef:

Die cap heeft zijn werk dus wel gedaan! Ik hoop dat je de cap bij de vuilnis hebt gedaan en een nieuwe hebt gekocht? Anders kan je inderdaad net zo goed zonder rijden.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 07-07-07 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:49

beantsje schreef:
inowa schreef:

Die cap heeft zijn werk dus wel gedaan! Ik hoop dat je de cap bij de vuilnis hebt gedaan en een nieuwe hebt gekocht? Anders kan je inderdaad net zo goed zonder rijden.

*edit*
Huh? de wonderbaarlijke vermenigvuldiging van mijn bericht...

annelieke7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 06:09

ik denk dat ze het niet doen omdat ze eraan moeten denken om hem op te zetten en het gaat zweten en het kost geld

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:09

Ik draag er wel één. Clown
Op mijn vorige paard deed ik het ook redelijk vaak niet. Maar die had ik al drie jaar en vertrouwde ik door en door. Knipoog
Mijn huidige paardje is pas drie en net één maandje onder de man (ehh... Vrouw Knipoog ). Ik heb gisteren al gemerkt dat hij enorm kan bokken en het zand van dichtbij gezien (landde op m'n hoofd) en no way dat ik er nu ook nog maar over zou dénken zonder cap op te stappen.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:11

Ik draag absoluut een cap.. altijd.
Heb een keer een ongeluk op mijn paard gehad (paard viel
bovenop me) Naja, je snapt wel, cap in 3 stukken.
Als ik die niet ophad, was het mijn hoofd geweest.
Dus, ik hou hem lekker op Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:28

Ik heb een hekel aan dat notendopje op me kop, maar zoals je inderdaad al zegt: je hebt maar 1 hoofd en die moet nog een tijdje mee. Dus of het er nou leuk uitziet of niet, ik draag dat ding gewoon. Ik heb een geweldig paard, doet geen vlieg kwaad, als hij schrikt maakt hij 1 huppel en gaat weer verder alsof er niks aan de hand is maar het hoeft maar 1x mis te gaan en als ik dan net dat nootje niet op m'n kop heb dan kan ik t schudden. Knipoog Dus voor mij maar gewoon een cap op. Zo'n schildpad-ding (hoe heet dat?) trek ik voor geen goud aan; als je er een schildpadpatroon optekent en zegt dat je een schildpad bent zou ik je nog geloven ook. Huilen van het lachen

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:36

áltijd op, (bijna) alle keren dat ik gevallen ben kwam ook mijn hoofd op de grond en heb dus altijd geluk met mijn cap.
Met springen of op ander terrein heb ik ook áltijd mijn bodyprotector aan, jammer dan dat mensen vinden dat je op een schildpad lijkt. Maar ik ben dan liever een schildpad zonder gebroken ribben dan een ''goed-gekleede'' ruiter mét gebroken ribben. Knipoog

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:42

Heb altijd zonder cap gereden! Was te ja hoe zeg ik dat.. Onverantwoordelijk!
Maar ben ongeveer 2mnd geleden weer begonnen met het berijden van me paard, en zonder cap ga ik er niet op!
Heb teveel gezien wat er kan gebeuren, door de kuren die me paard plots had!
Geen cap is voor mij niet rijden!
Dan ga ik maar onder een cap zweten! Heb liever dat ik me een uurtje ergens aan irriteer dan dat ik me leven lang ergens aan kan irriteren Lachen

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:17

Ik draag dus wel een cap!.. Voor de veiligheid, en ik vind hem zeker ook niet vervelend zitten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:44

Ik draag er altijd eentje omdat ik een aantal keer niet al te best gevallen ben. Weliswaar had ik dan telkens ook mn cap op, maar het heeft mij alleen maar meer wakker gemaakt over het feit dat het juist heel erg nodig is. Het is wel es gebeurt dat ik kort losreed en hem gewoon vergat op te doen. Maar ik heb hem in het algemeen altijd aan. Ook al is mn paard altijd heel braaf. Ik vind een cap ook niet vervelend ook niet als het warm is. Ik ben het gewoon zo gewend.

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 19:23

fijn om te horen dat er toch een heleboel mensen zijn die een cap op zetten.
Gelukkig! *LOL*
En wist ook iedereen dat als je een keer goed gestuiterd bent met je cap dat je dan een nieuwe moet kopen dan is namelijk de veiligheid ervan af.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:25

udine5 schreef:
En wist ook iedereen dat als je een keer goed gestuiterd bent met je cap dat je dan een nieuwe moet kopen dan is namelijk de veiligheid ervan af.

Ja .
Dat is nu voor mij dé reden om een nieuwe, leukere, modieuzere cap aan te schaffen (ahum, vragen aan m'n ouders Vork ).
"Maaaammm, ik ben toch laatst gevallen heh, jaa, even over m'n cap Schijnheilig ".

Haha! .