Nooit op de wei .. ???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Nooit op de wei .. ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:12

Haai bokkers! Haha!

Ik las gisteren de laatste uitgave van de PaardenSport, en wat me zo opvalt bij ''uit het leven van..'' dat die dieren eigenlijk nooit weidegang krijgen, en elke dag maar hetzelfde moeten doen. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vindt dit gewoon een beetje raar. Nooit op buitenrit, nooit in de paddock of op de wei. Af en toe longeren, nooit springen (of juist wel als het om een springpaard gaat), en enkel maar dressuur. (of juist weer niet als het om een springpaard gaat. ) Vinden die dieren dat wel leuk?

En als ze dan een vrije dag krijgen. Wat doen ze er dan mee?
Maar de hele dag in de stal laten staan ofzo? Nagelbijten / Gniffelen

ELpatcho

Re: Nooit op de wei .. ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:15

jaah ik las het net ook! nooit weidegang, altijd dressuur, nooit spring, nooit buitenrijden.. saai leventje sow!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:16

Ja.. ik vindt het eerlijk gezegd een beetje zielig! Bloos!
Nooit lekker buiten lekker rennen, lekker spelen met andere paarden. En telkens maar dat oneindige dressuur. Nagelbijten / Gniffelen

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:17

Ik las het ook Nagelbijten / Gniffelen ; het verbaasde me al dat die paarden de verveling nooit te pakken krijgen. iedereen stapmolen of heeel even in de paddock. of anders aan de hand grazen. dan heeft het paar dtoch ook geen leven meer; een pard moet rennen bokken, spelen met soortgenoten.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:18

Ik vind het echt niet kunnen. Ze moeten imo lekker paard kunnen zijn en veel afwisseling...

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:18

Sluit ik me bij aan.
Ik vind het niet goed, dat de paarden nooit eens in het weiland mogen of in de paddock. Ik heb wel eens gehoord dat dat is om 'onnodige' blessures tevoorkomen!
'k vind het wel zielig voor die paarden, ik denk dat ze er ook wel zat van worden om steeds hetzelfde te moeten doen. Verdrietig

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:21

Dniekje schreef:
Ik las het ook Nagelbijten / Gniffelen ; het verbaasde me al dat die paarden de verveling nooit te pakken krijgen. iedereen stapmolen of heeel even in de paddock. of anders aan de hand grazen. dan heeft het paar dtoch ook geen leven meer; een pard moet rennen bokken, spelen met soortgenoten.

Helemaal mee eens! Ja
Als ik paard was (ja, misschien wat penny Vork) zou ik echt heel vervelend geworden zijn. Telkens maar hetzelfde doen, en nooit eens wat anders... Daar wordt je toch hartstikke chagereinig van? Verdrietig

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:22

Alinee schreef:
Sluit ik me bij aan.
Ik vind het niet goed, dat de paarden nooit eens in het weiland mogen of in de paddock. Ik heb wel eens gehoord dat dat is om 'onnodige' blessures tevoorkomen!'k vind het wel zielig voor die paarden, ik denk dat ze er ook wel zat van worden om steeds hetzelfde te moeten doen. Verdrietig

Om het te voorkomen? Of eerder om juist te zorgen dat ze het krijgen? Nagelbijten / Gniffelen
Ik zal eerder denken als je de hele dag in de stal moet staan, dat je wel opste minst dikke stalbenen krijgt, en lekker stijf word. Frusty

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:35

Ja dat is wel waar ja. maar ze gaan wel aan de hand die paarden laten grazen geloof ik. Maar echte vrijheid? Scheve mond

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:36

Alinee schreef:
Ja dat is wel waar ja. maar ze gaan wel aan de hand die paarden laten grazen geloof ik. Maar echte vrijheid? Scheve mond

Aan de hand stappen kan je ook zien als een rondje rond het erf .. Ik vindt het idd geen echte vrijheid.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:43

Nee dat is het zeker niet!! Maar zouden alle sportpaarden zo weinig vrijheid krijgen? Boos!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:44

nee hoor, kenissen van me hebben springpaarden,die komen in elk geval wel elke dag een paar uur op de wei, en ze maken er ook buitenritjes mee.
dus daar word wel goed voor gezorgd Haha!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:44

Alinee schreef:
Nee dat is het zeker niet!! Maar zouden alle sportpaarden zo weinig vrijheid krijgen? Boos!

Bij mij niet Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:45

Alinee schreef:

Ik weet het niet.. maar ik krijg steeds meer de indruk van niet sinds dat ''uit het leven van'' in de PaardenSport is verschenen Nagelbijten / Gniffelen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:45

Lachen Gelukkig maar.

Maar ik bedoel met name de 'grote' sportpaarden. Bijvoorbeeld die van Anky van Grunsven??

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:46

Unfaithful schreef:
Alinee schreef:

Bij mij niet Lachen

Yeah! Lachen
ellepel schreef:
nee hoor, kenissen van me hebben springpaarden,die komen in elk geval wel elke dag een paar uur op de wei, en ze maken er ook buitenritjes mee.
dus daar word wel goed voor gezorgd Haha!

Fijn om te horen! Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:46

Alinee schreef:
Lachen Gelukkig maar.

Maar ik bedoel met name de 'grote' sportpaarden. Bijvoorbeeld die van Anky van Grunsven??

Die van Anky komen nog wel eens buiten geloof ik. Maar die van Coby van Baalen enz. betwijfel ik. Nagelbijten / Gniffelen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:48

Idd zielig voor die paarden, en als ze dan een keer niet doen wat er gevraagt word bv. tijdens het rijden als ze een s lekker uitwillen razen en lekker gek doen. dan krijgen ze er zwaar van langs Ach gut

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:48

Ik vind dat echt niet kunnen eigenlijk. Een paard heeft toch recht om vrij te kunnen rennen in de wei of niet soms?!?! Ach gut

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:50

Maureenn schreef:
Idd zielig voor die paarden, en als ze dan een keer niet doen wat er gevraagt word bv. tijdens het rijden als ze een s lekker uitwillen razen en lekker gek doen. dan krijgen ze er zwaar van langs Ach gut

Ja idd.. Nagelbijten / Gniffelen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:50

Ja, ben blij dat ik niet 'beroemd' ben en lekker kan doen met mijn paarden wat ik wil en wel eens een baaldag mag hebben, zonder dat daar meteen zoveel vanafhangt

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:51

PollyAgain schreef:
Alinee schreef:
Lachen Gelukkig maar.

Die van Anky komen nog wel eens buiten geloof ik. Maar die van Coby van Baalen enz. betwijfel ik. Nagelbijten / Gniffelen

Ik sta ook op een grote dressuurstal en die komen toch ook allemaal wel buiten. Niet extreem veel maar ze komen het wel Lachen

Vind ik ook wel nodig om ze lekker fris in 't koppie te houden. En ja, paard is paard en ze moeten toch ook vrijheid krijgen hè.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:51

Ja ik las het ook over PP! Verbaasde mij ook een beetje, ieder paard houdt toch van afwisseling..Zijn leven bestaat uit aan de hand stappen en rijden Scheve mond . Zelfs een paddock komt hij niet in....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:53

Geen weidegang, komt er hier écht niet in. Hier staan ze van 10/11 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds lekker op het land te grazen. Het werk komt daarna wel, maar het pretje, op het land, nemen wij ze hier niet af. Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 12:54

Muzefee schreef:
Geen weidegang, komt er hier écht niet in. Hier staan ze van 10/11 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds lekker op het land te grazen. Het werk komt daarna wel, maar het pretje, op het land, nemen wij ze hier niet af. Lachen

Yeahh ! Go jij! Go jij!