nou de military,wat ik er van vond,en jullie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:29

loulou schreef:
je kunt als paard beter military rijden, dan dressuur op hoog niveau. military paarden mogen tenminste af en toe op de wei, ze rijden in het bos, springen en doen dressuur. ze hebben een veel afwisselender leven.
dressuurpaarden moeten altijd dressuren en komen bijna nooit buiten.
aan military zitten meer risico's maar je kunt aan de paarden zien dat ze het leuk vinden. liever een afwisselend leven en kans om eerder dood te gaan, dan een saai leven en oud worden.


Dat is wel een beetje alle dressuurruiters over een kam scheren he! En verder hangt het ook nog een beetje (veel) van het paard af. Je hebt van die neuroten die je echt geen plezier doet met een buitenrit of springen. Of bevoorbeeld paarden die van nature een slecht uithoudings vermogen hebben. Je moet gewoon doen met je paard waar ie goed in is en wat jij en hij leuk vinden. Tja en dat hoeft niet voor iedereen military te zijn.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:41

je zou het zelf eens moeten doen.
Moet je eens zien hoe je paard opleeft.
De eerste keer dat ik ging springen was een cross parcour! ik met mijn paard voor de allereerste keer.
Nu zul je denken die is gek, maar het voelde fanatastisch aan.
Gewoon een met je paard door de bossen wat kleine hindernissen nemen. Jezelf en je paard niet overvragen.
Mijn hafje vond het fantastisch en ik was over mijn springangst heen.

een goede combinatie is een lust om naar te kijken.

en trouwens ik denk dat je op een buitenrit meer gevaar loopt dan in zo'n cross parcour.
Ik ga gemiddeld 3x in de week naar buiten en je wil niet weten wat ik soms meemaak.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:38

Pril"]
[quote="loulou"]
je kunt als paard beter military rijden, dan dressuur op hoog niveau. military paarden mogen tenminste af en toe op de wei, ze rijden in het bos, springen en doen dressuur. ze hebben een veel afwisselender leven.
dressuurpaarden moeten altijd dressuren en komen bijna nooit buiten.
aan military zitten meer risico's maar je kunt aan de paarden zien dat ze het leuk vinden. liever een afwisselend leven en kans om eerder dood te gaan, dan een saai leven en oud worden.
[/quote]

[quote="Pril schreef:
Dat is wel een beetje alle dressuurruiters over een kam scheren he!

ik heb het ook over dressuur op hoog niveau, zoals anky bijv.

Citaat:
En verder hangt het ook nog een beetje (veel) van het paard af.


daar heb je gelijk in, maar ik bedoel dat ik liever een military dan een dressuurpaard zou zijn

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 11:51

nou jullie hebben op zich natuurlijk wel gelijk, ze zijn er goed voor getraind en hebben er idd wel plezier in..maar ik vind het gewoon een eng idee dat een ongeluk fataal kan worden..

ik heb zelf wel eens een oefen cros gereden en vond het idd erg leuk..maar stelde echt weinig voor..
het meeste lag redelijk los of was echt heel laag..

zelf zou ik nooit een echte military willen rijden..niet omdat ik zelf niet durf en geen capiciteiten (ofzo?) oor heb..maar gewoon bang dat mijn paard iets gebeurt..

ik durf wel gewoon te springen, en springen is in mijn ogen minder gevaarlijk..
maarja..

bedankt voor de reacties en jullie hebben me redelijk overtuigd Haha!