Schuldgevoel?

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Riëtte

Schuldgevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 15:44

Voel me nest wel een beetje schuldig. Ik zou vandaag naar Des toe, en daar een sprongetje maken. Ze is helemaal gek van springen, en bovendien moeten we nog even een oefensprongetje maken voor het examen van volgende week. Ik heb dienst, dus kon ik sowieso geen lange rit maken.
Maar nu ben ik dus vanmorgen is de tuin wortels gaan rooien (grootste deel is voor Des). En toen kwam ik behoorlijk verkleumd binnen, dus: ik heb nu niet zo'n zin om naar Des te gaan, dan doen we vanmiddag wel.
Vervolgens is Marc in de kelder aan de gang gegaan, en ik heb de schuur een goede opruimbeurt gegeven. Moet ook eens gebeuren natuurlijk.
Maar goed nu is het kwart voor vijf en dus geen tijd meer om naar Des te gaan.
Stom he, dat je je daar dan zo klote van kunt voelen. Terwijl het voor het beest weinig uitmaakt of ik wel of niet kom. Natuurlijk vind ze het leuk als ik kom, maar dan met name voor het lekkers wat ze van me krijgt. Of een lekkere lange rit aan een lang teugeltje....

Wat doen jullie om weer een beetje op te fleuren? Iets snoepen lukt niet, want Marc en ik zijn beiden een beetje aan de lijn, en ik heb dus niets in huis gehaald....

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 16:07

Dan ga je toch straks even heen om een knuffel en wat lekkers te geven?
Ze staat toch vlakbij...
Ik heb het ook wel hoor, dat ik me schuldig voel, maar dat is vooral als ik mezelf voorgenomen heb om te gaan en het lukt dan niet.
Tja...het paard weet toch niet wanneer jij van plan bent te komen dus die zal er niet wakker van liggen denk ik...

Margreet

Re: Schuldgevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 16:59

Riëtte schreef:
Maar goed nu is het kwart voor vijf en dus geen tijd meer om naar Des te gaan.

Verward
Die logica begrijp ik niet. De dag is om kwart voor vijf nog lang niet om hoor....

Maar ken het schuldgevoel wel een beetje hoor. Helemaal niet gaan doe ik nooit, maar heb wel eens haast, snel rijden of slingeren en weer wegwezen, dat voelt ook helemaal niet goed.

Nulla tenaci invia est via

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 17:18

volgens mij heeft ze dienst (denk ik hoor staat er ook ergens tussen)

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:39

Ik kan op 1 hand tellen wanneer ik niet bij Kawa ben geweest in een jaar.
En dat is als ik echt erg ziek ben.
Gewoon ziek dan ga ik nog.
Voor de rest ga ik echt altijd. Als is het maar om 5 min. te knuffelen.
ik heb zelfs een rot gevoel als ik ziek ben geweest en daarom niet naar Kawa toe ben geweest.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:49

Ik heb weleens geen zin, maar ik ga altijd, als ik er eenmaal ben is het gevoel weg. En ben ik blij dat ik gegaan ben.

Maar als ik het idd zo druk heb, dat ik dus in de knoop kom met mijn tijd, kan ik altijd op een stalgenootje rekenenen, zij zorgt dan dat Netty er even uit kokmt, of iig even gepoetst word. En andersom ook.
Mocht zij niet kunnen, dan probeer ik mijn tijd zo in te delen dat ik toch nog even die kant op ga. Tja, soms lukt dat gewoon niet.

Ik heb ook het voordeel dat degene die er als eerste is op stal, de stallen doet, of een gedeelte en iemand anders de rest, gevoerd wordt er ook altijd door degene die er is, komt er toevallig een keer niemand dan doet de stalhouder hetzelf. Dus als ik een dagje mis, dan weet ik dat ze er goed bijstaat.
Wij hebben een boek liggen en daar schrijven we op wanneer we komen en wat we gedaan hebben, zo zorgen we er met zijn allen voor dat er niks vergeten wordt of dingen dubbel gedaan worden. Erg handig. Maar ik dwaal af. Sorry. Haha! Schijnheilig

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:59

Ik heb ook weleens weinig zin, maar dat is meer als het echt heel koud is of heel hard regent. Ik ben namelijk nog steeds afhankelijk van mijn fietsje...
Maar omdat ik alles zelf doe op stal moet ik wel. En als ik er dan eenmaal ben, dan is dat gevoel meestal over. Dan ben ik toch blij dat ik mijn paardjes weer zie.

* To Belg, or not to Belg *

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie