Maffe dusty!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Maffe dusty!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 20:27

Hehe, heb me rotgelachen om dat beest!
Dusty is een pony van de manege, uit een arabier moeder en een welsh B vader.
Onwijs leuk ding (alleen zijn kleur is minder Haha!) waar eerst geen land mee te bezeilen was. Nu is hij een paar maanden geleden gecastreerd, en nu is het echt een scheet!.
In april wordt ie 3, en er is nog erg weinig mee gedaan.
Vandaag stond ie toevallig even op stal, omdat ze met een groepje naar een andere wei moesten, dus eerst even het groepje verzamelen, en wat mensen verzamelen die ze wilde brengen (lopend)
Het is min of meer de bedoeling dat ik Dusty in de toekomst ga beleren, en afhankelijk van hoe ie uiteindelijk wordt ook in ga rijden.
Vandaag dus dusty even op de spuitplaats gezet. Lekker gepoetst, en hij was echt heel braaf!, zijn manen en staart mooi uit de klit gehaald, vachtje weer netjes vrij van bagger Haha! etc etc.
Toen de hoefjes. Rechts gaf ie ze keurig allebei. Links schoot ie in de stress als ik alleen al naar zijn voorbeen keek. Na veel geduld en lieve woordjes kreeg ik hem zover dat ie hem optilde, en dat ik heel even vast kon houden. Helaas niet lang genoeg om hem goed uit te krabben, hij vond het echt eng.
Linksachter was helemaal geen doen, dan sloeg ie, maar voor een pony die zo weinig gewend is, vind ik dit toch al heel wat.
Hij heeft een heel klein koppie, zodoende dat ik honey's hoofdstel even pakte. Bitje ingedaan, duurde even, maar was daarna braaf. Riempjes vastmaken was ook geen probleem.
En zo even 2 rondjes over het erf gelopen.
We hebben besloten dat we hem maar gaan opgeven voor de mini playbackshow, jeetje wat stond ie te kloten met dat bit!!! Maarja, wat wil je, was de eerste keer pas.
Daarna hebben we ze (dancer (jaarling), Dusty en Tiffany) op de wei gezet. Was best een eindje lopen (15 a 20 min) maar ging allemaal goed, Dusty was echt heel braaf.

Ik hou totaal niet van schimmels, maar ik heb wat met Dusty vanaf het moment dat ik hem zag, weet ook niet wat het is.

Ze staan nu lekker op de "verre" wei, en als ie weer een keer op stal is, dan gaan we weer verder met de voetjes geven, misschien zijn voetjes zelfs een keertje afspuiten, en weer bitje in en een paar rondjes stappen. Maar dat zal wel pas over een maand zijn ofzo.
Het is gewoon een geweldig maf beestje! Lovers

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 22:44

Foto's Haha! Klinkt als een leuke uitdaging Stef Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 00:16

zal maybe morgen ff foto's maken, als liberty zo vriendelijk wil zijn naar de verste wei te rijden Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 00:48

vast wel, toch Linda?? *grin*