Toen dacht ik dat we onze pony's kwijt waren...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Toen dacht ik dat we onze pony's kwijt waren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:31

Hoi
Toen net hebben ik en 2 stalgenootjes en nogal erge situatie meegemaakt, wat zeker verkeerd had kunnen aflopen.

Vandaag gingen 2 stalgenootjes, Irene en Annemarie (vlekkie_fan@bokt), en ik buitenrijden. Dat doen we wel vaker. We hadden een camera meegenomen, aangezien er een aantal mooie plekjes in een mini bosje zijn waar je leuk foto's kan maken.
De pony's waren wel drukker dan normaal, maar ach iedereen kon haar pony ook gewoon rijden op een wat drukkere dag. We moesten ook even stilstaan en toen hebben Romeo en ik al in de bosjes gestaan en de nodig omhoog kom hupsjes gehad, maar iedere pony moet het leren, dus ik heb hem gewoon daarna nog een paar keer stilgezet.
Toen kwamen we op een mooi galoppad, waar we even lekker door konden galoperen. Op dat moment begon de kleine pony van Irene onwijs te bokken en raar te springen (normaal is het echt een schat van een beest en ik denk niet dat iemand ons gelooft als we dit vertellen) Irene klapte er naar nog wat rare sprongen af, het enige wat ik haar nog heb horen zeggen was "au" Haar pony spurte er echt vandoor en rende rechts streeks naar stal toe, helaas moeten we dan altijd over een erg drukke weg. Wij dachten nog dat die pony wel zou stoppen als ze zag dat wij niet kwamen, maar dat deed ie dus niet. Wij waren dus redelijk in paniek, want die pony kon dus zo onder een auto komen.
Dus besloten we even in een sukkeldrafje te gaan kijken waar die pony ondertussen was, er was namelijk erg slecht zicht bij het pad waar we waren. En we zagen hoe die pony onwijs hard naar stal terug galopeerde, op dat moment gingen onze pony's vanuit stap over in galop, deels door ons en deels uit paniek. En galopeerde we dus achter die pony aan. Toen hoorde ik het Annemarie achter me schreeuwen dat ze Vlekkie (haar pony) niet meer kon houden en Romeo die zat ondertussen ook in een rengalop, gelukkig op een graspad.
Toen we zowat bij die pony waren moesten we een enorm scherpe bocht door en heb ik echt vol op de rem gestaan, volgens mij zat Romeo z'n bit echt helemaal door z'n mond gescheurd en zat ik ver achterover. De los lopende pony ging half op d'r plaat in de bocht en Annemarie die naast me reed is gewoon over een sloot gevlogen. Daar raakte door de slecht uit komende sprong vanaf het asfalt haar pony uit balans en raakte die op d'r knieen en zag ik Annemarie d'r afklappen en Vlekkie over d'r heen denderen (en het zag eruit alsof Vlekkie op d'r buik kwam met een hoef en bij d'r hoofd) Annemarie heb ik helemaal niks meer zien doen na haar val. Vlekkie sprong ondertussen weer over de sloot en denderde achter de andere loslopende pony aan. Romeo was helemaal in paniek en ik ondertussen ook en ik heb hem uiteindelijk in een dribbeldraf gekregen en bij tijdens die draf eraf gestapt, godzijdank stond hij toen gelijk stil. Ik denk dat als ik er op was blijven zitten ik er ergens op het asfalt vanaf was geklapt en dat het dan voor mij, ondanks m'n cap, minder goed was afgelopen.
Toen kwam ik bij een kruispunt waar bekenden in hun auto zaten (ik rende al die tijd keihard naar stal toe, met Romeo in m'n hand) en ik heb echt helemaal in paniek zowat huilend gegild dat de meiden een heel eind de ene kant op lagen en niks meer deden voor zover ik wist en dat de pony's op de provinciale weg af renden. Gelukkig gingen hun de meiden zoeken.
Toen ben ik dus keihard naar stal gerend en zag ik de kleinste pony echt net voor een auto langs gaan en toen rende ze het erf op. Ik was dus enorm opgelucht, maar rende nog steeds door. En toen zag ik op 100 meter afstand dat de pony's weer het erf afrende zo op een rij auto's af. Gelukkig remde die auto's af en stapte er iemand uit om de pony's te pakken. Op dat moment was ik zowat bij de provinciale weg. Helaas schrokken de pony's, die natuurlijk ook in paniek waren, en rende die de andere kant op, waar net een grote trekker met aanhangwagen aan kwam. Ik ben zo voor de trekker gesprongen en het teken gegeven dat die moest stoppen, wat gelukkig ook gebeurde. Toen rende de pony's heel hard op Romeo en mij af en Romeo steigerde echt heel hoog (z'n voorbenen waren boven mijn hoofd) en hij viel ook zowat om. Hij is toen half op mij terrecht gekomen, waar ik overigens nooit geen last van heb gehad. En toen waren de pony's bij ons en heb ik de kleinste een schop richting het erf gegeven Ach gut en Vlekkie gepakt en ben ik snel met ze het erf op gerend. Toen heb ik ze losgelaten en onwijs snel het hek dicht gedaan. En toen heb ik de pony's heel snel afgezadeld en ben toen weer richting de weg gegaan.
Gelukkig kwam net Irene aan, die haar vader had gebelt. En al snel kwam Annemarie, opgepikt door die bekenden van ons, er ook aan. Allebei hadden ze niks ernstigs, godzijdank. Annemarie had haar moeder gebelt (staleigenaresse) die weer iemand anders van stal had gebelt met de mededeling dat de pony's los liepen en toen kwamen die al snel om te kijken of alles goed was.

Het had zo verkeerd af kunnen lopen, met de meiden die gevallen waren of de pony's. De pony's heb ik een aantal keer zowat voor auto's zien komen. En ik ben zo blij dat Romeo redelijk gevoellig in z'n mond is en gelijk stopt als ik er naast sta of val (alhoewel ik dat in deze situatie niet zeker wist) De pony's hadden allemaal helemaal niks, behalve dan de schrik. Of we verkeerd gehandeld hebben door die loslopende pony te proberen te vangen weet ik niet, nu achteraf was dat wel heel onlogisch, maar vergeet niet dat onze pony's daar ook van in paniek raakte. Overigens heb ik wel zowat zitten huilen van de schrik en de andere meiden denk ik ook.

Overigens de foto's waren wel erg leuk geworden Clown Vork
Groetjes Marijke

Ronnie25

Re: Een buitenritje dat zowat in een drama eindigde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:34

jeetje wat erg zeg!!
Blijft toch een groot risico he, paardrijden!

arans

Re: Een buitenritje dat zowat in een drama eindigde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:36

Wow dat is wel een verhaal Marijke Bloos!

Ik ben erg blij voor jullie 3 dat het gelukig nog goed is afgelopen Lachen Maar zo als je zelf al zij had dit heel anders kunnen aflopen !
Ik hoop dat het ook goed gaat met de Pony's en Room! Ach gut

Only_Kiekie

Re: Toen dacht ik dat we onze pony's kwijt waren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:40

Pff ..

Ben blij dat ik het niet heb mee gemaakt!!! Bloos
Bodyprotector helpt!!

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:43

Bloos! Wat een verhaal Marijke Nagelbijten / Gniffelen .

Ik zal je een tip geven (maar in paniek heb ik het ook gedaan) : Niet achter weggelopen pony's aangaan met je pony Nagelbijten / Gniffelen ... De eerste keer dat zoiets gebeurde (ruiter eraf en pony er van door) ik er ook achter...
Heb ik toch geleerd Knipoog Maar veel beter had je niet kunnen handelen hoor Ach gut Zeker niet in zo'n situatie Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:57

Jeetje , marijke das zal echt schrikken zijn geweest!
Gelukkig is alles goed afgelopen met iedereen!
En vind dat je wel goed gehandeld hebt, zeker omdat je zelf ook nog in paniek was/bent!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:12

je zegt dat de pony's voor gedeelte door jullie erachteraan gingen in galop.. laat wijze les wezen en dit nooit meer doen. tevens jaag je en die loslopende pony ermeer mee op en is logisch dat de andere er achteraan willen...
gelukkig is het goed afgelopen..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 21:14

Nu begin ik het ook pas echt te beseffen hoe dom het was om achter de los lopende pony te gaan, maar in zo'n paniek situatie kan je helaas niet zo helder denken. Wij dachten vooral dat die pony hoogst waarschijnlijk onder een auto zou komen.

Kimmm__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:34

Jeetje dat is niet niks! gelukkig maar dat het goed is afgelopen!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:40

Zo Marijke jij hebt even het verhaal in het groot verteld. ik heb het in het klein op FW gezet en dacht dat jij het hier wel zou plaatsen..Er waren echt engeltjes aan wezig om ons te helpen anders hadden we nu pasta (vlekkie) en geen gentle meer..
Gelukkig is het goed afgekomen. Ik krijg lanzamerhand steeds meer last van mn rug..Maar de pony's hebben nix hooguit morgen was stijfjes en dat is het belangrijkste! GODZIJDANK!!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:47

gelukkig is het goed afgelopen!!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:48

Cassia schreef:
Bloos! Wat een verhaal Marijke Nagelbijten / Gniffelen .

Ik zal je een tip geven (maar in paniek heb ik het ook gedaan) : Niet achter weggelopen pony's aangaan met je pony Nagelbijten / Gniffelen ... De eerste keer dat zoiets gebeurde (ruiter eraf en pony er van door) ik er ook achter...
Heb ik toch geleerd Knipoog Maar veel beter had je niet kunnen handelen hoor Ach gut Zeker niet in zo'n situatie Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

Dat weet ik ook wel eigenlijk maar in deze situatie..huis was voor het mooie te dichtbij. De pony kon het vanaf daar zien dus die zou sowieso niet omkeren..En Vlekkie zette het op een lopen en die kreeg ik echt niet meer. (dit was de eerste keer dat ik haar echt niet meer terug kreeg..)
Gelukkig is het goed afgelopen en hebben ik en Irene alleen last van onze rug en de pony's nix!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 21:51

@Annemarie: Vervelend dat je nu last van je rug krijgt Ach gut

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:56

Wow Marijk!? Dat is toch wel even schrikken! Ach gut
Gelukkig zijn jullie er allemaal met alleen schrik vanaf gekomen, en is er niks ernstigs gebeurd.
Ik zou echt dood bang zijn in zo een situatie... (Wat jullie volgens mij dus ook waren.. Scheve mond )
Maar gelukkig zijn jullie en de pony's veilig thuis gekomen.

Marijk; in zo een situatie zou volgens mij iedereen het doen hoor. Op zo een moment denk je alleen maar aan het feit dat je pony's naar een gevaarlijke weg lopen en er ongelukken gebeuren, zou ik precies hetzelfde gedaan hebben.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:57

Dat is zeker even schrikken marijke!

Gelukkig is het met jullie en de pony's goed afgelopen, en jij hebt gedaan wat je kon doen! want opeens stond je er nog maar alleen voor.

Ook mooi dat Romeo er nog rustig onder bleef !!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:29

soo dat is flink schrikken.
je het wel goede gehandeld petje af. ondaks alels vind ik dat romeo zich best geod heeft gedragen voor hem was het ten slotte ook spannend.
paardrijden kan erg risico vol zijn.
sterkte er nog mee.
xxx flamon

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:04

Poeh, dat is wel schrikken zeg! Bloos!
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, zonder gewonden. Dit had allemaal een heel andere afloop kunnen hebben.. Achter de pony aangaan was waarschijnlijk niet het slimste, maar in paniek had ik hetzelfde gedaan.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:31

Nooit achter een paard aan gaan indd.. enne lijkt mij dat je eerst ff bij je vriendin gaat chekken..

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:24

ELpatcho schreef:
Nooit achter een paard aan gaan indd.. enne lijkt mij dat je eerst ff bij je vriendin gaat chekken..

Nou als dat kon hadden we dat ook wel gedaan!!! Onze paarden schrokken ook en die renden er achteraan we konden niks! Als we dat wel konden dan was Vlekkie niet aan de haal gegaan en was ze ook niet over de sloot gesprongen half op me gelegen en dan was het Gentle die wel weer terug kwam, maar in deze situatie konden we niks!

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:33

jeetje mina wat een verhaal gelukkig is het goed afgelopen en blij toe dat niemand wat heeft!