Misschien dan nog hoop?

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DiamondCheckers

Misschien dan nog hoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 22:39

Ik weet het , het wordt een beetje vermoeiend met mij altijd een onderwerp te schrijven dat het goed en slecht met DC gaat. Maar, ik moet het ergens kwijt en ik kan dit alleen op Bokt!
Anyway, gisteren heeft een ander veearts gebeld. Ik heb haar dus verteld over wat er met DC in de hand is. Zij verteld me dat de kreupelheid waarschijnlijk komt door de trauma die ze heeft gehad aan haar achterbenen. DC is nu op Bute, een pijnstiller. Gisteren kreeg ze haar eerste dosis en vandaag stond ze wat steviger op haar benen. Ze mag niet naar buiten maar is op stalrust. Tien minuten wandelen aan de halter mag wel. Ik hoop echt dat dit inderdaad het probleem is en dan weet ik in ieder geval dat het te verhelpen is. Als dit inderdaad helpt mag ze het voor een maand hebben. Oh, ik hoop echt dat dit helpt!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 06:05

Hoi!

Ik help het je hopen dat er nog wat aangedaan kan worden. Zo'n jong paardje en dan al zoveel problemen hebben, dat is toch echt niet leuk. En wat mij betreft (ben hier niet de baas natuurlijk Haha! ), kun je je verhaal hier altijd kwijt hoor! Als ik me niet vergis is het daarvoor Knipoog

Heel veel sterkte nog en een knuffle voor DC!

Groetjes,
Judith

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 07:20

Buut, oftewel Phenylbutazone of niet?
Maar krijgt ze nuw at anders dan pijnstillers? Want niet om lu||ig te doen, van een pijnstiller (hoe zwaar ook) gaat het probleem niet weg.

Heel veel sterkte met haar!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 07:36

Buitenzorg schreef:
Buut, oftewel Phenylbutazone of niet?
Maar krijgt ze nuw at anders dan pijnstillers? Want niet om lu||ig te doen, van een pijnstiller (hoe zwaar ook) gaat het probleem niet weg.

Beetje mee eens. Het gevaar van Bute is dat DC nu geen/minder pijn heeft waardoor ze juist haar benen kan overbelasten. Pijn is een soort natuurlijke bescherming tegen overbelasting. Ook kunnen paarden er maag ulcers van krijgen. Natuurlijk kun je je paard ook moeilijk laten creperen en mischien dat ze het in jouw geval echt nodig heeft, maar ik kijk altijd een beetje uit voordat ik naar de Bute grijp. Weet niet of dat typisch amerikaans is, maar het lijkt wel dat zodra een paard een pas scheef zet iedereen naar de Bute grijpt.

Sterkte met DC!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:47

Hallo DC,

Ik lees je topics nu al een tijdje, maar een ding moet me toch van 't hart. Waarom heb je nou zo lang gewacht met er een DA bij te halen en wat is er nou precies aan de hand. Ik krijg uit jouw berichten de indruk dat jij het niet weet en dat de dierenartsen er nou niet bijster in geinteresseerd zijn.

Ik zou er verdorie nou echt eens werk van gaan maken! Maak stampei, laat die pezen scannen en zoek naar de oorzaak. Zolang je die niet weet kan je ook niet gaan behandelen.

Je paardje heeft duidelijk pijn en jij maakt je vreselijke zorgen. Terecht. Als er werkelijk een peesprobleem wordt verwacht in de voorbenen, laat ze dan een scan uitvoeren, dat geeft meteen duidelijkheid. En accepteer geen laks gedrag meer van je DA.

Sorry dat ik 't zo bot breng, maar eerlijk gezegd heb ik moeite met jouw houding dat je "alles maar voor zoete koek slikt". Tenminste zo komen je topics de laatste tijd op mij over. Heb ik 't mis, dan hierbij mijn excuses en in ieder geval veel sterkte en succes met je paardje.

-------------------------------------------------

PS. ik Bok tijdens kantooruren Bloos

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie