Mijn paard gaat naar emiel voest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Mijn paard gaat naar emiel voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 09:35

Hoi allemaal,

Gister ben ik weer naar eric laarakker geweest en landor is fysiek helemaal in orde, ze kunnen niks meer aan hem doen,maar toch gaat het rijden nog steeds niet.
Hun hebben mij doorverwezen naar emiel, dat is eigenlijk het laatste wat ik kan doen, anders zal ik er echt mee moeten stoppen.
Ik heb net gebeld, ze hebben alleen pas in februari plaats dat is wel jammer, maar ja dat is niet anders.
Ik zit gewoon zo vast en degene die me les geeft weet het ook niet meer.
Je moet een opening zien te maken in dat psychische, zodat hij leert dat rijden niet pijn doet, maar ja zo makkelijk is dat niet.. Huilen
Hij moet er dan drie weken heen en als ze na de eerste week al merken dat het niks wordt komt hij terug.
Voor mezelf heb ik dan het gevoel dat ik echt alles heb gedaan en mocht het dan niet lukken, heb ik er vrede mee en gaat hij het land op.

Heeft er iemand hier ervaring mee, dat hun paard daar ook geweest is en zo ja wat vond je ervan?
Ben namelijk heel benieuwd, ik hoor veel verhalen van de 3 daagse of week cursus, maar dat hij daar echt blijft en hij hem zelf traint, daar ben ik zeer benieuwd na of jullie daar mij wat over kunnen vertellen...

Alvast bedankt

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 09:46

hoi, mag ik vragen wat jouw paard precies heeft?en wat hij doet tijdens het rijden, waardoor het rijden dus niet lukt?

ik zit zelf nml ook helemaal vast met mn paard, hij loopt overal goed, behalve thuis in de bak, dan doet hij niets dan steigeren!

van emiel voest heb ik wel regelmatig gehoord, maar wat doet hij nu precies met de paarden die naar hem worden gebracht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:33

En een goede (dus vriendelijke en geduldige) trainingsstal, is dat niets voor je? Zou je wat eerder terecht kunnen.
Nadeel van je paard naar Voest brengen vind ik dat je het zelf ook zult moeten leren met dat paard. Bij een goede trainingsstal gaat het paard niet weg voordat het eigen baasje er weer alles mee kan, dus ook een stuk begeleiding van de ruiter.

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 10:54

Hun begeleiden mij ook hoor, ik wordt overal bij betrokken en ja we moeten eerst kijken wat er nou echt in zijn koppie omgaat voordat je iets gaat doen en hoe je het moet gaan doen.
Ik ben niet voor een trainingstal, ze kunnen nog zo goed zijn, maar er zijn al mensen met hem bezig geweest, die ervoor geleerd hebben en echt weten waar ze mee bezig zijn en dat werkt ook niet.
Ik zal het dus anders moeten doen.
Het ligt heel gecompliceerd, je doet het niet zomaar en je kunt al helemaal niet boos worden of door willen gaan, dat werkt echt niet, heb mensen zien vliegen, doordat ze zo deden.
En lief doen helpt ook niet...helaas alles al geprobeerd, maar ik kan zelf niet verder met hem, kan veel, maar dit lukt me niet, helaas.
Al moet ik zeggen dat ik best veel met hem bereikt hebt, qua gedrag, longeren, loswerken en niet over me heen denderen enz...
Maar dit lukt me niet en kost zoveel energie, dat ik gewoon een beslissing moet maken.
Dit is het laatste wat ik doe en als dat ook niet lukt, is hij gewoon niet geschikt als rijpaard...

kellytje

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:15

zijn meerdere mensne van de manege waar ik sta geweest en een vrouw
bij ons heeft dus ene paard die steeds schopt en bijt naar iedereen en ja
zij wist het ook allemaal neit meer ze zat er ook helemaal mee vast
en tone ze terug kwam was ze helemaal blij
hij wist helemaal niks over dat paard en hij vertelde haar zo dat het een
superpaard is en dat hij vroeger mishandeld was en heel bang voor mensen.
daar heeft ze sindsdien mee om leren gaan en krijgt nu ook echt
vertrouwen in haar
ze zijn er allemaal echt tevreden over en ja tis het proberen altijd waard
hoop dat het allemaal beetje goed komt
veel succes

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:59

Bibi, is het één plek waar hij problemen geeft of meerdere? (binnen- en of buitenbak, of ook op andere stallen etc.?)Als het maar 1 plek is dan kun je hem wel wegbrengen volgens mij maar komt hij dan terug op die plek kan het net zo goed weer mis zijn. Of loop ik nu op de zaken vooruit?

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 13:29

hoi,
Nee hij doet het ook op de manege, en op de andere stal deed hij het ook. dus daar ligt het niet aan, hij doet het al vanaf het begin af aan..
Het is alleen dat we een hoek hebben in debak waar de meeste paarden lopen te klote, maar dit probleem wat ik heb doet hij dus op meerdere plaatsen....