Waarderen jullie wat je hebt?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:41

Sinds december heb ik een eigen paard.
Gekocht dus op mijn 34ste jaar.

We zouden eerst (ik kan geen kinderen krijgen) een kindje adopteren. Kost een hoop geld, dus sparen.
Dorine kreeg uitzaaiingen (had ooit borstkanker gehad) dus adoptie ging niet door (definitief van de baan).
Toen een paard gekocht toen ik bijna beter was...

Dit paard vult voor mij een grote leegte op.
Reken maar dat ik dit waardeer.
Ik wilde altijd al, vanaf mijn elfde jaar, een eigen pony/paard, maar er was nooit geld voor.

Ja, ik ben ontzettend gelukkig met haar, en ook met mijn man, ons huwelijk is super.
Dit alles komt echter ook doordat ik kanker heb (voor de tweede keer uitzaaiingen nu, opnieuw chemokuren blabla).
Dan ga je de kleine dingen in je leven meer waarderen. En al helemaal de grote dingen!

Door kanker leer je wat echt belangrijk is voor jou. Waar je waarde aan hecht.
Je hebt weinig energie, door al 't slapen weinig tijd.
De tijd/energie die je over hebt, wil je besteden aan dingen die jou gelukkig maken.

Oke, de was moet worden gedaan en er moet worden gekookt, boodschappen...
Maar mijn ouders helpen met 't huishouden en daardoor kan ik genieten van bijv. mijn paard, van mijn man, van Bokt... Sigaar

Ja ik ben gelukkig.
Omdat ik nog steeds waardeer dat ik Cerise heb, en door alle ellende zijn mijn man en ik alleen maar meer naar elkaar toe gegroeid. Lovers

Ondertussen voel ik dat die kankercellen hadden gehoopt dat ik het zou opgeven, dat ik ongelukkig en slapjes zou worden.
Dat ik dat niet werd... daar ergeren zij zich aan. Zij willen een lichaam dat eenvoudig te veroveren is!

Maar ze zijn even vergeten dat Dorine terug vecht.
Juist omdat ze waardeert wat ze heeft.
Omdat ze waardeert wat ze krijgt, elke dag weer, van 2 katten, Peter en paard:
Liefde. Lovers

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:50

Dit vind ik nou een leuk onderwerp. Hoe het met mij zit:
Toen ik op mijn 12e net met ponies begon was ik echt GEK op alles op vier beentjes. Poetsen vond ik super en rijden was al helemaal GEWELDIG. Ik mocht twee Shetten poetsen en had eens per week een halfuur rijles (waar ik de hele week naar uitkeek).
Nu heb ik twee eigen pony`s die natuurlijk helemaal geweldig zijn. Alleen realiseer ik me dat niet zo vaak. Vaak is het even snel poetsen en dan maar rijden. Kunffelen doe ik ook niet zo vaak meer. Maar soms besef ikWel wat een geluk ik wel niet heb en dan kan ik echt lekker met m`n ponies knuffelen en van ze genieten.
Die ponygekte van vroeger is toch wel wat minder geworden. Maar als ik een tijd niet rij *(op vakantie bv) dan is het er weer he-le-maal. Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:58

Ik ben ook heel dankbaar voor het leventje wat ik nu heb Lachen Ik heb eigenlijk alles wat ik wil; lieve ouders, broer en zus, ik ben gezond, heb een kat waar ik helemaal dol op ben en ik heb Ivanka sinds 3 maanden...

Voor Ivanka heb ik ook zelf moeten werken, maar mijn ouders zijn ook helemaal dol op haar en kopen wel eens een zak voer of iets anders wat ik dan nodig heb (waar ik dan niet eens om vraag!). En daar ben ik ze ook heel dankbaar voor Lovers Zonder mijn ouders had ik haar niet eens kunnen kopen, want ik heb wel een beetje moeten lenen bij ze, maar daar deden ze ook helemaal niet moeilijk over...

Elke dag als ik naar Ivanka ga en als ik haar dan weer bij het hek op me zie wachten ben ik elke dag weer blij dat ik haar heb en het klinkt misschien stom, maar als ik haar dan zo zie staan en als ze dan naar me 'hinnikt' (meer een zacht gebrommel, maar ze maakt wel geluid als ze me ziet Lachen ) merk ik dat ik zooo veel van haar houd en haar echt niet meer kwijt wil... NOOIT meer Lovers

Ik waardeer mijn leven nu echt heel erg, ik heb het echt zo goed nu. Lachen Voel me nu echt een blij mens, vooral nu ik Ivanka heb Lovers

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:32

ik waardeer alles wat ik nu heb.
2 skatten van knollies,goeie vrienden en ik ben gewoon happy!
k zou egt niet weten wat ik zonder me paardjes moest,hun zijn nog altijd me beste vrienden!! Lovers

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:53

Ik ben van nature een tevreden mens en tel vooral mijn zegens en richt me niet op hetgeen ik tekort kom, in wat voor opzicht dan ook.

Verder weten de meeste bokkers wel wat ik zou willen: een eigen stuk land met boerderij in een warm land (zoals Nederland), met daarop ruimte voor zo'n 5 fokmerries. Dan zou ik ook een aantal van mijn oogappels terughalen, om hun nog een goeie oude dag te geven.

De tijd zal het wel leren, op een dag kom ik wel zover. Ik heb er in ieder geval nog geen haast mee.. Gezin komt voorlopig nog op de eerste plaats.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:02

En ik ben gelukkig met wat ik heb.....
1 (v)echtgenoot
3 kids
2 honden
2 papegaaien
1 kat
70 postduiven
en 3 pony's
En alles thuis staan....
Ons huis staat in het dorp heeft een megatuin, de pony's staan achter ons huis (de tuin ligt in het buitengebied)
Ik heb dan wel geen "kast" van een huis en niet alles is super de luxe, maar dat wil ik ook niet.
Ik werk niet, bedoel krijg geen geld voor mijn bezigheden.........

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:18

Ik ben alleen en waardeer alles erg wat ik zelf voorelkaar heb gekregen. Ik heb een eigen huis, grote auto, eigen trailer en super paard. Thuis heb ik nog 4 schatten van katten die mij elke dag thuis opwachten en naast (of op mij) in bed slapen. Ik heb een paar leuke vriendinnnen en helaas een familie die te ver weg woont. Sinds augustus ben ik tante en ook dat is een super gevoel.
Ja, ik ben dankbaar voor wat ik heb.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:37

Als iemand me een paar jaar geleden had gezegd dat ik in 2002 een huis zou kopen (met vriendin en haar vriend), op een stal zou komen te staan waar ik veel zelf regelde en genoeg paarden te rijden kreeg, eigen vervoer naar wedstrijden had etc, had ik dat nooit geloofd.
In februari wil ik beginnen met een hele leuke HBO opleiding in de paardenhouderij/management en sport en zo hoop ik er steeds meer in te rollen. Er zijn nog steeds een aantal dingen die ik mis of graag zou willen, maar dat komt nog wel hoop ik. Ik heb iig een aantal geweldige mensen om me heen: ouders, vriend(inn)en, etc. Ik ben heel blij met wat ik heb!