Ik voel me aan de kant gezet, terecht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Ik voel me aan de kant gezet, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:47

Bij voorbaat al excuus voor het lange verhaal. Clown

Vanaf mijn twaalfde verzorg ik de paarden die mijn instructrice traint voor een fokker. Wat begon met Pakina van de wei halen, groeide uit tot Wild Rose rijden en in de hand opleiden. In alle jaren daartussen heb ik ontelbaar veel leuke dingen meegemaakt. Ik leerde heel veel van mijn instructrice en genoot van de leuke paarden die we hadden. We waren een heel hecht team en deden alles samen. Privélessen, strandritten, concoursen..

De paarden zijn eigendom van een fokker, die in Haarlem zijn fokkerij heeft. Wij stalden de paarden in Hillegom. Ze stonden daar op een manege. Mijn instructrice had echter heel veel problemen met de eigenaren (is ook familie) en daar werd ik onbewust en ongewild in meegetrokken. Dit hebben we ruim vijf jaar volgehouden, maar dit voorjaar was het op. We wilden beide niet meer naar stal, liepen met tranen in onze ogen voor de paarden te zorgen en het was gewoon niet meer leuk. We wilden weg. Dit was echter nog niet zo makkelijk, waardoor het niet direct kon.

Ondertussen had één van onze merries in 2005 een veulen gehad. Toen ze na het afspenen terug kwam van de fokkerij, had ik besloten dat ik niet meer voor haar kon zorgen. We hadden twee paarden, maar het was voor mij niet meer te combineren. Ik koos ervoor één van de twee, die merrie dus, over te dragen. We vonden een lief meisje met haar moeder, die samen voor de merrie zouden zorgen. In 2007 beviel Wild door een ongelukkige planning op de manege, hoewel dat dus op de fokkerij had moeten gebeuren. Meteen die ochtend is ze met haar veulen alsnog naar Haarlem gebracht.

En daar begint voor mij de ellende. Ik heb Wild vanaf haar eerste dag bij ons verzorgd en opgeleid. Het was enorm moeilijk voor mij om met haar te beginnen, omdat de merrie vòòr haar net pas weg was. Ik zat in een moeilijker periode thuis (vader kanker, etc.) en miste mijn maatje. Toch ben ik met Wild verder gegaan en na lang knokken kwam er een band. Ze was mijn houvast, mijn alles. Ik heb de hele dracht meegemaakt en haar zelf gevonden met haar veulen. Twee uur later werd ze weggehaald van de manege. Dit was op 18 april. Ik heb haar niet meer gezien en slechts één smsje van de fokker gehad over hoe het ging.

Sinds Wild weg is, werd het contact met mijn instructrice wat minder. Dat vond ik jammer en vreemd, maar goed. Ergens was het ook logisch, want ik had even geen paard meer om voor te zorgen, dus we deelden dat stukje niet meer. Onze andere merrie wordt nog steeds verzorgd door dat meisje met haar moeder. Toch ging ik elke avond met die merrie wandelen, om iets om handen te hebben. Ik genoot ervan, hoewel ik Wild miste. De problemen op stal gingen verder en uiteindelijk kreeg ik te horen dat we voorgoed van de manege zouden vertrekken. We gingen naar een stal in Aerdenhout. We, dacht ik. Nou, inmiddels is dat drie weken geleden. Ik had aangegeven graag een dagje voor de merrie te zorgen, maar helaas. Ik heb niks meer gehoord van mijn instructrice. Ik heb haar nog een brief gestuurd, geen reactie. Op een mailtje wel, maar dat ging over bloemen en bijtjes. Ik wist dat ze naar Concours Hippique Hoofddorp ging vorig weekend, ons concours. Ik smste of ik meemocht, maar kreeg drie dagen later terug dat de auto al vol zat. Blijkt dat de verzorgster van de merrie met haar moeder wel mee mocht. Zij mogen dus gewoon naar de stal in Aerdenhout en zijn dus meeverhuisd.

Al die jaren heb ik met heel veel energie en liefde voor de paarden gezorgd. Ik stond altijd voor ze klaar, niks was te gek. Ik stond altijd achter mijn instructrice, hoeveel pijn alle verwijten en ruzies die ik daardoor kreeg ook deden. Ik was bereid alles op de manege op te geven om mee te verhuizen en als team te blijven bestaan. Ik heb heel veel van de fokker, mijn instructrice en de paarden geleerd en ook genoten. De paarden zijn de enigen die mij nooit hebben laten vallen. En wat mis ik ze..

Ik voel me aan de kant gezet, alsof met de verhuizing van de paarden (en dus met de keuze van mijn instructrice) alles is weggegaan. Ze heeft mijn hele paardenleven met zich meegenomen. Stel ik mee aan, of is het terecht dat ik me zo voel? Ik zit er zo in verwikkeld, ik kan er niet meer helder over denken. Hoop dat jullie er een eerlijke mening over kunnen geven.

Ik wil hiermee niemand in verkeerd daglicht zetten, maar puur mijn gevoel van me af schrijven. Lachen

marleen_usar

Re: Ik voel me aan de kant gezet, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:48

Klinkt als stank voor dank?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:52

Zo voelt het ook een beetje. Ik weet dat beide mensen het erg druk hebben en de fokkerij bezoeken is gewoon lastig, maar toch. Ik hoor gewoon helemaal niks meer.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:05

Jee zeg..
Wat een verhaal! en inderdaad nu goed te begrijpen!
Ik vind het echt oneerlijk hoe je nu behandeld wordt!
Hoe kan iemand je zoiets ''flikken'' als jij jaren voor haar en de paardjes klaar hebt gestaan??
Ik hoop voor je dat het nog een beetje goed zal komen! En onthou alsjebloeft 1 ding.. dit ligt echt niet aan jou!
Succes meis!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:11

Wil je nog weer graag verder met haar (instructrice)? Dan zou ik er naartoe gaan en er over praten hoe het nu op je overkomt.
Misschien vindt zij het sneu als dat andere meisje nu de merrie weer zou moeten delen? Of hebben dat meisje + moeder zich daar zelfs over uitgesproken?
Er zal weer een tijd komen dat er weer een andere merrie daar naartoe komt, mss zelfs Wild, kun je die dan weer verzorgen? Daar zou ik niet te lang mee wachten, ik zou er zekerheid over willen hebben en als je er nu niets over afspreekt zal die verzorging misschien ook overgaan naar iemand anders.

De fokker zou ik ook met een bezoek vereren, sta gewoon voor zijn neus (mss met een flesje wijn oid Knipoog ) en hij zal je toch niet wegsturen? Iedereen kan toch snappen dat je haar en het veulen graag eens wilt zien. Misschien helpt het in dit geval als je niet met je instructrice samen bent, als het tussen hen scheef zit.

Paarden van een ander verzorgen blijft altijd moeilijk, zij hebben het voor het zeggen en als ze er een verkopen of bij iemand anders zetten kun jij daar niks aan veranderen, het is sneu maar waar Ach gut Maar in dit geval, na zo lang voor een paard gezorgd te hebben, is het niet meer dan normaal dat je er nog een keer naartoe kunt. Ik zou dus gaan en dan maar zien of het lukt.

Met de instructrice zou ik dus persoonlijk gaan praten, dat werkt beter dan schrijven, en bespreken of je de volgende merrie weer mee kunt gaan doen.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:49

Ik denk dat nicole gelijk heeft, stap gewoon op je instructrice af en zeg haar wat je voelt. Niet geschoten is altijd mis toch Lachen
Maar het blijft heel naar, je zorgt jaren voor een paard en omdat ze niet van jou is kunnen ze er alles meedoen wat ze willen. Het blijft heel naar maar je kan er niets aandoen, probeer gewoon met ze te praten en vertel dan gewoon hoe jij je voelt.
Sterkte meis Ach gut

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:20

Je hebt PM.
O...voor de meelezers...ze staan niet bij mij op stal!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 20:51

Bedankt allemaal!

Ik heb haar, op de dag dat ze weg ging van stal, een brief gegeven met alles erin. Van de eerste dag Paki tot wat ik op dat moment voelde. Ik heb hier geen reactie op gehad en daarom is op dit moment de moed mij ook een beetje in de schoenen gezakt om met haar te gaan praten.

Het gaat mij nu niet om Umeda (de andere merrie, die nu dus in Aerdenhout staat). Um is voorzien van goeie zorg en daar ben ik blij om. In september zal Wild ook naar Aerdenhout gaan en dan wil ik heel graag voor haar zorgen. Maar dan wil ik niet nu genegeerd worden en in september ineens weer opgeroepen worden.

Bedankt voor de PMen, ik ga zeker reageren nog.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:06

Ik vind je zeker geen aansteller,vind het zelfs erg rot wat je is gelapt.

Hopelijk krijg je terug de kans om voor wild te zorgen.
Ondertussen veel sterkte en kop op !!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:12

Dank je.

Ik heb inmiddels twee aanbiedingen gehad voor een nieuw paardje om te verzorgen/bij te rijden. Echter, ik ken mezelf en ik weet dat ik diep in mijn hart op Wild zal blijven wachten. Wat denken jullie?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:20

Wat ontzettend vervelend voor je Djesseka Ach gut En ik vind je zeker ook geen aanstelster, je bent zo betrokken altijd geweest bij die paarden!
Maar voordat je besluit om een ander paardje te gaan verzorgen en bijrijden zou ik eerst willen weten waar je aan toe bent met Wild.

Je bent zo verknocht geraakt aan dat paard. Dus ik ga wel mee met wat Nicole al zei in een eerdere post.
Je zegt dat je al een brief hebt gegeven waar je geen reactie op hebt gehad. Durf je de stoute schoen aan te trekken en je instructrice persoonlijk om een reactie te vragen? Als je het niet doet blijf je altijd met een vraag en een rotgevoel zitten denk ik.....

Ik wens je er iig veels terkte mee meiske. Ach gut

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:20

Ik vind het heel erg ongevoelig van je instructrice dat ze helemaal niet reageert op je brief.
Ik zou (hoe moeilijk misschien ook) naar haar toegaan en om een verklaring vragen, daar heb je recht op, het is nu net of is er een reden waarom je wordt genegeerd zonder te weten waarom.
Je zit nu met je verdriet en boordevol vragen, waarom, waarom en dat is niet eerlijk.
Misschien vindt je wat je te horen krijgt niet leuk, maar dan weet je in ieder geval wel precies hoe en wat en kun je verder met je leven, nu blijven je gedachten maar malen over wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Sterkte en succes.

P.S. als je wilt wachten op Wild onder neem dan zo snel mogelijk actie om duidelijkheid en om er achter te komen of wachten zin heeft.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:29

Ik vind het ook nogal lomp dat er niet op je brief gereageerd wordt..
Wat ik toch zou doen, ook al is dat moeilijk, is je instructrice opzoeken en gewoon rustig en aardig vragen of ze nog wat met die brief gedaan heeft (gelezen, bijvoorbeeld 0_0'') en waarom ze er niet op gereageerd heeft.
Vertel dat je je rot voelt omdat je zo aan de kant bent geschoven terwijl die merrie zo veel voor je betekent, en dat je het graag weer zoals vroeger zou willen hebben.
Als je het echt persoonlijk, dus niet bellen of mailen oid, tegen haar zegt.. dan kan ze er ook veel minder makkelijk onderuit.
Succes, ik hoop voor je dat het goed komt!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:19

Djesseka schreef:
In september zal Wild ook naar Aerdenhout gaan en dan wil ik heel graag voor haar zorgen. Maar dan wil ik niet nu genegeerd worden en in september ineens weer opgeroepen worden.

Precies, dat hoef je ook niet af te wachten, ik zou er naartoe gaan en persoonlijk met haar praten, dan weet jij wat haar bedoeling is en zij weet dat jij wel tot sept wilt wachten om weer met wild verder te gaan. En dan is het dus kijken wat ze zegt. Maar dan weet je wel wat!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:45

[PP] -> [VP]

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:01

Tjonge, idd een beetje een botte reactie en begrijpelijk dat je, je zo voelt omdat je altijd veel voor haar hebt gedaan.
Misschien heeft je instructrice een beetje moeite met het vinden van een omgangsvorm met jou; (ze weet gerust wel dat jij veel voor haar hebt gedaan) maar weet ze niet 'hoe nu verder'.
Ik zou gewoon een keer langs gaan, of een afspraak maken, om het eens goed uit te praten, en ook haar kant van het verhaal te horen. (Misschien vindt zij het ook heel vervelend, dat het zo is gegaan) Succes Lachen.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 20:25

Sylleke, okee. Lachen Dank je.

Iedereen bedankt voor de lieve berichten. Ik heb na het openen van dit topic drie verschillende mensen 'gesproken' die mij een paard aanbieden. Dat is natuurlijk superlief en heel erg leuk! Ik ben er hard over aan het nadenken. Eerst wil ik echter weten waar ik aan toe ben, of Wild nog terug komt en of ze er dan voor mij is. Ik zal toch een gesprek aan moeten gaan met mijn instructrice.

De fokker belde stomtoevallig vanmorgen en ik mag deze week eindelijk naar Wild! Hoewel het me alsnog niet helemaal lekker zit dat het zo lang heeft geduurd enzovoorts, ben ik toch heel blij. Even al m'n kanjers een knuffel geven. Go jij! Go jij!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:00

nou gelukkig dat iig de fokker kontact op neemt.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:53

Dat is mooi van hem Ja Veel plezier en maak foto's! Lachen

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:58

Inderdaad, fijn dat je wat gehoord hebt... geniet er van!

xXkippieXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:13

Verdrietig dit is egt niet leuk wat je hebt megemaakt dan.
wel triestb wat die mensen hebben gedaan misschien moet je een keer tegen ze zeggen ofzo weetje (jah ik zeg het zo makkelijk maar miss is dta helemaal niet zo) nouja sterkte!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:38

Vaak wacht je het langst met afwachten wat de ander doet of zegt....

Een sms of brief doet veel minder dan persoonlijk contact. Een belletje kan wonderen doen. Dan wordt je niet zo maar aan de kant geschoven voor een ander die misschien wel persoonlijk contact heeft gehad met jouw instructrice. Dan had je meteen geweten of de auto vol zat.
Nu zit je met het gevoel dat je aan de kant bent geschoven voor een ander, omdat je pas 3 dagen later bericht terug krijgt dat de auto al vol zit. Misschien ZAT hij al vol op het moment dat je het SMS-je stuurde. Misschien heeft de verzorgster van de merrie al eens eerder gevraagd of ze eens mee mocht naar een concours en deed zich nu toevallig de gelegenheid voor. Misschien als jij gebeld had i.p.v. te SMS-sen had je wél nog meegekunt, omdat de ander het nog niet gevraagd had. Mischien, misschien, misschien, vragen , vragen, vragen...onduidelijkheden die ontstaan doordat we niet meer de moeite nemen om een belletje te plegen of eens langs te gaan.
Als je zo'n goede band hebt met je instructrice, dan kun je toch gewoon bij haar langs gaan? Ik zou dan echt niet moeilijk doen met brieven schrijven en SMS-sen.