Paardrijden voor gehandicapten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 20:05

Jet schreef:
Brechje, gediplomeerd instructrice wordt je door eerst de basis-instructeursopleiding te doen, dat kan met een eigen paard door het hele land op verschillende plaatsen. Dat is een hele winter lang 1 avond per week, rijden en je groepsgenoten lesgeven en ervan leskrijgen. Daarna examen, theorie, rijden en lesgeven. Je kan ook in Arnhem een aangepaste cursus doen, ook een hele winter lang 1 avond per week. Daarna, als je geslaagd bent, ga je door voor je Instructeursdiploma, dat is een aantal hele dagen en iets van 200 stage-uren op een manege waar je zelf niet bij betrokken bent. D.w.z. zo was het altijd, maar die instr.cursus zijn ze volgens mij nog aan het veranderen. Meer info kan je krijgen bij het F.P.G. ( Federatie Paardrijden Gehandicapten) dat gericht is op lichamelijk gehandicapten. Dat zit in Arnhem, 026-4836650. De cursus is nu samen met de NebasNsg, die zich inzetten voor allerlei sporten voor mensen met een verstandelijke handicap. Nu weet je weer meer, succes!
Jet mag ik hier even een kleine aanvulling in aanbrengen? zie: www.nebasnsg.nl je kunt eerst de FPG commandantencursus volgen, voor informatie kun je terecht bij de FPG, met dat diploma of met het ORUN diploma 1e fase instructeur kun je de NebasNsg instructeursopleiding volgen (en dus niet FPG instructeur meer!) voor informatie kun je tercht bij de NebasNsg 030-6597300 ( dan krijg je waarschijnlijk mij aan de telefoon Haha! de opleiding duurt van november t/m juni, de opleiding is op vrijdagen in Arnhem (niet alle vrijdagen) en je moet stage lopen. Het is een opleiding waar heel veel tijd in gaat zitten! maar absoluut de moeite waard! de beide opleiding FPG commandantencursus en de NebasNsg instructeuropleiding paardrijden voor mensen met een beperking starten begin november.

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 00:35

Dank je voor de aanvulling, ik wist dat er het een en ander veranderd was in de opleidingen, maar het hoe en wat was me even ontgaan.