dit is echt pure paardenmishandeling!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

dit is echt pure paardenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 20:23

maar goed voordat ik ga schelden hiero en jullie met zo'n gezicht Verward staan te kijken zal ik het eerst wel ffe uitleggen!

vandaag had ik les op shiva. toen ik het erf op reedt hoorde ik de buren als schreeuwen tegen hun paarden.
shiva op gezadeld. de eigenaars van shiv waren er ook. die liepen al te klagen dat die mensen zo liepen te schreeuwen.
later kwam me instructrice eraan.
tamara was even in de bak bezig, ik was aan het rijden in de bak en kreeg les. alleen onze bak staat naast de bak van de buren en daar liep zo'n man vet hard te schreeuwen.
en op eens horen we toch even harde klappen vallen! shiva schrikt zich wezeloos want ik reed net langs die kant dus ik was druk bezig shiv rustig te krijgen.
tamara en m'n instructrice gaan erheen en schreeuwen tegen die man dat die op moet houden. maar hij gaat gewoon rustig door!
het was echt heel erg zielig! hij liep dat paard gewoon knoert hard te meppen! en niet 1x maar vet vaak en behoorlijk hard!
ik vindt het echt sneu voor het paard want hij was 3 ofzo want hij werdt in gereden. nou volgens mij is die al behoorlijk verpest door zo'n stom ventje!
tamara kon er ook niet meer tegen en die is uiteindelijk jankend vertrokken!

ik zit er behoorlijk mee want ik weet nou niet wat ik moet deon. als ik erop af stap maak ik het denk ik alleen nog maar erger!
ik heb er aan gedacht om de dierenbescherming te bellen maar doen die daar wat aan? want het is hun eigen paard....

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:32

Waarom sloeg hij dat paard dan?

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 20:38

t' deed iets verkeerd en daar voor wordt hij meteen even bang gemaakt voor de zweep en mensen...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:09

And again zeg ik... als het bij de buren was en jij hebt geen flauw idee wat de reden is, wieweet was het wel terecht?
Heb je de paarden van Brooke Hospital wel eens gezien? Dát is pas dierenmishandeling...

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:27

Laura schreef:
Heb je de paarden van Brooke Hospital wel eens gezien? Dát is pas dierenmishandeling...


Ook niet. Die mensen hebben nauwelijks voedsel en medicijnen voor zichzelf, laat staan voor hun paarden.

Ditta, ik snap dat het niet leuk is wat je hebt gezien, en het zou ook niet mijn manier zijn om met mijn paard om te gaan, maar je weet niet wat er precies is voorgevallen. Dierenbescherming zou ik dus ook maar niet doen! Je kunt hooguit een oogje in het zeil houden om te kijken of er nog meer vreemde dingen gebeuren, meer niet!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:32

De dierenbescherming doet nergens iets aan en daarbij heb je bewijs nodig. Ik vind wel dat ze het jonge paard belachelijk behandelen en ik hoop dat ze zichzelf nog wel tegenkomen met dat rotgedrag. Als een paard in een leerproces zit moet je hem vooral afslaan, daar zal hij nou echt veel van leren! sjonge jonge... Ik zou denk ik ook gaan schreeuwen en schelden tegen die l u l.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:49

Heb dit gedrag wel eens eerder gezien. Niet mijn methode. Ik vind het wel een vorm van mishandeling. Verwacht wel herhalingen van dit bedrag. Brookes Hospital is geen mishandeling, maar onkunde, onwetendheid en bittere armoede.

In onze maatschappij hebben we paarden als huisdieren, voor de lol, de hobbie, hebben we het geld niet meer, worden ze verkocht. Het luxe probleem hier is, dat als het paard niet meteen dat doet wat zo iemand als die vent wil, zodat mensen zeggen, goh wat een kanjer van een paard, het slechte van die vent zijn karakter omhoog komt!

Het mag niet te lang duren, hups uit de beschermde kudde halen, meteen in de gevangenis, vanalles op en in (de mond) van het paard en braaf marcheren maar. Angsten, onzekerheden bestaan niet en onbegrijpelijke niet paardentaal maar mensentaal meteen snappen.

Heb 3 maanden op een handelsstal gestaan, waar deze methode dagelijkse hap was. Paardje altijd angstig kijken, vrezelijk druk, zou hij gevoeld hebben dat er iets niet klopte? Dat zijn vriendjes allemaal kopschuw waren en met de staart tussen de benen liepen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:58

Ik wil het niet goed praten hoor,
maar vraag me wel af wat er in de momenten voor deze sla-partij afspeelde.
Wie weet heeft het paard wel levensgevaarlijk en gericht naar die man geslagen Verward

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:14

is er wat lichaamelijk gezien wat te zien van mishandeling? dan kun je er de dierenbescherming op af sturen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:54

Juist, wat Shuimpje zegt bedoel ik nou. Stel, het paard schopt gericht zo langs die kerel zn hoofd op. HIj schrikt en geeft het paard ongelooflijk op zn donder en dan kom jij net de hoek om. Verward

Brooke is idd meer onwetendheid. Ik zat meer te denken aan het stuk wat ik op tv zag over de wielen blokkeren en dan zo hard mogelijk op het paard inslaan om te kijken hoeveel ie kan hebben...

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:00

Laura schreef:
Juist, wat Shuimpje zegt bedoel ik nou. Stel, het paard schopt gericht zo langs die kerel zn hoofd op. HIj schrikt en geeft het paard ongelooflijk op zn donder en dan kom jij net de hoek om. Verward


Ze zei toch dat die man al heel lang bezig was en zij er ook al een tijd was? Het is inderdaad zo dat je een paard mag straffen als ie het verdient, doordat hij bijvoorbeeld naar het hoofd sloeg of beet, maar daar mag je toch niet eeuwen mee door blijven gaan?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:57

Laura schreef:
Brooke is idd meer onwetendheid. Ik zat meer te denken aan het stuk wat ik op tv zag over de wielen blokkeren en dan zo hard mogelijk op het paard inslaan om te kijken hoeveel ie kan hebben...

Dit is geen onwetenheid, dit is kwaadaardigheid. Je hoeft niet iets van dieren af te weten om te zien hoe oneerlijk je dan bezig bent.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 15:15

Ja Desiree dat bedoel ik, de boeren die verkeerde halsters gebruiken en zo wonden veroorzaken of volgens bijgeloof wonden dichtschroeien, dat is onwetenheid.. de bovenstaande passage van mij vind ik dus idd dierenmishandeling

Maargoed, dat is offtopic

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:41

Ze zei duidelijk dat ze geschreeuw hoorde, en OPEENS hoorde ze klappen vallen...

Zoals ik al zei, ik wil het niet goed praten, maar ik hoor nu maar 1 kant van eht verhaal en ben nieuwsgierig naar die andere.