hebben jullie ook zoveel 'handige' paardendingen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

hebben jullie ook zoveel 'handige' paardendingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 09:21

Ik heb bijvoorbeeld transportbeschermers, leek handig, maar in de praktijk nog nooit gebruikt omdat de eigenaar het niet nodig vindt.

Verder heb ik dus verschillende bitten. Bitten kun je immers nooit genoeg hebben.................maar in de praktijk gebruik ik maar 1 per paard en is het onzin om te wisselen.

Een martingaal is ook zo'n hebbeding: het ZOU HANDIG KUNNEN zijn, maar ondertussen is dat ding nog nooit gebruikt. De paarden die ik rij hebben dat ding niet nodig en ik vind het niet lekker rijden.

Pijpkousen, 2 keer gebruikt, van leer. Ik heb liever peesbeschermers

BAndages, rotdingen om om te doen, ik heb er het geduld niet voor. De meeste heb ik toch maar verkocht, maar ik heb 2 gehouden voor het geval dat................

Netcooler (is overigens te koop). Onzinnig ding, zou niet weeten wat het nut is.

Herkennen jullie dit? Hebben jullie ook paardenspullen die je eigenlijk nooit gebruikt, maar niet wilt verkopen omdat het ooit nog eens handig zou kunnen zijn?
Laatst bijgewerkt door germie op 19-09-02 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:29

Mijn stal ligt vol met dingen die ooit zijn aangschaft voor een specifiek paard maar die ik verder nooit meer gebruik. Zo heb ik een Hackamore, Gogue, pelhambit en nog een boel andere bitten. Halsters, hoofdstellen en singels die om geen een paard passen en zelfs een zadel wat ik niet gebruik.
En dan maar niet te spreken over de verschillende teugels, bijzetteugels, bontjes, losse riempjes etc. etc.
Toch wil ik de spullen niet kwijt. Je zal zien dat ze van pas komen op het moment dat je ze net weggegeven hebt Haha!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:32

ow! ZAT! Dan moet ik iets hebben want 'het ziet er zo handig uit en misschien zou dat ooit wel eens goed van pas kunnen komen'. Nou niet dus...zoals stiften transport beschermers. Manentrekken bitten teugels enzenz.

Je zou denken dat je daar dan van leert en stopt met (onnodige)dingen te kopen...maar ik blijf het maar doen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:33

transportbeschermers zou ik altijd gebruiken, of de eigenaar dat nu ndog vindt of niet.
Bitten heb ik niet zo enorm veel, en zijn ook gewoon in gebruik. Ik heb wel twee bitten per paard, omdat ik een apart hoofdstel voor de wedstrijden heb.
Martingaal heb ik 2, alletwee de paarden spring ik met martingaal.

Wat heb ik liggen dat ik dus niet gebruik:
- 3 hoofdstellen (twee hele simpele en een mooie, die laatste ga ik gebruiken als ik twee paarden tegelijk ga starten met springen, dwz op 1 dag dus Haha! )
- hackamore: ooit gekregen van de oom van mijn ex, ouderwets degelijke kwaliteit
- western pizzasnijder sporen: mooi aan de muur of zo
- springschoenen: gebruik ik nooit, weet niet eens hoe ik er aan kom
- paar reserve halsters
- gogue die ik nooit gebruik

Ik heb verder niet zoveel overbodigs, vrijwel alles heb ik de laatste paar jaar moeten kopen, omdat ik de spullen van Chestnut (C pony) aan zijn nieuwe eigenaar heb gegeven.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:37

Ik heb liggen een fantastisch vliegendeken, met pasvorm hobbezak. Gebruik ik dus nooit.
en zo'n ultrasonische wonder-halsverlenger. Rotding. Is te koop hoor...

Ik heb een hele kist vol met dingen die ik eigenlijk nooit gebruik, maar wel heb gebruikt ooit. en soms komt het weer van pas. Zoals dat gelpad, lang niet gebruikt, en nu wel weer.
Wel gekocht en NOOIT gebruikt, is die hoefzak, voor bij hoefzweren en zo...maar ik hoop van harte dat die over 25 jaar nog steeds nieuw ligt te wezen!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:59

Leuk topic!

Ok, ik heb 'over':
- 3 paar sporenriempjes
- zo'n halsband
- beugelhoezen
- singelbontje
- springschoenen
- 2 zwarte bandages
- etc

Ik koop of krijg het en gebruik het nooit.......

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:05

Humm, ik heb een witte rijbroek die ik nooit gebruik, maar heb gekocht voor mijn examen ORUN,

Bandages die nog nooit gebruikt zijn omdat ik ze voor mijn vorige verzorgpaardje had gekocht, maar de eigenaresse dat niet goed vond..

twee sjabrakken fullsize, die ik van mijn vorige verzorgpaard heb bewaard, maar waar ik nooit meer wat mee doe..

Tja..

Verder een plastron, speld en witte rijhandschoenen..

Iemand misschien intresse? Ik denk dat een van jullie het misschien wel kan gebruiken! Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:15

Ja ik heb ook zo veel dingen liggen die ik maar 1 keer heb gebruikt en daarna ik mijn kast heb gestopt om het er vervolgens nooit meer uit te halen.

Een kleine greep uit mijn assortiment:
- martingaal
- echt schapenbont schabrak, 1 keer gebruikt, vind het veel te warm dat ding.
- paar peesbeschermers en pijpkousen
- Daaleman springzadel, die gebruik ik ook niet meer nu ik een ander heb.
- nog een zooi hoofdstellen die ik nauwelijks gebruik.
- zadelhoezen
- singelbontjes
- een paar zweetdekens die ik nooit gebruik
- scheerapparaat die ik niet meer gebruik
- bijzetteugels
- vele bandages die ik niet meer gebruik
- gelpadhoes
- Kyra K jas die ook maar loos aan de muur hangt
- jodphurs

En vast nog wel meer. Als ik kijk naar wat ik alleen al aan tuig heb zou ik 6 paarden kunnen houden. Wat ik al niet verzameld na de koop van mijn paard. Het meest achterlijke van mijzelf is nog dat ik heel graag een nieuwe zweetdeken wil, ik heb echt een enorm fijne en hele leuke gezien, terwijl ik er thuis nog 5 heb liggen. Daarom moet ik het ook niet doen, nog meer van die troep. Maar ja probeer je maar eens te bedwingen in een ruitersportzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:39

Dus allemaal naar de Bokt snuffelmarkt op 30 november Haha!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:41

Ilindra schreef:
Dus allemaal naar de Bokt snuffelmarkt op 30 november Haha!


Ohh, vertel es? Waar word dat gehouden? Of is het op internet?

( dit is helemaal nieuw voor mij Haha!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:48

mmm, valt wel mee eigenlijk. Ik gebruik eigenlijk wel alles wat ik heb. Heb alleen zo'n staartbeschermer van Eskadron (neopreen met klittenband) in de kast die ik 1 keer heb geprobeerd te gebruiken... Hij paste niet dankzij de dikke staart en staartwortel van mijn Tinker... (is te koop voor de liefhebber!).

Wel heb ik dingen liggen die nog goed zijn, maar die ik toch vervangen heb voor iets van betere kwaliteit of er mooier uitzien (frontriem bijvoorbeeld).

Bitten heb ik ook nog liggen. Had eerst 12,5 maar ben op advies overgegaan op 11,5 omdat die 12.5 wat slingerden in de mond

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 11:28


iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:42

ik heb ook allemaal dingen die ik niet gebruik,het ligt alleen maar in de weg in me kastje,en de helfd ligt thuis .zoals:een splinternieuw zadel 1 keer mee gereden om te kijken hoe die zit,ik rijd altijd met westernzadel maar misschien komt ie ooit nog van pas.
en ik heb 4 hoofdstellen,1 voor het rijden en 1 voor longeren die andere gebruik ik niet.
een showhoofdstel,nooit gebruik maar komt wel van pas voor de keuring volgend jaar.
en voor de rest nog een overdosis aan halsters,shabrakken,bandages,bitten, enz enz .................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:42

ik heb ook vanalles liggen waarvan ik denk: wat moet ik ermee?

het allerergste is dat ik 4 paar laarzen heb, 1 paar van die mountain horse. een paar petries van 2 jaar oud. een paar petries van 1,5 jaar oud met rits en veter (sptinglaars) en een paar dressuurlaarzen de DRESSAGE van 2 maanden oud.
en dan heb ik ook nog lederen chaps en nog van die slappe chaps.

jonge jonge wat een zooi toch!!

X yvon

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:15

Wij hebben een x-tra hoofdstel met een ander bit erin maar die gebruiken wij toch bijna nooit. We hebben iets van 4 halsters, te veel borstels en nog veeeel meer troep.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:34

hmmmm
deze dingen gebruik ik zelden, maar leen ik wel eens uit als ik ze netjes gewassen terugkrijg:
-bandages plus mousses
-transportbeschermers
-staartbandage
verder:
-rubber ongebroken trensbit
-reservehalster dat al 7 jaar reservehalster ligt te wezen omdat mijn eerste het nog steeds niet begeven heeft (van kwaliteit gesproken)
-hoevekrabber (was de vorige kwijt, kocht een nieuwe en uiteraard vond ik toen de vorige weer)
-zweepje (zelfde verhaal als de hoevekrabber)
-neusriemen
-zadelhoes
-manenkammen
-van die tweekleurige lampjes (wit en rood) voor rond je arm/been om in het donker buiten te rijden

dat is alles wat ik voorlopig kan bedenken

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Re: hebben jullie ook zoveel 'handige' paardendingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:09

germie schreef:
Herkennen jullie dit? Hebben jullie ook paardenspullen die je eigenlijk nooit gebruikt, maar niet wilt verkopen omdat het ooit nog eens handig zou kunnen zijn?


Herkennen??? Ik??? Schijnheilig

- Ik heb hier ruim twintig verschillende rijbroeken liggen in verschillende maten, waarvan zeker de helft me niet past of nooit gaat passen.
- Ik heb hier een aantal caps die me niet meer passen of dat eigenlijk nooit echt gedaan hebben.
- Ik heb hier een aantal paren laarzen liggen die ik niet meer pas of niet meer gebruik sinds ik mijn leren beauty's heb
- Twee paar chaps die ik nooooit gebruik.
- Een aantal setjes bandages in alle soorten en maten die ik nog nooit gebruikt heb.
- Een aantal zadeldekjes die ik ooit eens gekocht heb, maar ook nooit heb gebruikt.
- Een aantal dekens (winter en zomer) die ik toendertijd voor Sjakila heb aangeschaft, maar waarvan ik er slechts eentje heb gebruikt en de rest nooit heb aangeraakt.
- Hoofdstellen in allerlei soorten en maten. (tja, ze zouden eens handig kunnen zijn.
- Een tig aantal aan singels, ook in allerlei soorten en maten.
- Een ontelbaar aantal teugels in diverse soorten en maten.
- thiedemanteugels, martingalen, sloffen, beugelriemen, beugels etc. etc. in allerlei verschillende maten.
- Verschillende maten nieuwe strijklappen in diverse kleuren.
- Een x aantal bitten in allerlei verschillende soorten en maten.
- Een stuk of 6 poetskisten waar ik nooit iets mee doe.
- En echt wel minstens zo'n 100 (als het er niet meer zijn) borstels etc. die ik niet of nauwelijks gebruikt heb en die niet in één van die zes tot de nok toe gevulde poetskisten zitten.

En ga zo maar door! En ik kan d'r maar geen afscheid van nemen, al heb ik dit en vorig jaar toch al wel het één en ander verkocht. zoals een x aantal halsters, hoofdstellen, hulpteugels, rijbroeken, caps, bitten, zadeldekjes etc. etc.

Ik ben wat dat betreft koopziek Haha! en hecht een te grote waarde aan spullen om er afstand van te kunnen doen. Verdrietig Je zou ze maar weer eens nodig hebben of kunnen gebruiken.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 00:52

Ik herken het helemaal.

Ik heb ook oneindig veel spullen die ik niet gebruik en die ik beschimmeld tegen kom in mijn kast. Haha!
Bv. dat Pessoa onding om te longeren, in de aanbieding gekocht bij Divoza, maar vind het toch te veel gedoe. Maar stel dat je hem toch nog weer eens nodig hebt .... niet verkopen dus.
Ook heb ik nog vele hoofdstellen, bitten, bandages en andere dingen. Liggen allemaal te wachten totdat ik ze weer eens ga gebruiken Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 10:20

Hmmmm... het lijkt erop dat ik een van de weinige bokkers ben, die dit niet kent.....
2 paarden, twee zadels, twee chabrakken, twee hoofdstellen, twee bitten en twee dekens. Dan nog wel wat kleine extra's als een pelham, martingaal ed. maar die heb ik wel veel gebruikt of gebruiken we nog steeds.
Ik moet ook zeggen dat ik niet zo'n koper ben. Ik twijfel altijd te veel, zal ik wel, zal ik niet. Zou ik het wel gebruiken.... hmmm ik denk er nog eens over na.... En vervolgens denk ik er nooit weer aan Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:00

Gelukkig heb ik hier dus geen last van.
Alles wat ik heb gebruik ik. Behalve dan de dingen die te groot zijn ofzo, die iig niet meer passen.. die probeer ik te verkopen. Schijnheilig

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:44

ooh te veel om op te noemen, poestspullen waar ik dus het dubbele van hebt ofzo, halsters, halstertouwens, zweepjes, sporen (gebruik ik werkelijk nooit kan er niet mee overweg!) riempjes, bontjes ditjes en datjes dus, heel me kamer = kluis ligt vol met rotzooi!
maar vindt het zonde om weg tegeven wie weet heb je ze nog nodig

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 18:30

Ja hebben wij ook last van hebben 4 zadels eentje word er gebruikt
4 tuigen geen een word gebruikt evenals 3 staartriemen
En dan nog thiederman,slof etc etc etc
Evenals al die middeltjes tegen alle ziektes,wonden noem maar op maarja dat is niet erg om te hebben

voor de rest liggen der in de buitenstal 4 kratten vol met tuig etc wat NOOIT gebruikt word...oja en dan de 10 dekens niet te vergeten

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 18:38

Ik heb maar een paar spullen te veel, die neem ik mee naar de bokt snuffelmarkt. Zelf ben ik nog op zoek naar een zweetdeken maat 195.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:24

mm laat ik nou bij mijn verhuizing van vorig jaar toch enorm veel weg hebben gegooid.

Maar ik heb nog steeds wel wat dingetjes liggen.

*Van die harde peesbeschermers die toch niet helemaal goed zaten

* bontjes voor om het halster, velle groene kleur die toch niet zo denderend stond bij Felix.

*Vliegendek met grote gaten die niet past.

*Transport beschermers die niet deugen.

*kalkoenen die nog nooit een ijzer hebben gezien.

Maar over het algemeen gebruik ik wel alles, tenminste ik hoop straks alles weer te gaan gebruiken. Heb nog een hoop mooi westernspul liggen namelijk.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:38

Nathalie schreef:
Gelukkig heb ik hier dus geen last van.
Alles wat ik heb gebruik ik. Behalve dan de dingen die te groot zijn ofzo, die iig niet meer passen.. die probeer ik te verkopen. Schijnheilig


Maar stel je voor dat je dan weer een paardje krijgt dat het wel past...*LOL*

Ik heb op het moment niet zo heel veel rotzooi, maar toch wel spullen gekocht die in het gebruik niet zo handig waren...in de kast/schuur dus Haha!
Maar kan me altijd prima beheersen...Ben laatst in een aantal vrije uren op school maar eens naar Hippodam gegaan(zie ik altijd uit de metro) en heb ondanks mijn aanwezige pinpas niets gekocht Party!!