Vandaag had ik mijn eerste concours. Ik had gereden en mijn paard weer terug gezet in de trailer.
Hooinet stevig opgehangen. We gingen even kijken bij het z-dressuur. Toen we terugkwamen en ik Odiso vrolijk begroet zegt een vrouw tegen ons dat hij enorm te keer was gegaan. Hij is dus blijkbaar geen seconde stil geweest, hij is verschillende keren over de stang aan de voorkant van de trailer gesprongen en hij was kletsnat.Een man heeft hem blijkbaar telkens van die stang afgehaalt en mensen hebben geprobeert de wacht te houden. Maar ik heb een eenkennig paard dus hij werd er niet rustiger op. Ik moest eerst het hooinet tussen zijn achterbenen uitvissen waarbij ik 2 flinke trappen hebben gehad, daarna hebben we hem gelijk uit de trailer gehaalt en ik ben met hem aan de hand gaan stappen. Hij was in het begin gestresst maar daarna werd hij rustig. We laadden hem zonder problemen in en toen ben ik maar in de trailer gebleven op weg naar huis.
Thuis ontdekte ik alleen een wondje tussen zijn oren. Toen ik hem rond 6 uur binnen ging zetten had hij een bult tussen zijn voorbenen. Ik heb ook gecheckt of hij kreupel liep maar dat was gelukkig niet zo.
Ik ben de mensen die bij hem waren gebleven dankbaar (L)
Heeft mijn paard verlatingsangst?
Ik durf hem nu niet meer alleen in de trailer te laten