Cerise was van mening dat het anders moest..

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dorine
The one and only

Cerise was van mening dat het anders moest..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 19:25

Vandaag wilde ik weer eens fanatiek gaan dressuren.
Maar 600 kilo Koninklijke Hoogheid van Dorine-land vond dat ik wel erg fanatiek was. Dat kon best minder.

Ik mocht in ieder geval rustig op de adelijke dame klimmen. Dat viel mee.
Maar daarna?
Conditie was zij kwijt, en ik ook, dus om nou te stellen dat we allebei zeer soepel en gespierd werkten aan die oefeningen... nou nee. Frusty

Verder was de bak zwaar door de regen, houtsnippers waar je diep in zakte, en mevrouw de Koningin vond dat wel wat beneden haar waardigheid.
Toen ik ook nog eens de hulpen gaf voor de linkergalop, vond Hare Majesteit dan ook dat ze recht had op het geven van een flinke bok.
En dat werd niet met liefde ontvangen! Boos!

Die chemokuur zorgt ervoor dat eventuele gebroken vingers, gekneusde armpjes en tenen en dergelijke heeeeeel langzaam genezen, dus ik heb dan liever niet een paard die probeert mij eraf te gooien.
Niet zo erg fijn...

Die bok werd dan ook de oorzaak dat ik Hare Majesteit heel streng ging aanpakken.
Koningin mocht aftreden.
Adel? Ammehoela.
Dorine zette zelf de kroon op, en hup GAAN MET DIE BANAAN!
Nette galop, en ja, OOK de hoeken in, en niet zeuren.

Toen nog een tijdje haar laten draven en op mijn eigen zit gelet...
Mijn God wat zit ik scheef...
Volgens veel Bokkers ben ik altijd zo positief, jawel, maar op zo'n moment echt niet meer! *LOL*
Ach ja, zodra ik klaar ben met chemokuren, januari of zo, dan uitgebreid zonder beugels rijden en oefenen.

Nu is mijn doel voornamelijk: Cerise in conditie houden en de basis erin houden tot ik beter ben.
Het is lastig, want ik heb dus een periode telkens van drie weken:
ik rijd anderhalve week niet (dan wordt ze 2 of 3 keer gelongeerd en soms los gegooid en 'rondgeslingerd' zodat ze niet gek wordt).
Daarna anderhalve week train ik haar weer 'goed', met moeite want mijn conditie is dan ook k*t.
En daarna begint weer de volgende kuur...

Maar goed, vandaag was mevrouw het laatste kwartier toch weer zo lief dat ze haar troon weer mocht bestijgen:
Prinses Cerise, Prinses der Dorineland.
Koningin wil ze eigenlijk zijn, maar ik heb maar gezegd dat ik dat voorlopig bleef.
Ze kreeg een appeltje erbij en toen schikte ze zich in haar rol... }>

Mijn prinsesje zal echter niet met zijden handschoentjes worden aangepakt de volgende keer.
Ik denk eerder met leren handschoenen, en een zweepje voor het geval dat... Extreme duivel

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:46

Prinsesjes hebben af en toe ook een zweep-klapje nodig hoor! Kijk maar naar het kleine prinsesje van Jantina-land!
Pas maar op dat ze jouw niet van de troon wil stoten. Zie er dan maar weer eens op terug te klimmen.
Mij is het nog niet gelukt....... Knipoog

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 23:25

Jeetje Dorine,
Dit was echt lachen toen ik dit las. Ja, het lijkt wel alsof je een kinderboekje geschreven hebt. Ik kan het al voor me zien hoor! Er zouden wat meer van die grappige verhaaltjes op Bokt moeten komen! Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 07:25

Leuk geschreven Dorine! Pak die dame van je maar flink aan en heel veel succes!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 08:02

Maar een koningin die zegt "gaan met die banaan" dat kan echt niet hoor,
op die manier loop je toch echt het risico op een revolutie van je onderdanen Knipoog

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje
http://www.concertplus.nl https://www.facebook.com/#!/concertmeteenplus

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 08:49

Het geklier zit dus echt in de lucht!! Alle paarden schijnen er op dit moment last van te hebben!

Maar je hebt je kranig geweerd Dorine! Ooit komt er een periode dat je ongestoord fijn met haar door kunt werken!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 08:58

Hihihi, leuk verhaaltje!
pak die tut maar aan hoor, zo'n stukje zelfoverschatting heeft geen tiara nodig...
Al zou die wel heel mooi staan op dat leuke bekkie...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:21

Hihi, jouw prinsesje is mooi klaar met jou! leuk geschreven trouwens.

De hond is de betere mens

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:21

haha jíj hebt nog een koningin die alleen eventjes een bokje geeft,die omhoogegevallen koningin van mij is zeer verwend en een echte kattekop als ze haar zin niet krijgt,en daarnaast ook nogeens erg klierig als ze teveel energie heeft en dan moet ik(beroep:stalhulp)NIET in de weg gaan staan of verwachten dat zij wel even naar mij luisterd,nee onze beroepen geven aan dat dat andersom is!queen of the bitches is haar stamboeknaam.....

soms is het beter om te zwijgen

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 19:40

Hahaha Sanderijn:
die van mij is net zo'n bitch hoor.
Maar in de stal was ze het vroeger wel, maar nu durft ze niet meer.
Ik heb haar even manieren geleerd, want tenslotte wil ik 'normaal' hoeven kunnen uitkrabben, en zo niet, dan krijgt ze een lel.
Punt uit. Lachen

Nou zullen er een hoop denken dat dat zielig is, maar madam is zo zielig nog niet hoor.
Zolang ze in de wei altijd nog blij naar me toe komt, hopend dat ik haar meeneem...
Dan zal ze nog steeds wel een verwende bitch zijn. Knipoog

In de wei zelf in ieder geval wel een bitch: elk paard gaat vol ontzag voor haar aan de kant.
Ik kan haar zo pakken want een ander paard durft er niet tussen te komen.
Dorine is van háár, en wee degene die Dorine gaat knuffelen!

Tijdens rijden wil ze nog wel eens proberen de macht van mij over te nemen, maar uh... eg nie... }>
En vandaag met longeren moest ze haar rug weer eens goed aan 't werk zetten.
Op de rechterhand ook nog eens meerdere malen in galop aanspringen, in een vrij zware bak, nou... mevrouw had het even helemaal gehad en sprong opzij! Scheve mond

Dus ik maar even streng geweest.
Dan ben ik echt blij met die mooie lange longeerzweep die ik van Bokt heb gekregen!
En gáán dat mevrouw ineens kon!
Ze liep later als een koningin te paraderen, maar werd al gauw weer gedegradeerd tot prinsesje.
Want koningin?
Dat is nog altijd Dorine. Schijnheilig

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie