geen VZponies meer dit is je dank na 1 jaar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

geen VZponies meer dit is je dank na 1 jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 15:27

Ja en ik ben goed kwaad Boos!

Ik verzorgde toch die 4 ponies (lover,dushi,isabella en danger)
Kom ik er vorige week aan , staat de broer van de eigenaar bij zijn friezen te kijken...(die staan er verderop)
Komttie in zijn busje terug rijden , doet zijn raampje open en zegt ''jij rent achter de paarden aan dus hoef niet meer te komen,kom je wel of doe je wat dan bel ik mijn broer of vader''

Nou sorry hoor , maar ik ren noooooooooit achter die paarden aan en nou doettie zo...

Is dit nou mijn dank????

Het vooruitzicgh was echt te zien ;

*Lover kwam zo na je toe en dat was eerst nooit!!
*danger ging altijd steigeren en bijten als je je hand maar uitstak , nu ook niet meer , kreeg der zelfs aan het halster.
*dushi keerde gelijk der kont na je toen en liet ZIch niet borstelen of wat dan ook , nu wel!!!
*isabella kotm ook sneller maarja...over die valt niet veel te vertellen.

Ik waste die paarden , liep even met ze over het afvalt (het weggetje voor de wei) want een hoefsmid belde hun niet dus liet ik zo maar ff hun hoeve een beetje slijten.
Ikheb ze een paar keer gewassen , hun staart en manen waren elke dag weer klit loos , het heeft veel moeite gekost maar het resultaat is er...

En nu....

NIKS MEER..

KLOTE EIGENAAR!

ben echt zo boos en verdrietig Huilen

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley


Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:33

Nou zeg wat dom Boos!
Ik weet nog wel hoe ze in het begin waren ja, en toen ik na een tijdje weer kwam waren ze idd heel anders Lovers
Tjonge hee, omdat je achter ze aan rent? Al doe je dat wel, ik jaag ze weleens op door erachteraan te rennen Lips are sealed
Eg dom van die kerel Boos! Frusty

Charmotte 4-ever!!!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:34

Meis, ik kreeg stank voor dank na 3 jaar!! Ik weet dus hoe je je voelt..

Ik zorgde bij een persoon 3 jaar voor d'r paard. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat ik geen privacy meer had. ( als ik een dag thuis was ging dat niet onopgemerkt voorbij en kreeg ik het de volgende dag op mijn brood )

Ik heb er nooit ruzie over gemaakt en heb gezegd dat ik er geen tijd en puf meer voor had om het paard te blijven doen.

Ik onderhield nog wel e-mail contact en mocht ook nog regelmatig langskomen als ik dat wilde ( zei ze )

Op een gegeven moment wilde ik spulletjes gaan halen die daar nog stonden. Ik mailen, bleek dus dat een van haar merries een tweeling had gekregen, die beiden dood waren. Dus ik heel medelevend gezegd dat dat heel erg was voor d'r en dat die spulletjes later opgehaald zouden worden.

Krijg ik toch een waardeloos mailtje terug dat ik harteloos was, alleen maar aan mijn spullen dacht en dat ik egoistisch was enzo..

Mijn hart brak, hoe kon ze dat nou zeggen na 3 jaar? Dan heeft ze me nooit goed gekend. Maar goed, ik heb het contact verbroken en gezegd dat ik haar nooit meer wil zien.

Tjeez.. Kan er nog kwaad om worden.. Boos!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:43

ik heb ook een tijdje een pony verzorgd en werd om net zo'n rare reden weggestuurd als jij nu. Gelukkig verzorgde ik dat ponytje nog niet zo heel erg lang (geen jaar iig) dus was het niet zo'n hele grote ramp maar ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 16:11

Ik verzorgde 2 jaar een haflinger. Daar stonden ook een kwpner en een shetlander bij maar daar had ik niet zoveel mee te maken.
Die haf had heel erg zadelvrees. Na een half jaar een goede band met die haflinger gekregen te hebben. Heb ik een zadeltje gekocht En daarmee geoefend. Eerst het dekje erop daarna de beugels erbij enz. Hij schrok al als hij de singel hoorde rammelen.
Na ong 1 jaar was ik eindelijk zover om er op te gaan zitten. Ik kon na een tijdje rustig opstappen en een btje wiebelen, meer niet want dan was hij weer bang.
Kom ik 3 weken geleden weer bij die haf, is hij er niet. VERKOCHT!!!!!

Had ik eindelijk een goede band en kon ik er een btje mee aan de gang, verkoopt dat mens hem!
Nou, nu ben ik ook weg daar. Maar ik vond het egt banketstaaf. Zoiets meld je toch wel even bij een verzorger die al 2 jaar verzorgt!?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:07

Kun je niet een keer met die eigenaren gaan praten en zeggen dat het niet waar is?
het lijkt me namelijk niet leuk om ergens weggestuurt te worden terwijl het niet waar is wat ze zeggen!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:13

jah zo zijn de mensen ik heb het ook gehad met 7 pony's, alles stank voor dank

Terug van weggeweest

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:15

Het is toch niet toevallig 'n boer he? Schijnheilig

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:21

een boer?

Terug van weggeweest

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 18:57

ja zoiets heb ik ook gehad de shethelemaal mak gemaakt opgevoet en lief gemaakt, kan je oprootten Boos! Echt een poedersuiker gevoel ja, gewooneen brief scrijven en anders gewoon gaan praten!

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 20:58

Nou ja zeg, en wat dan nog als je een keer achter een paard aanrent in de wei, dat geeft nog geen rede om je weg te sturen.
Misschien vind je straks na een tijdje een leuke pony of paard waarvan de eigenaar wel waardeerd dat je het vertrouwen van het dier wint.

Sterkte, ik weet dat het een klote gevoel is en dat draait om naar kwaadheid. Echt stom om je zo op die manier weg te sturen, heb het vroeger ook gehad, dus weet hoe je je voelt.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:06

En dit heb ik dus na 4.5 jaar ook gehad Knipoog En daarna nog een keer en nog een keer en nog een keer... dus trust me, je bent niet de enige Knipoog

Maar snap wel dat je je k*t voelt, kun je niet nog een keer met de eigenaar gaan praten? Dat is denk ik het enige wat je kunt doen als je ze niet kwijt wil...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 21:38

Je hebt het over de broer van de eigenaar.
Wat heeft hij er mee te maken?
Als de eigenaar het niet heeft gezegd, is er toch niks aan de hand?
Of toch wel?
En anders belt hij zijn broer en/of vader op?
Waar slaat dit op?
Wat gaan zij doen dan?

Ik zou ook gaan praten met de eigenaar van jouw verzorgpony's.
Vertel de waarheid (wat is er zo erg aan achter de pony's aan te rennen normaliteiter om bijv op te jagen btw), dat je niet achter ze aan hebt gerent, zo wel, waarom.
En of dat het enige is waarom zijn broer jou heeft weggestuurd.
Of hij dat met zijn medeweten heeft gedaan.
Of dat van te voren besproken is of dat hij dat na de tijd even tussen neus en lippen heeft meegedeeld.

Volgens mij maakt het de eigenaar niet zo uit of en wie de pony's verzorgt, anders had hij er wel meer op uit gedaan.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 01:27

Freya schreef:
Nou ja zeg, en wat dan nog als je een keer achter een paard aanrent in de wei, dat geeft nog geen rede om je weg te sturen.
Misschien vind je straks na een tijdje een leuke pony of paard waarvan de eigenaar wel waardeerd dat je het vertrouwen van het dier wint.

Sterkte, ik weet dat het een stinkmodder gevoel is en dat draait om naar kwaadheid. Echt stom om je zo op die manier weg te sturen, heb het vroeger ook gehad, dus weet hoe je je voelt.


Haha als ik hier iemand betrap op het achter onze paarden aan rennen dan kan je mij ook zien rennen. Dan ren ik met de zweep erachteraan om die idioot de wei uit te jagen. Hoe haal je het in je hersens om paarden op te lopen jagen in de wei!

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 07:33

Chrystal-gek maakt een terechte opmerking. Het ging hier toch om de broer van de eigenaar. Als ik jou was zou ik eens bij de eigenaar zelf gaan informeren hoe het zit.

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 08:16

Ik ken het: je rijdt 2 paarden in, met de 1 rij je niet zonder succes wedstrijden, je betaalt alles zelf en dan opeens is het 'je kunt niet rijden, je kunt geen paarden aan, enz enz. En dan staan er wel 2 kant-en-klare wedstrijdpaarden op stal, waar de eigenaar niets aan gedaan heeft.

ER is zo'n gezegde: mensen met paarden zijn niet te vertrouwen.

Nou, zo lijkt het wel heel vaak op te gaan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:58

als ik jou was zou ik gewoon met de eigenaar (dus niet met die broer) gaan praten wat er aan de hand is.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 16:45

Hmmm...praten gaat moeilijk , hij is er alleen op zaterdag en zondag avond en dan istie stomdronken...
Zo als jullie misschien nog wel weten , steekt die man geen poot uit naar die ponies dus...
Het klikte gewoon zo goed en had echt het gevoel alsof ik er 4 nieuwe maatjes bij had..
En fabienne , ik snap het best als iemand het zomaar zou doen , maar ik heb het toch echt een jaar geleden gevraagt of ik ze mocht verzorgen en nergens last mee gehad en nu in een keer dit..

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:30

ben je niet onbewust een keer achter die beestjes aangegaan omdat ze zich niet lieten vangen ofzo?
Daarbij, vorig jaar waren de pony's (volgens jou toen) verwaarloosd etc... Is er misschien een kans dat ie dit te lezen is gekomen? Zou ik niet leuk vinden namelijk als dat over mijn pony's geschreven werd

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 21:20

heb zelf ook zoiets meegemaakt, ik verzorgde Caprice 4 jaar lang, de eigenaar zat in Amerika, belt me op een dag dat ze verkocht was, nou ja daar sta je dan.
als ik had geweten dat ze te koop had ik er echt wel gekocht, ik heb haar ingereden tot Z dressuur gereden en nou heb ik niks, bedankt hoor!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 16:04

stef schreef:
ben je niet onbewust een keer achter die beestjes aangegaan omdat ze zich niet lieten vangen ofzo?
Daarbij, vorig jaar waren de pony's (volgens jou toen) verwaarloosd etc... Is er misschien een kans dat ie dit te lezen is gekomen? Zou ik niet leuk vinden namelijk als dat over mijn pony's geschreven werd


Nou ik denk het niet Stef...
Ten eerste die man en internet , volgens mij niet Verward en dat topic staat heel erg ver terug , en ik heb die beessies tioch anders genoemd dan hij..
Hoe moet hij weten dat het over die gaat?

Dus denk het niet

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 16:05

owja en mijn naam kenttie volgens mij ook niet dus...

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:31

Echt belachelijk zeg!! En de ponys worden hier natuurlijk weer de dupe van.... Ik vind vooral de reden waarom je bent weggestuur belachelijk;als ik een manegepony in de buitenbak zette rende ik er ook wel eens achteraan om hem een beetje op te jagen. Vond-ie alleen maar leuk

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:17

Naomi schreef:
een boer?


Je hoort steeds vaker over dat soort mensen en het zijn regelmatig boeren die geen verstand van paarden hebben Frusty

It never eats, it never sleeps, it never stops...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:26

beetje banketstaaf ja!
ik jaag mijn paard soms zelf met de zweep op! (losgooien dus)
vind ze prachtig! lekker crossen en bokken, ik hoef altijd alleen maar te wijzen en toe maar te zeggen dan gaat ze!
dus praat met de eigenaar leg uit waarom (als je al ) je de paarden heb opgejaagd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 165 bezoekers