gebeten door een nieuw paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

gebeten door een nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-02 09:38

hallo iedereen

Ik heb van het weekend iets heel naars mee gemaakt. Ik zal vertellen wat er is gebeurt.


Ongeveer drie weken geleden is er een nieuw paard bij ons op stal gekomen. Het is een heel lief beest. We hebben hem rustig met onze kudde paarden(een hafliner,een kwpnner,een arabier-x-new forrest,een welsh+veulen,een welsh,en een oude ijslander.) laten kennis maken door hem naast onze kudde in het weiland te zetten.Hij stond er nu ongeveer twee weken naast.

Afgelopen zaterdag is hij voor het eerst bij de rest in gegaan. We hebben hem het eerst in het weiland gezet en toen een voor een de andere paarden er in gezet. Het leek goed te gaan totdat hij te dicht bij de welsh zonder veulen kwam te staan. De haflinger (is het best gevriend met de welsh zonder veulen) ging naar hem toe en joeg hem weg, het nieuwe paard was daar niet van gedient en begon te meppen naar de haflinger.
De haflinger begon terug te meppen, het nieuwe paard draaide zich in een keer om en beet toen heel hard in de haflinger zijn kont met het resultaat een grote wond op haar achterste. Huilen Huilen Huilen

Wij de da gebeld want het was wel erger als wij in eerste instantie dachten. De da kwam meteen en de wond moest gehecht worden ook moest er een drain in voor het wondvocht om er uit te komen. Ze moet zeker een maand op stal blijven(ze mag er alleen even uit met het uitmesten en dat eigenlijk ook al niet) en het is nog maar de vraag of de wond goed heelt. Ook moet ik elke dag de wond schoonmaken.

Ik hoop natuurlijk dat de wond goed geneest gebeurt. Ook is het nog maar de vraag of ze ooit nog wel goed gaat lopen want er waren ook spieren door.Die zijn ook gehecht.

Nu wil ik dus ook iedereen waarschuwen kijk uitals je een nieuw paard bij de rest van de kudde in zet.