koliek?...hart?.......gelukkig......zoutblok!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

koliek?...hart?.......gelukkig......zoutblok!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 21:17

Getsie, kom ik zondag terug van een dagje GOA (helemaal te gek overigens!) staat mijn schimmeltje helemaal achter in de wei en komt niet naar mij toe....ohoh...dat doet hij altijd...ziek?...nee toch...schrapen, omkijken, jahoor koliek! Boos! even in het longeerbakje, toch maar de dierenarts gebeld (mijn vorige paard is nl. afgemaakt na 2 weken op de faculteit in Utrecht te hebben gestaan met maag- en koliekklachten) de dierenarts heeft hem 2 spuitjes gegeven en zei dat ik kon bellen als het niet beter ging. hij werd gelukkig weer rustig. maandagavond toch maar weer de dierenarts gebeld, nog steeds zo sloom en weinig eetlust (mijn eer vorige (schrijf je dat zo?) paard is nl voor mijn ogen dood gegaan aan een hartaanval (we waren bijna prix st george dressuur Huilen )de dierenarts heeft toen bloed afgenomen en het wachten begon... zelf ook flink zitten puzzelen wat het geweest kon zijn, sinds vanmorgen ben ik eruit Knipoog sinds een week of 3 heeft mijn paard een nieuw zoutblok (een andere dan hij normaal had) deze vind hij zo lekker dat na een week bijna alles op was, hierdoor is hij meer gaan drinken en vocht gaan vasthouden, waardoor hij zo sloom werd en door de hoeveelheid water in zijn maag is dat gaan klotsen waardoor hij een soort van 'misselijk'is geworden wat zich uitte in lichte koliekverschijnsels. uit het bloedonderzoek kwam niets, eigenlijk alles positief Vingers aflikken als hij zo blijft likken aan het zoutblok gaat hij eruit! ,maar ik ben weer helemaal opgelucht, ik wilde nl. net gaan starten met mijn sinterklaaspaard! Lovers voorlopig dus eind goed al goed! let dus allemaal goed op met een zoutblokverslinder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 00:16

Wat zul je geschrokken zijn gezien je vorige ervaringen.
Gelukkig is dit "probleem" makkelijk te verhelpen.
Veel succes met de wedstrijden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 10:19

Hahaha, misschien voortaan een mineralenblok Knipoog
Is dat de schimmel op de homepage? Leuk paard!
En dat zeg ik niet alleen omdat ik dol op schimmeltjes ben Knipoog

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 21:43

haha jij maar denken jeetje wat zal hij nou hebben? en dat zoutblok gaat erg snel hij heeft vast te kort? blijft hij toch een overvloed te hebben. Daar heb ik nog nooit van gehoord.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 22:30

volgens de dierenarts schijnt een zoutblok niet echt nodig te zijn! het kan ook gewoon een nieuwtje geweest en daarom moest het hele zoutblok op....lekker ding hoor die schimmel van mij, maar hij is weer helemaal zoutloos en gezond dus we gaan starten Lips are sealed

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 10:12

Ik heb zelf een mineralenblok, ze likt er niet overdreven veel aan maar wel regelmatig.

Je zult wel erg geschrokken zijn, vooral na die andere verschrikkelijke ervaringen!
Gelukkig dat dit maar een klein probleempje was, en je paard nu weer helemaal gezond is. Lachen

Veel succes met starten, ga ik deze winter ook doen!
Hmmm ik zie het ineens voor me:
een paard dat een proefje rijdt met een klotsende buik... }>
Maar goed dat je achter de oorzaak bent! Knipoog

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:40

Pardoes wil hem gewoon graag delen met Mack! Dat vond hij veel gezelliger. Maar ja, nu zijn de tralies wit...

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 18:42

Caro, dit snapt toch niemand! Haha! maar Pardoes krijgt lekker geen zoutblok meer en mag hem dus ook niet stiekum oplikken van de Big Mack!...(ook al is het zijn buurman! Lovers

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:22

Poeh, wat een opluchting! En wat een ramp voor je om je paard voo rje ogen dood te zien gaan! Gelukkig is het deze keer iets met een simpele oplossing!