Veulen Votje naar de opfok.

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzanne F.

Veulen Votje naar de opfok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 08:19

Gisteravond hebben we (mama, Wouter en ik) Votje naar de opfok gebracht. Ze ging naar Harskamp, naar Resim Dressage van Els Janssen, waar nu ook Edward Gal staat met zijn paarden. Dus de papa van Votje (Gribaldi) staat daar ook.

Ik had Votje eigenlijk liever iets langer bij de moeder gehouden, maar het is een laat veulen en de opfokperiode begint vaak rond deze tijd. Ze is nu net 4 maanden maar ziet er super uit....

Ik had de moeder en Votje al wat Sedalin gegeven van te voren zodat ze allebei wat rustiger zouden zijn. Bij de moeder, Lotje, werkte het zoals altijd bijna niet. Ze was wel ietsje rustiger maar stond nog steeds te hinneken.
Gelukkig was Votje wel 'onder invloed', en liet ze zich, in tegenstelling tot de vorige keer waarbij ze zich zo liet vallen op de laadklep uit nijd Frusty , goed laden. Ze was lekker rustig Schijnheilig , en verzette zich bijna niet. De hele weg, toch ruim een uur, heeft ze rustig gestaan.

Daar aangekomen stond haar vriendinnetje al klaar in een box. Een jong haflingerveulentje. Dit vond ik echt heel toevallig omdat haar moeder Lotje vroeger ook is opgegroeid met 2 haflingers. Toen we ze bij elkaar zetten leek het net Duo Penotti... Cool, een lichte en een zwarte...

Dat haflingertje was een bazig typje en liet Votje weten dat ze niks te vertellen had, dat vind ik totaal niet erg aangezien Votje echt vaak hondsbrutaal was thuis.
Morgen gaan ze met zijn tweetjes bij 2 andere net afgespeende veullies en dan met zijn 4 tjes de koppel in over 2 weekjes, Dan loopt ze met zo'n 14 veulens in een hele grote loopstal en gaan ze met goed weer lekker het weiland op.

Dus Votje is naar de peuterspeelzaal! Haha! Ze blijft daar tot eind april en dan gaat ze weer naar huis met mama in het land. Ik weet zeker dat ze het daar goed heeft, het kost wel wat maar ik weet tenminste zeker dat ze daar genoeg voer krijgt en voldoende aandacht en toezicht.

Ik ga haar gauw opzoeken... Lovers

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Vivian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 08:49

Ja snel opzoeken he!
En hopen dat ze snel weer met mama in de wei mag!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 09:35

Leuk dierendagkadootje voor Votje Haha!

Dus volgend voorjaar heb jij een keurig opgevoede jaarling in de wei staan.

Ik heb toevallig gisterenavond mijn nieuwe veulen gehaald, die samen met Noddie gaat opgroeien.
Ik heb gewoon mijn eigen peuterspeelzaal opgericht Haha! Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 12:25

Als ik die verhalen zo hoor is Votje goed op zijn plaats in een opfok, het lijkt me er wel eentje die eventjes op zijn plaats gezet moet worden.

xXIreenXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 12:54

Aahhh ze heeft het zeker erg naar haar zin!!
Ik vind het van jou heel goed dat je haar in zo'n goede opfok plaatst Lachen
Groetjes

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie