Hoe ouders over te halen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Hoe ouders over te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 19:41

Hoi

Sommigen van jullie weten misschien al wel dat ik op zoek ben naar gezelschap voor Ivanka, omdat ik weet dat zij dan veel gelukkiger zou zijn. En ook omdat ze helemaal gek wordt als ze een ander paard ziet of hoort (en dat kan best gevaarlijk worden als ik een buitenrit ga maken natuurlijk Knipoog ). Nu heb ik (via marktplaats) een shetlander gevonden;

Ze heet Polly, merrie van 13 jaar, zonder papieren (maar dat maakt me ook helemaal niets uit). De eigenaren hebben 4 shetlanders, maar moeten haar verkopen, omdat ze gaan verhuizen en op de nieuwe plek hebben ze niet genoeg plek meer voor alle shetlanders. En ze hebben ervoor gekozen om de 'oudste' te verkopen (al is 13 jaar niet oud Knipoog ). Hier een foto, heb even de gezichten weggegumd, omdat ik niet weet of ze wel op internet willen komen, maar dan krijgen jullie toch al een indruk van Polly Party!! ;
Afbeelding

Maar goed, nu komt hèt probleem. Mijn ouders snappen niet dat het voor Ivanka beter zou zijn als er een shetlander bij zou komen. En ik kan ze daarvan ook niet overtuigen. Ook al moet ik de shetlander dan ook zelf betalen (die trouwens niet veel kost Knipoog ) zij moeten het er ook mee eens zijn...

Hebben jullie een idee hoe ik mijn ouders over zou kunnen halen?

Alvast bedankt voor de tips Lachen

Groetjes,
Sanne


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:51

Hmmm... om te beginnen kan je je ouders misschien duidelijk maken dat een paard een kudde-dier is.
Laat je vriendinnen die langs komen, zo af-en-toe eens zeggen dat Ivanka wel een beetje treurig geworden is, sinds ze alleen staat Knipoog !
Het is altijd moeilijk om ouders in zulk soort gevallen over te halen, maar in dit geval ben ik het wel helemaal met je eens dat het voor je paard belangrijk is, om een "maatje" te hebben!!
Ik vind trouwens dat het Shetje er erg lief uit ziet Lachen en wens je veel succes dat je je ouders kunt overtuigen!!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:56

Hmm, ik zou zeggen schotel ze eens wat leesvoer voor dat paarden kudde dieren zijn en dat ze een maatje op het land nodig hebben om niet uit verveling nare gewoontes te ontwikkelen en dat je echt bereid bent om te werken voor het shetje...
Ik heb verder echt geen idee hoe je dit evt. kan aanpakken...

edit-> pfft, lees net dat Sterre het zelfde idee had Haha!
En idd ook van mij veel succes gewenst!
Laatst bijgewerkt door Chica op 03-10-02 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

KlijnJarig

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:57

heeeeeeeeeeeeel veel zeuren! Haha! en er veel over praten, dan worden ze vanzelf gek van je Haha!
dat werkte bij ons hondje ook (okey nou is een hondje wel iets anders dan een ponytje maar toch Haha! )

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:05

*AIKS* Wat zit daar voor alien op Polly? Haha!

Maar ik zou ze toch maar eens even heeeeel vaak vertellen dat een paard een kuddedier is die gezelschap nodig is. Misschien worden ze het vanzelf zat.

En anders moeten we maar de Bokt-helpt-sanne e-mail-actie opzetten Lachen.
Moet iedereen een mailje sturen naar jou en dan print je het uit en gooi je het pak met steunbetuigingen op tafel (voor de neus van je ouders natuurlijk Haha!). Misschien dat ze dan overtuigd zijn..... Schijnheilig

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:37

Haha vind dat weggegumde wel komisch! *LOL*
Tips ja..Ten eerste uitleggen dat paarden in een kudde thuishoren, en dat ze behoorlijk kunnen vereenzamen als ze alleen staan. Daarbij zeggen dat het best voor gevaarlijke situaties kan zorgen als jij op stap bent met je andere paard en deze opeens een soortgenoot ziet. Juist omdat ze er niet vaak in contact mee is zal ze er graag heengaan, dat wordt minder als er continue gezelschap bij haar is. Verder vertellen dat een shetlander vrij goedkoop is om te houden. Succes!!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 20:45

Maar denk er wel goed over na, want je zegt dat hij zo eenzaam is. Als je een shetlander erbij zet, gata hij zich dus helemaal hechten aan die shetlander. ALS je dan een buitenrit gaat maken kan het ook zijn dat je paard weer naar die shet toegaat trekken.
Dit gebeurt ook bij sjors (shet) en gucci(paard van charlotte). Die staan naast elkaar. Als ik met de wagen wegga of een stukje ga wandelen met sjors, wordt gucci helemaal gek. Als ik dan terug kom is guc soms helemaal bezweet.
Ik zeg niet dat dat met jou paardjes ook zo gaat, maar het kan....

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 20:48

Roosje87; daar heb ik ook aan gedacht. Daarom kwam ik op het grandioze idee om ze van het begin af aan te laten wennen dat ze ook zonder elkaar moeten kunnen

Ik zal het er vanavond eens met mijn moeder over hebben *eerst even kijken of ze in een goed humeur is Knipoog* Dan lukt het meestal eerder, dan nog even met paps praten, maar als mams het geen probleem vind, dan paps ook niet. Vind mams het wel een probleem, dan vind paps het ook een probleem en dan heb ik dus ook weer een probleem Knipoog

Maar ik hoop echt dat het doorgaat, ik zou het echt heel fijn voor Ivanka vinden als ze niet zo alleen is Lovers

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:03

Je moet gewoon je ouders vertellen dat het nog eens een keer fout kan gaan als ze te lang alleen staat, en dan moet je het gewoon een beetje overdrijven dat ze dan misschien wil gaan ontsnappen of door de omheining heen wilt en dan doordraait!

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:47

Je ouders vinden het toch ook gezellig met hun gezinnetje ? Waarschijnlijk hebben ze ook wel wat vrienden die ze graag zien.
Waarom zou jouw paard alleen moeten staan, is niet natuurlijk.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:14

inderdaad vertellen waarom een vriendje voor je paard zo belangrijk is en dat een shet niet veel kost in aanschaf EN in onderhoudt. ik hoop voor je dat het gaat lukken hoor!!!

PS: vind het niet zo'n mooie shetlander sorry.

alweer een jaar samen Lachen

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:34

niet meer aan toe tevoegen,

Ik zal je wel vertellen hoe ik het heb gedaan, is wel riskant Lachen
Ik wilde perse een schetlander, hengst ! Lachen
En na lang zoeken heb ik er een gevonden, toen heb ik hem gekocht en bij de paarden neer gezet Lachen Hij mocht gelukkig gewoon blijven, maar ja ook zelf alles voor betalen.
Helaas heb ik Tum Tum moeten verkopen toen ik Renske wilde hebben.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:05

ItsMe schreef:
En anders moeten we maar de Bokt-helpt-sanne e-mail-actie opzetten Lachen.
Moet iedereen een mailje sturen naar jou en dan print je het uit en gooi je het pak met steunbetuigingen op tafel (voor de neus van je ouders natuurlijk Haha!). Misschien dat ze dan overtuigd zijn..... Schijnheilig


Kan je dat ook voor mij doen? zo'n actie? Misschien zeggen mijn ouders dan ja over het paard Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:40

HAhahahaha, die foto! Ik lag gelijk helemaal dubbel toen ik die malle foto zag! Een shetlander kost helemaal niet veel meer in onderhoud, scheelt nauwelijks. je voert ze meestal eerder te veel dan te weinig. ruwvoer is waarschijnlijk al voldoende. Daarbij is gezelschap inderdaad belangrijk voor paarden, het zijn immers totaal geen solitaire dieren. Ik hoop dat het je lukt om ze over te halen. shetties zijn echt niet duur hoor.

De hond is de betere mens

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-02 12:41

Danke voor de reacties iedereen! Lovers Aan veel van de reacties heb ik ook echt wat Lachen

Lex; goed plan hoor Haha! Echt weer zo'n Lex-plan *LOL*

Ik vind dit wel een mooie shetlander, misschien wel iets te dik, maar dat maakt niet zoveel uit. Ze heeft een rustige en vriendelijke uitstraling vind ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Celebi, Karintich, Mark0919, pluklief, su72 en 41 bezoekers