Boeienkoning....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Boeienkoning....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 10:03

...Wat bizar. Ik wist dat Marillion een soort Houdini was. Hij krijgt het altijd voor elkaar om in de trailer zijn touw los te wurmen en vervolgens zijn hoofd aan de andere kant van het hengstenrek te steken. Met als gevolg dat hij vaststaat, want hij duwt zijn kont tegen de achterstang, zodat we die niet meer los kunnen maken. Enige oplossing is het hele hengstenrek eruit slopen, want alleen wat draaien is niet genoeg voor meneer. Hij heeft ons al meerdere keren met deze actie 'verblijd'. Lang leve de trailerkettingen, hij kan het nu niet meer Party!!

Tijd voor nieuwe actie, moet ie gedacht hebben. Op de een of andere manier presteert hij het om zijn deken af te doen. Alle sluitingen, incl bilriemen zitten gewoon nog vast als ik de deken uit een hoek van de stal vis. Hij heeft nu zelfs een dekensingel om en nog krijgt ie die deken af, zonder er ook maar een scheurtje in te maken Verward Ik ben echt zo ontzettend benieuwd hoe hij dit voor elkaar krijgt. Misschien maar eens een camera ophangen Haha!
Of hij maakt de sluitingen los, deken af, sluitingen weer vast, hahahahaha!

Groetjes Suzanne


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:17

Lekker paard heb jij! Haha!

Ik heb Toon' s deken ook een keer nog compleet vastgemaakt terug gevonden in de wei. Daar heb ik me erg over verbaasd. Gelukkig was dit een eenmalige actie van hem (had het zeker warm of zo).

Een camera ophangen is misschien wel een goed idee, als je weet hoe hij het precies doet, kun je misschien iets in de dekens veranderen waardoor het hem (voorlopig) niet meer lukt?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:34

*LOL* Ik dacht dat dat kleintje van mij een houdini was, maar vergeleken bij jouw paard moet ze nog heel wat leren!
Hang eens een camera op, ik ben wel heel nieuwsgierig hoe hij zich uit een deken wurmt!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:55

Dat kan die van mij ook en gooit hem dan ook nog netjes zijn box uit Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 12:25

he?
is het geen grap van je man oid?
Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
zitten ook bilkoorden aan?
Lodewijk heeft een keer een deken zonder bilkoorden kunnen omdaaien en vervolgens is hij uit de kruissingels gestapt.
Ik heb het gezien ind e wei het ging zo snel tegen de tijd dat ik erbij was hing de deken nog om z'n hals en had hij 'm helemaal in stukken gescheurd..grrrr

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 13:18

Nee, het is geen grap van Bob, hahaha!
Er zit een dubbele voorsluiting aan de deken, twee buiksingels en nog maar 1 bilriem. En dus nu een dekensingel!
Ik heb 'm ook al een paar keer betrapt met de dekensingel om zijn kont, met het grootste gedeelte van de deken erachter, dus hij schuift hem kennelijk naar achteren af oid. Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 13:32

Sjakila presteerde dat ook altijd met haar deken. Een deken met kruissingels, bilriemen en dubbele borstsluiting.
Ik zou het erg op prijs stellen wanneer jij een camera op hangt en mij verteld hoe dit in hemelsnaam mogelijk is. Verward

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 13:47

Ik zou een camara op hangen
haha
zou wel willen weten hoe ze dat doet

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 17:07

Tiko is ook zo' n knol...owkee van zijn deken blijft hij af, maar hij weet uit elke wei te ontnappen. We hebben 3 weides, en uit alle drie ontsnapt hij, als enige....lekker beest.....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:03

Wat is die Marillion ook een clown he Clown !
Hoe krijgt hij het in godsnaam voor elkaar Verward ! Ach wel beter dan dat hij ze hele deken naar de filisteinen helpt moet je maar denken.... Maar inderdaad toch maar een camera ophangen misschien Suzanne

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 18:26

Hehe vertel mij wat over Houdini. Voice kan ook zomaar in de wei ernaast staan zonder een kapot lint....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:11

met dekens heb ik gelukkig geen ervaring, wel met uit een weiland ontsnappende entertjes (of beter gezegd: e(n)(t)tertjes... Abaigeál onstnapte vorig jaar als enige steeds uit het weiland (afgezet met drie rijen schriklint). Gelukkig is haar limbo-dans actie ooit een keer waargenomen: Zet je ene voorhoef op het onderste lint. Zet daarna je andere voorhoef op het middelste lint. Ga op je knieën en schuif zo onder het bovenste lint door.
Gelukkig is ze het kunstje in de afgelopen winter weer vergeten en heb ik deze zomer geen klachten gekregen over mijn spookje!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:50

Knap hoor, Marillion!!!
Monika's deken was gelijk de eerste dag kapot, da's minder!!!
He suus, kom je binnenkort mn paarden bekijken??? Even off topic, sorry.
Groetjes Monique.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 23:59

Haha, Scrabble had dat ook eens!
Gewoon een winterdeken, met bilkoorden enzo ook.. en alles zat gewoon vast?
Ik dacht dat iemand van stal het had gedaan, maar dat kon helemaal niet?
M ysteries..... mysteries..

"What we call human nature, is actually human habit.."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 10:01

Hahha wat grappig
Ik zou denk ik ook een camera op hangen.
Het lijkt mij wel een grappig gezicht hoe hij aan het wurmen is.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 10:09

Hmm.. Misschien bokt hij eerst zo hoog dat de deken naar voren schuift, wurmt zijn hoofd door de voorsluiting, steigert vervolgens, zodat deze weer naar achter schuift, en stapt er dan keurig netjes uit Haha! ? Haha, geweldig joh! Moet je eigenlijk wat mee doen, clinic´s geven (Hoe doet een paard zijn jas uit?) ofzo..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 08:50

Nishrina heeft het ook ooit eens gehad met haar zomerdeken, dat was toen ook zo vreemd, toen zat ook alles nog vast alleen was der deken wel op 1 plaats gescheurd.
Grappig dat ie dat vaker doet, een camera is natuurlijk wel leuk dan om eens terug te kijken .

En van de trailer..... ik weet nog wel dat ie dat deed in almelo toen ik mee was, de eerste keer. Vond ik toen wel schrikken. Dat was voor het eerst toen toch dat ie dat deed ?
Wij hebben ook zo een rek in onze trailer, en nishrina die kan gewoon nog draaien want die is natuurlijk ff wat korter haha..
Maar rimaire kan het niet hoor.. die is ook best lang.

Nishrina K.N.mijn TOPPER!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:00

tsjee wat een paard heb jij Knipoog
Renske heeft het ook eens gepresteerd om de deken af tekrijgen met al de 5 "vastmaak" punten nog gewoon vast.
Nu heeft ze een eenvoudigere manier, Boos! ze maakt ze liever helemaal kapot Boos!

Maar goed houd je wel bezig zo * met werken *LOL* *

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 22:07

Tja mijn veulen heeft geen dekentje maar heeft het een maand geleden wel voor elkaar gekregen om op de een of andere manier een poepje te doen in de eerste wei(een paar meter van de draad af) terwijl hij in de tweede wei stond.Er was geen draad kapot er hij ook niet.Hij was dus stikem onder de draad door gekropen had haar poepetje gedaan en was weer terug gekropen.Slimmerd he.En mij maar laten brainstormen hoe dat dat nu in hemels naam kan.Maar goed hij kwam niet ver met deze kuren want op een gegeven moment wilde ik toch echt weten hoe hij het deed en heb dus zitten gluren en dus is hij betrapt.Effe boos geweest en nu doet hij het niet meer.Nu weer wachten op het volgende wat hij stiekem gaat doen.Ik zou het ook eens op camera willen zien hoor,maar ja die heb ik niet.

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:27

ik weet de truc met de deken!!! Haha!
mijn paard trok zijn eigen deken ook regelmatig af zonder iets kapot te trekken of los te maken
Totdat de staleigenaar hem een keer betrapte, hij trekt gewoon met zijn tanden eerst aan de borstsluiting zodat de deken wat naar voren zit vervolgens pakt hij de achterkant van de deken en trekt dat richting schoft daarna loopt hij dan net zolang te worstelen tot die deken op zijn nek hangt dan doet ie zijn kop naar beneden en stapt dan zo over zijn buikriemen heen.
Nu heb ik de deken maar voorzien van bilriemen en lukt het hem niet meer, maar de deken moet het nu wel ontgelden Frusty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Donnatella, Igniss, Loe_Loe, Moonlight17, Wijzig123 en 143 bezoekers