Ga vanavond op kraamvisite

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-01 13:43

bij een veulentje van een oud stalgenootje.

Dit veulentje is een dag of twee oud en een zoon van Kaminka's halfbroer. Dus is het veulentje een neefje van Kaminka!

De dekhengst in kwestie (dus halfbroer van Kaminka) heb ik ook eens in het echt gezien en was zwaar van hem onder de indruk. Hij stond bij de handelaar waar ik Kaminka de eerste keer gekocht heb. Ik wist dat ik naar een Topas-merrie ging kijken en bij deze hengst stond met krijt op de staldeur "Topas" geschreven. Dat doen ze daar bij alle paarden, zetten ze de naam van de vader op de deur.
Dus ik ging daar heen om Kaminka te bekijken en zag dit paard over de staldeur kijken. Wauw! Een prachtig indrukwekkend dier, met breed voorhoofd en smal snuitje en een enorm dikke en lange maantop! Een shetlander zou er jaloers op zijn. Nou zag ik toen wel dat hier geen sprake kon zijn van een merrie *LOL* , dus was meteen heel erg benieuwd naar de Topas-merrie naar wie ik zou gaan kijken.

Nou, die zag er minder flitsend uit hoor, maar goed ze was toen natuurlijk erg verwaarloosd. Maar: ze had wel een enorme zwarte kuif, niet zo dik en lang als die van haar broer maar toch een behoorlijk dikke maantop voor een KWPN-er!

Dus toen mijn kennisje vertelde dat ze haar merrie (die ook bij die handelaar vandaan komt) ging laten dekken door deze hengst, was ik wel heel enthousiast!

Ik heb trouwens geen idee bij welk stamboek hij goedgekeurd is, in ieder geval niet bij het KWPN.

Voor de deskundigen onder ons: hij heet Mister Magoo of Mr. Magoo, hij is vrij donkerbruin en loopt geloof ik op Z-niveau met springen en M-niveau dressuur, maar dat zal ik vanavond eens verder vragen.

Kent iemand deze hengst? (NRPS of zo??)

Info altijd welkom!

Enne: jullie horen nog van mij wat ik van het veulentje vind (ik hoop de digicam mee te kunnen nemen...)

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 14:58

Joepie, biks met muisjes! Of eh... beschuit met biksjes?????

Hihi, veel plezier!

Sonja