hoe.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:24

Mijn eerste echte eigen pony was Lobke, een shetje die we bij haar geboorte zelf een naam mochten geven, het moest met een L zijn voor het stamboek en Lobke pastte wel mooi bij haar vond ik. Lobke is inmiddels verkocht aan een boer met een heleboel kleinkinderen die helemaal verzot Lachen Lachen op haar zijn. We hadden zelf helaas te weinig land en tijd om haar erbij te houden. Ze staat echter vlakbij, dus ik zie haar nog iedere dag Clown .

Onze tweede shet kwam bij ons toen ze vijf was ze heette voluit Hillegonda van de Korenschoof, vond ik niet zo mooi en dat hebben we toen afgekort naar Hilly. Helaas is zij een paar dagen voor kerstmis in 1999 overleden aan een complicatie ivm haar drachtigheid Verdrietig Verdrietig


Minne heet volgens zijn stamboekpapier Minne B, die B er zo los achter vind ik maar een beetje gek (net zo'n misdadiger wat je weleens in de krant ziet Minne B. te P.), dus ik noem hem gewoon Minne, alhoewel gewoon..... Verward Verward kluns, paard, jochie, lompe doos, schattebout, kanjer, monster, stuk, zwartjoekel, bollie, puber en ga zo nog maar even door ook veelgebruikte namen zijn Party!! Party!! Ik heb er eigenlijk nooit over gedacht om z'n naam te veranderen en nou ben ik er inmiddels aan gewend. Bovendien vind ik het wel mooi een beetje apart ook.

Zes jaar geleden zou ik via een vriendin twee jonge poesjes krijgen uit een nest van een cyperse Noorse boskat (met van die ruige plukken haar en plukjes aan de oren). Ik had eerste keus, maar het nestje was maar 3 kattenbeesies groot twee zwartjes en een grijs cypertje. We konden dus niet kiezen en vonden het ook zielig voor het derde katje dus hebben we ze alledrie maar genomen. Omdat we ook wel een beetje erg stripverslaafd zijn, werd het Asterix, Obelix en Idéfix. Helaas is het cypertje twee jaar geleden verdwenen. Ik heb toen een "je-weet-wel-kater" uit het asiel geadopteerd en die heet Bassie, of gewoon Bas.

Henk is thuis de jongste van vijf en eigenlijk noemt iedereen hem thuis altijd Henkie... ook al is hij inmiddels bijna 33. Is wel leuk om aan z'n nichtjes en neefjes aan te horen ome Henkie en tante Marij (mijn naam wordt dus ook vaak afgekort voor het gemak).

Groetjes, Marijke

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-01 13:27

heb hier in een westernboek staan (Go west)
Sorrel = vos
Chestnut = koffievos
Bay = bruin
Buckskin = valk
Dun = met aalstreep
black = zwart
grey = schimmel

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:32

Volgens mij is Iones inderdaad een griekse god, er is in steenbergen in iedergeval een grieks restaurant wat Iones heet Lachen Die kunnen je vast meer vertellen Knipoog Anders wil ik wel eens zoeken in mijn boekje van Griekse Mythen en Sagen Daar staat vast wel wat in.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:39

Ik heb even in de FEI-BCM Ranking voor dressuurruiters gekeken. Daar staan de beschrijvingen van alle paarden in het Engels.

Bonfire = donkerbruin = brown
Galliano = bruin (zwarte manen) = bay
Ferro = zwart = black
Jup = schimmel = grey

Maar... ik heb in Australië voor Jahnus van Emma Youngman gezorgd, en achter zijn naam staat 'Ch.' Ik neem aan dat dat voor 'chestnut' staat, maar dat paard is zo vos als een vos maar kan zijn: bijna goudkleurig, en geen koffievos.

Ik kan verder niet zo uit m'n hoofd een vos noemen die op Grand Prix-niveau rijdt, maar als iemand er wel een weet, dan wil ik die wel ff opzoeken in die ranking. Voor zover ik weet is 'chestnut' een gewone vos, maar ik kan me vergissen. De term 'sorrel' zegt mij niets, misschien is dat een kleur die alleen in de westernwereld zo wordt genoemd?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:42

Hee, ik zie net dat Gigolo van Isabelle Werth 'dCh.' bij z'n naam heeft staan. En volgens mij is hij wat wij een koffievos noemen.

Zou het dan zo zijn dat een (goud)vos een 'chestnut' is en een koffievos een 'dark chestnut'? Dat lijkt mij wel aannemelijk! Lachen

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:48

Hee nog een Bassie!! Weliswaar een kat maar toch Lovers

Toen Bassie bij ons op de manege kwam had ie geen naam (tenminste die wist de eigenaar van de manege niet...dat is echt zo'n boer, namen intresseren hem niet.)
Nou een naam verzinnen is moeilijk hoor...er kwam vanalles naar boven (iedereen mocht een naam verzinnen) en uiteindelijk is het Bassie geworden.

Die past bij hem, want het is het soms net een clowntje, ongeloofelijk nieuwsgierig, af en toe lomp en ronduit grappig!! Eigenwijs maar ozo lief Lovers

Cioola heette al zo toen Jolanda (eigenaaresse) haar op 4 jarige leeftijd kocht. (poeh ze heeft Cioola dus al 13 jaar!!) Ik vind het trouwens wel een mooie en aparte naam. Je spreekt het uit als: Siejoolaa, maar vaak word ze gewoon Siejol genoemd.

Dan hebben we nog 2 honden genaamd Harvey en Stavros. (foto's staan in mijn profiel)

Harvey is een dwergpoedel die we als puppy kregen, toen was ik 4 jaar. Waarom hij die naam kreeg weet ik niet, waarschijnlijk omdat mijn zus (hij is eigenlijk van haar, maar zij is inmiddels uit huis en Harvey is bij ons gebleven) het zo'n mooie naam vond.

Stavros heeft mijn zus gevonden in Griekenland, ze was daar op vakantie 6 weken en vond haar daar onder een geparkeerde auto...Ze was ongeveer 3 weken oud en schuilde daar voor de heette zon samen met nog een broertje en een zusje. 1je is gestorven en de andere is meegenomen door andere toeristen. Mijn zus heeft Stavros zelf gevoed met de fles. Iemand die in het hotel werkte waar mijn zus verbleef heette Stavros, daar is ze naar vernoemd.

Als laatste mijn parkiet Ukkie, mijn moeder heeft hem zo genoemd omdat ie zo klein was vergeleken bij de rest van het nest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 14:03

IOnes is toch een of ander griekse god, een met vleugels als ik me niet vergis. Of het heeft iets met wind te maken... Ben het ff kwijt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 14:09


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 14:19

Ik heb Pablo Pablo genoemd omdat ik een simpele naam wilde hebben. Gewoon iets als Piet maar dat vond ik weer te Pieterig. En ik kende een vosje die ook Pablo heette en zo kwam ik er op. En het past wel bij hem vind ik. Er is een meisje bij ons op stal en die noemt hem standaard Caramelletje, omdat ze vind dat hij zo'n kleur heeft.
Mijn vriend beweert overigens dat Pablo hem heeft verteld dat hij Pieblie heet, zo noemt mijn vriend hem dus ook. Ik heb echt geen idee war hij die rarigheid vandaan heeft maar verder is hij wel lief dus ik neem het maar op de koop toe dat hij het altijd over Pieblie heeft. En daardoor ben ik op Pablo's koosnaampje Pieps gekomen, daarvoor zei ik meestal Aapie of zo iets dergelijks. Pieps past beter bij hem omdat hij vreselijk kan piepen (figuurlijk) als hij iest eng vindt. Pablo wordt ook nog door iemand Pablito genoemd.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 15:36

nina heete al zo toen ik haar kreeg en is vernoemd naar het parfum nina ricci. sunny vond ik gelijk toen ik haar zag al een zonnetje want ze groette vrolijk naar me en ze is nog steeds het zonnetje in huis.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 15:39

Katrien,

ik noem mijn Pablo ook Pablito, Picasso of Pipo. En ik had hem driekommaveertien (3,14) willen noemen (naar het getal Pi, maar dat mocht niet). Huilen Huilen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 15:41

Doet me denken aan die KWPN-hengst 007 oftewel OO Seven (moest met een O beginnen), of die andere, Nine One One. Tja, je had hem toch altijd nog Pi kunnen noemen? Ik ken een Noors meisje dat zo heet... Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 15:43

ik ben vernoemd naar mijn oma Petronella en die noemden ze altijd Pi Lachen Mijn afkorting is vaak Pet of Petje Lachen
Groetjes Petra

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 15:54

Ik vond driekommaveertien juist zo leuk maar mijn moeder (en eigenaar) heeeft vetorecht Verdrietig . Ik kan me wel vinden in Pablo Pot d'Ory, hij het toch pablo Pling Pling

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 16:14

Heel saai, maar Fitzroy heette al zo. Tenminste die naam staat op zijn papier zoals hij is ingeschreven bij de Deutsche Reiterliche Vereinigung. Bij het Westfaler stamboek heeft hij geen naam. Paarden bij duitse stamboeken moeten altijd genoemd worden naar de beginletter van de vader.
En de vader van Fitz is Florestan I, dus vandaar dat zijn naam ook met een F begint.

O ja, Karin, je hebt gelijk hoor, een chestnut is in het engels de algemene benaming voor een vos. Ik denk dus ook dat sorrel alleen in de Western wereld gebruikt wordt. En mijn paard gaat trouwens door voor Dark bay in het engels (=donkerbruin).

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:18

Oscar heette al Oscar toen ik hem gekocht. Foxy heeft een vos-kleur , dus heb ik hem maar Foxy gedoopt *LOL*

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 20:49

Omega heette al zo toen ik hem kocht. Omega is de laatste letter uit het griekse alfabet. Omega betekent ook nog zoiets als de oneindige (van de alfa en omega, heeft iets met godsdienst te maken, weet het niet precies). Een goddelijk paardje dus, echt waar! Schijnheilig

Hirex is een afstammeling van Rex Magna, hij heette al zo toen ik hem kreeg. Zijn naam moest met een H beginnen dus daarom denk ik Hirex. Trouwens een aparte naam voor een apart paard, past precies bij hem.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 20:55

Ik ken iemand die toen hij zijn veulens een naam moest geven er geen meer wist (te veel )en omdat ze met een J moesten beginnen bedacht hij de namen JEMEENTEHUIS en JANTAARNPAAL

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 21:33

Woahaha!!!! *LOL* *LOL* ik lig echt helemaal in een een deuk haha...dit gaat door voor de orginaliteitsprijs!! Knipoog