Polo wedstrijden gezien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Polo wedstrijden gezien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 20:45

Vanochtend paardje gereden in de bak, daarna lekker uitgestapt op het strand. Toen in de auto richting Putten. Daar was een open dag van een Polo vereniging.

Heel leuk om te zien Polo. Snap er alleen niets van, erg ingewikkelde spelregels. Wel heel spectaculair
Kwijl . Een ronde (alleen heet dat anders) duurt 7,5 minuut en een wedstrijd normaal gesproken 4 rondes. Tussendoor nemen de spelers een nieuw paard zodat elk paard maar 1 of 2 rondes hoeft te lopen.

Tussendoor was er nog een demonstratie van iemand met een bordercollie en schapen. Later nog een roofvogel demonstratie met haviken, een buizerd en ook nog een oehoe. Echt een heel gaaf beest!

Maar goed om een beetje goed polo te spelen heb je toch wel 3 of 4 paarden nodig. Dus nu mijn verlanglijstje
- 4 paarden
- leuke bordercollie
- wat schapen om mee te oefenen
- een oehoe
o ja, en een vrachtwagentje waar dat allemaal in kan Pling


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:51

Ik associeer polo altijd met dat ze die paarden met de stokken tegen de benen staan. Uit de verhaal begrijp ik een beetje dat het niet zo is. Misschien moet ik ook maar eens een dagje gaan kijken

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 21:04

Volgens de achtergrond informatie moet je eerst op een houten bok oefenen met de stick. Als je dat goed kunt mag je op een echt paard. Zodat je het paard nooit raakt.
De paarden werden trouwens wel regelmatig geraakt door een rondvliegende bal. Daar reageerden ze nauwelijks op. Ook werd er best met paarden tegen elkaar aan geduwd (zonder gebok of getrap). Het zijn over het algemeen wel hittepetitjes en heel vlot, maar verder niet schrikkerig, bokkerig of naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:04

Zo'n deel van een wedstrijd heet een chucka. De paarden worden ponies genoemd, heel erg logisch Haha!. Polo is een prachtige sport om naar te kijken, het heeft gewoon veel spectakel en actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 00:54

Wij hebben nog wel wat schapen in de aanbieding Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 11:06

En we hebben net een ex polopony verkocht helaas anders had je er nog maar 2 te gaan *hihi* en die bordercollie...misschien heeft babe nog een plekje vrij

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 11:33

Ik was laatst bij Hyperion in Wassenaar en daar hing een briefje. Twee ex-poloponies te koop, voor buitenritten.
(zo wordt het al aardig compleet...)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Elegance_, Esmee_RS, Faya__, Gambler21, HighFly_, Ik_is_Ik, jokesonyou, jusdepomme, Spritely, Vagabondo en 113 bezoekers