Ellende op stal geweest :-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Ellende op stal geweest :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 09:23

Zoals jullie weten (3e keer ofzo) staat mijn paard met een gat in haar spronggewricht. eergisteren heeft de veearts mij verteld dat Ro dus 2 weken op absolute stalrust.

Nu komt mijn probleem. ro kan niet alleen op stal, dan blijft ze slaan tegen de muren. Dus hadden we met een ander meisje waarvan haar paard ook dag en nacht op stal staat afgesproken dat haar paard naast de mijne kwam te staan. Alle andere paarden lopen immers in het land.

Alles was geregeld. Kom ik gisteren aan op stal. Staat ze alleen. Wond weer helemaal open been dik andere been ook en paard zeiknat. Ik verhaal halen. De staleigenaar meende dat ik hem door de veearts voor blok heb gezet en dat ie de stal niet weg mag geven aan een ander Verward. Ik zei dus: het is maar voor 2 weken en als de andere paarden op stal komen gaat dit paard toch gewoon weer terug naar zijn oude stal. Dan is het probleem opgelost. Dus stond ze maar alleen. De box naast haar is leeg en het andere paard staat ook alleen. En we mogen ze niet naast mekaar zetten. Dit is dus funest voor mijn paard, want die mag zo min mogelijk bewegen.

Gisteravond heb ik dus meteen mijn vroegere stal gebeld of er 2 boxen vrij waren. En heb allebei mijn paarden onmiddelijk verhuist. Dit was de druppel. Hij had al 2 X eerder mijn box verhuurd aan een ander terwijl ik daar gewoon instond. Hij had mijn hengst zomaar in het land gegooid dat was net goed gegaan. etc etc.

Dus we hebben Ro en El Roy verhuisd en ze staan nu dus in harmelen. Ro was meteen rustig en wordt nu goed in de gaten gehouden. Ze staat niet alleen. Dus nu maar hopen dat het helemaal goed komt.

Wat een ontzettende klootzak is die vent zeg.

Merilyn

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:27

Verschrikkelijk balen zeg. Maar wel een goede oplossing zo denk ik.

Gelukkig dat je bij je oude stal terecht kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:38

Bah, gelukkig maar dat je terug naar je oude stal kon. Heel veel beterschap voor Ro!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:49

Jemig wat balen zeg, leuk zulke stalbazen die zo lekker meedenken.
Heel veel beterschap en veel plezier op je oude stalletje.
Viv

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:51

Nou merilyn, dat is inderdaad geen stijl. Gelukkig dat je terugkon komen op je oude stal. Hoop echt dat het nu een keertje de goede kant op mag gaan met je Ro, je zult je wel elke keer rot schrikken.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:53

Wat een ongelooflijke @#$%&#$!
Goede beslissing om daar weg te gaan, blijkbaar heeft hij niet het beste met de paarden voor.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:00

belachelijk!!!
je zal ze toch wat!!
nou ik had precies hetzelfde gedaan...dit is echt te gek voor woorden!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:05

Echt belachelijk! Zoveel pech als je hebt gehad de laatste tijd en dan dit nog.........
Sommige mensen zijn ongelooflijk stom!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:15

Wat een l.u.l. zeg! Goed dat je de mogelijkheid had om weg te gaan. Dat die daar zo'n probleem van maakt dat die even in een andere box staat, erg triest.
Die van mij kan ook niet alleen op stal en dat is al vervelend genoeg als die gezond is. Als het paard dan ook nog wat mankeert en door zo'n stomme actie alleen komt te staan, nou dan zou ik dus ook door het lint gaan. Je maakt je al zorgen en dan komt er zoiets nog bij. Nou ja hopen dat er nu eens wat geluk op je pad komt!

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:23

Jemig wat een moeilijke man zeg, als mijn paard in de box stond naast die van jou maar mijn paard gaat de wei op dan kan dat andere paard dat ook dacht en nacht op stal staat toch in "mijn paard" zijn stal??? ik ben daar heel makkelijk in..sommige mensen dus niet. Lekker zeg, staat jou paard zich druk te maken terwijl dat niet had gehoeven...
Fijn dat je paarden en jij nu weer een ander plekje hebben en dat zijn been maar snel kan genezen!

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 11:01

Ze heeft dus nu weer een mega dik been en loopt weer kreupel. Ze heeft het volledig overbelast. De kans op een operatie is nu veel groter Boos!. Ik ga dus niet eens meer het stalgeld betalen van de afgelopen maand. Hij kan het in zijn PIEP steken...... De rotvent. Ik ben zo kwaad. Hij WEET dat mijn paard niet alleen kan en alles staat in de wei. Het is echt een kleine moeite om er een ander naast te zetten. Het is maar tijdelijk het kost hem niets meer. Ik was helemaal ingestort.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:20

Sjezus, wat een aso's! En wat nou met die wond die weer open is, daar voelde hij zich zeker niet verantwoordelijk voor?????

Goed dat je weg bent gegaan zeg!

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:20

Wat een gezeik toch altijd met die k**stalhouders..... Sterkte meid, en beterschap voor je paard.
Wij hebben ook afgelopen weekeinde a la minute de paarden weggehaald.... Grrrrrr!!!!!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:31

PVD, het is toch van de zotte! Heel veel sterkte met je paardje. Het komt vast en zeker allemaal goed. Je heb iig de juiste beslissing gemaakt om daar weg te gaan. Waar sta je nu in Harmelen als ik vragen mag? Misschien heb ik je gister wel zien rijden met de trailer Knipoog Ik was nl. zelf ook in de buurt aan het rijden & zag nogal veel mensen met trailer rijden.

Kop op & heel veel sterkte. Op je oude stalletje krijg je vast en zeker de rust die je zoekt!

Groetjes

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 14:35

Myke schreef:
PVD, het is toch van de zotte! Heel veel sterkte met je paardje. Het komt vast en zeker allemaal goed. Je heb iig de juiste beslissing gemaakt om daar weg te gaan. Waar sta je nu in Harmelen als ik vragen mag? Misschien heb ik je gister wel zien rijden met de trailer Knipoog Ik was nl. zelf ook in de buurt aan het rijden & zag nogal veel mensen met trailer rijden.

Kop op & heel veel sterkte. Op je oude stalletje krijg je vast en zeker de rust die je zoekt!

Groetjes


Ik sta nu weer bij Stal v/d Arend aan de Reijerscop. En we reden met een witte Atec trailer achter een zwarte Volvo S80. Dat was ik tot 2 X toe.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:54

Het valt toch niet mee om afspraken te maken met stalhouders en stalgenoten is me wel vaker opgevallen... Gelukkig is dit op mijn huidige stal helemaal niet het geval, dat geeft zo'n veilig gevoel! Stalhouder denkt echt mee en dat is een zeldzaam verschijnsel geloof ik.... Ik hoop dat Ro er zonder operatie vanaf komt....

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:27

Hi, ff off topic dan maar (sorrie) maar dan heb ik je waarschijnlijk idd zien karren Knipoog Hoe vervelend de situatie voor jou ook was op dat moment. De trailer kan ik mij wel herinneren, maar de auto niet. Was nl. zelf aan het rijden in die buurt. Grappig, zo klein is de wereld.

He, heel veel sterkte en misschien kom ik je tzt nog wel eens tegen als ik buiten voorbij kom.

Het valt idd niet mee om stalhouders te vinden (of stalgenoten) van wie je op aan kan. Ik heb (nog) niet mijn eigen paard, maar ik heb het ook al meerdere malen meegemaakt. Gelukkig rij ik nu op een stal waarbij men oog en verstand heeft van paarden. Erg belangrijk, denk ik zelf, voor mijn eigen gemoedsrust. Je moet natuurlijk niet iedereen over een kam gaan scheren, maar je hoort idd wel vaker dat mensen problemen hebben met de stalhouder. Good luck joh!