zoektocht naar eigen paard ....(met foto)+verslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 12:40

Het blijft iets vreemd en ik denk dat ik maar weer verder moet gaan kijken als ik dit paard koop is het uit medelijden en dat is niet de juiste reden denk ik.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:52

jammer hoor diana, ik had echt heeeeel hard voor je geduimd Lachen

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:00

Net even snel gelezen, jeetje wat sneu zeg!!! Het zit je wel erg tegen Boos!

Vanavond lekker weer mee naar Dolce Vita Lachen

Masja

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 16:12

Ja dolly die is tenminste wel goed:)
maybe mag ik ook wel ff rijden dan is mijn dag weer goed.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 16:25

Ik heb dat (ook) gezegd.

En heb daar dus absoluut niet mee bedoeld dat jij geen verstand hebt van zaken.

Ik zou zeker (wanneer het paardje je wat lijkt) weer gaan kijken en opletten hoe ze loopt en beweegt. Ga eens naar een grote stal in de buurt en info daar eens over die manier van grazen, zoals gezegd mijn merrie doet het ook, is inmiddels 11 jaar (heb haar verkocht vorig jaar) en die mankeerd niets. Mijn zoontje smakt ook met eten maar heeft zijn kaken ook niet versleten.......... Clown Mijn oudste dochter kan niet eten zonder te smeren, er is niets mis met haar motoriek ofzo Clown

Mijn ledenmaten knakken ook vrij veel, vorig jaar daarom foto's laten maken en mri scan gehad, alles wat knakte en kraakte was goed en niets mis mee.............
Daarentegen maakt mijn rug geen geluid en daar is van alles mis mee, maar dat is weer een ander verhaal.

gigelo

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:35

he hallo leuk beestje als je het niet vertrouwt zou ik haar wel laten keuren maar dat is natuurlijk aan jou en dit is niet het enige leuke paard hoor je loopt er zeker een keertje tegen aan dat is mij ook overkomen nou veel succes er mee

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 22:57

Ik wil wel laten keuren maar ze betalen de kosten niet bij afkeuren en ik ga geen 365 euro betalen voor een paard dat niet goed is en die ik dus niet koop dus inderdaad er zijn genoeg andere paarden. Misschien kijk ik wel verkeerd moet ik zoeken naar een jonger paard met minder verleden.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:21

Hopen dat alles met die 3 jarige nu goed gaat. Je hebt er al een instructeur voor die weet waar ze t over heeft en een goede inrij stal! Wat wil een mens nog meer? Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:58

Ik had het vandaag op de rijvereniging ook over keuren enz. bij aankoop.

Een fokker/handelaar vind keuren geen probleem maar bij afkeuren betaalt zij dus ook niets, waarom: is een keer besodemieterd (rontgen gekeurd en moest dus de kosten betalen, zij vond het allemaal vreemd), heeft een herkeuring laten doen en het dier makeerde dus niets. Ze kon toen dus 2 X de kosten vor röntgen betalen.
Nu is het voor het volgende: klinische keuring ok, maar bij haar op het erf en met haar da erbij.
Röntgen ook geen probleem, maar bij afkeuring op foto door keurende da, indien niet haar eigen, komt er een second opinion op haar kosten. Paard dan wel goedgekeurd gaat de koop door.

Ik had het maar ook over de "vreemde" manier van eten/grazen. Zij vertelde: als het iets ernstigs is zie je het eerder bij vrij bewegen = stappen en aan de manier van grazen. Het paard doet dit op zijn eigen manier hoe hij het prettig vindt. Als je zelf niet rechtop aan tafel zit te eten wil niet gelijk zeggen dat je of een hernia, of scheve wervels, botontkalking ed hebt.
Wil je zoiets zeker weten, da klinisch laten keuren moet op zich voldoende zijn. Een paard kan volgens haar: een botvergroeing hebben in begin stadium die op foto's nog niet te zien is. Een foto moet maar net goed "genomen"zijn om iets aan te kunnen tonen.

Röntgen foto's laten maken doet zij alleen wanneer zij denkt een "topper" te hebben voor dressuur/springen en dan puur op stand afwijkingen van (ze noemde hier een paar namen van botten enzo maar die weet ik niet meer) die de beweging inzetbaarheid van het paard op hoog nivo zouden kunnen belemmeren.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 09:17

Lief vanje dat je het nagevraagd hebt maar ik heb dat paard al uit mijn hoofd gezet er klopt gewoon iets niet.

Een paard kan volgens haar: een botvergroeing hebben in begin stadium die op foto's nog niet te zien is>>NOG niet te zien maar de benen staan niet goed dus er is echt wel wat mis ik koop haar toch niet al keur ik haar 10 keer ik vertrouw het gewoon niet.

Röntgen foto's laten maken doet zij alleen wanneer zij denkt een "topper" te hebben >>welk paard ik ook koop het IS mijn topper dus keuren!

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:20

Bij twijfel = niet doen. Er zijn genoeg paarden op de wereld. succes

Groetjes Merilyn

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:08

Jammer, maar bij twijfel idd niet doen. Meestal als je een bepaald gevoel ergens bij hebt, dan kan je beter daar aan toe geven. Ook niet altijd... maar toch. SUCCES!!