Ik ben helemaal afgemat!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anneke

Ik ben helemaal afgemat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 20:43

Gisteravond gezellie bij een vriendin gelogeerd, en toen we vanmorgen ontwaakten, kwam een andere vriendin langs. Dus gezellig gekletst en zo, tot ik op een gegeven moment zei: 'ooh kijk dat weer nou eens, echt weer voor een heerlijke bosrit!'
'Zullen we lekker wat paarden huren, en het bos ingaan'? Party!!

Hun gelijk enthousiast! Ze rijden al iets van 3 jaar niet meer, maar verlangen er af en toe nog best eens naar. Dus, hup ik een manege gebeld. Nou we konden vanmiddag om 2 uur nog terecht met zijn 3-tjes.
Dus wij omkleden, en die vriendinnen wat rijkleding uitgeleend. Knipoog

Eenmaal aangekomen op de manege, hebben we ons aangemeld. Toen kwam de eigenaar aanlopen, wilde zich voorstellen, en zag aan mij dat ik een vroegere stagiere was! Harstikke leuk. *LOL*
En eigenlijk moet je daar mét begeleidng, maar omdat ik daar al zóvaak ritten begeleid had, mochten we gezellig alleen!
Nou dat was geweldig! Pling

Wij paarden gezadeld, en ik mocht op een paard waar ik toen ook vaak mee het bos inging. Toen was het nog een paard wat lekker pittig maar braaf was, nou perfect dacht ik.
In de rijhal opgestapt, beetje wennen, en hup naar buiten, telefoons mee, het bos in.
Al gauw merkte ik dat mijn paard echt totaaaáaal niet naar mijn hulpen luisterde...
De achterste vriendin had er ook al last van...

Nou toen we eenmaal wilde aandraven, begon de ellende. Ik kreeg die knol gewoon geneens normaal in draf!!!???
Je moest echt ontzettend hard aandrijven en flink aantikken voordat ie doorhad dat ie moest versnellen.
Gatver dacht ik, als dit de hele rit zo doorgaat...

En ja hoor, mijn paard, en die andere, waren gewoon echt helemaal afgebot. Je kon er dus écht niets mee! Ze liepen gewoon totaal niet door en met moeite kreeg je er een draf uit.
Met echt veel moeite kreeg ik het gevaarte in een galop, oh wat vreselijk zeg. Frusty
We hebben die hele rit lopen zwoegen om die paarden vooruit te krijgen.
Ik heb echt nog nooit op zo'n idioot afgestompt paard gereden.
De rit viel erg tegen, voortaan maar om de pittige paarden vragen geloof ik.
Ze waren gewoon écht té braaf, en gewoon totaal bot.
De terugweg gingen ze wel wat vlotter, maar oh oh oh, ik ga dus nooit meer met zo'n manegepaard naar buiten.

Ik denk dat die overgang met mijn pittige druktemakertje Vingers aflikken , naar zo'n slome reus Koe echt te groot is.
Echt balen dus, maar goed, we zijn wel lekker het bos ingeweest. Scheve mond

Pompidou maar goed trainen, kan ik binnenkort met haar het bos in, lijkt me een beter plan.

Hebben jullie die ervaring ook? Ik heb gewoon ontzettend pijn in mijn benen, van het aandrijven. Lips are sealed
*pfffffff*

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:31

Ikzelf niet helemaal, maar vorig jaar zijn we met onze stal ook naar het bos geweest. Een deel op manege paarden en een deel ( o.a. ik dus) op eigen paarden mee. Onder begeleiding, was wel een leuke rit, maar wat was ik blij dat ik op mijn eigen vertrouwde druktemakertje zat. De een vroeg een langzaam paard en kreeg een megalangzaam paard die steeds 10 m. achter de groep bleef, de ander wilde wel een vlot paard en dat beest dat bokte steeds onwijs met galoperen. Aangezien zij altijd erg last van haar rug heeft, geen echt succes dus. Marlou was best wel druk, maar ik had precies wat ik wilde qua paardje!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:18

Ik heb dit jaar een strandrit gemaakt op een manegepaard. Ik heb geloof ik 2 weken spierpijn gehad van het harde zadel! *LOL*
Maar we gingen wel keihard in rengalop, dat was wel ontzettend gaaf! Cool

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:22

hahahah kom die van mij volgende keer maar lenen An kun je nog lachen!! ff offtopic kom je nog zaterdag??

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie