karakteranalyse aan de hand van foto's?, een experiment

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 21:35

Wil je mijn brammie ook nog doen??? Er staan een paar foto's iets naar boven!!! Dankjewel!!!!

Groetjes Ymke

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 23:13

Laui: de arabier heb ik gedaan staat iets onder je andere paard. Voor anderen, sorry heb een beetje weinig tijd. Ik probeer elke dag een paar te doen, lukt morgen helaas niet zondag weer en doe het gewoon op volgorde van binnenkomst. Dus de volgende wordt Dennis. Natascha als jij of anderen zich geroepen voelen: Graag!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 23:36

dennis is de volgende? wheeee ik was voor dennis!!!!!!!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-01 00:15

Stef, jij staat er al tussen!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 10:00

Wil je Dennis nog ff doen??????????
'k ben wel nieuwsgrierig! Z'n foto staat al op blz 1.
[img]../upload/560/dennis.bmp[/img]
Hier is hij nog een X.
XXX
Ciska

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 10:04

Citaat:
Op 2001-06-08 13:20, schreef dimmelim:
Voor Stef:
Intelligent heeft veel vertrouwen. Betrouwbaar, werkt graag mee. Misschien niet van toepassing maar toch maar ff zeggen: Een paard wat vaak wit om de ogen laat zien kan pijn en spanning hebben waar de ruiter niets vanaf weet. Gedrag wat veroorzaakt wordt door die spanning of pijn wordt dan vaak omschreven als "gestoord" Eigenzinnig. Verder waren de foto's toch een beetje onhandig kon niet zoveel zien bijvoorbeeld oren van voren gezien en boveenlip van voren. zodat het wat weinig is zo. Sorry.





Haha, had hem helemaal nog niet gezien joh!!!
Eigenzinnig en werkwillig klopt inderdaad wel.
Van dat witte oog, tja, ik weet niet waarom ze dat op die foto toevallig heeft, normaal heeft ze het alleen als ze ergens van schrikt ofzo

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 13:14

Citaat:
Neiging tot gevoeligheid en soms ook schrikachtigheid
intelligent en cooperatief
gevoelig paard
leert snel zeer grote intelligentie, gaat zich snel vervelen en dan zelf op zoek naar manieren om zich te amuseren
vrij onafhankelijk en vastberaden paard
paard denkt heel wat na, kan zichzelf maar moeilijk veranderen. zolang de trainer eerlijk is cooperatief kan sterk reageren of schrikken in onbekende situaties

kan inflexibel zijn
energiek en soms wat heftig


Klopt grotendeels wel. Hij heeft een zeer specifieke aanpak. Hij doet wat je vraagt, en als je even een beetje fout zit, dan doet hij het *dus* niet. Hij wil graag werken, en is best wel slim om ergens onderuit te komen. En idd: t is een arabiertje he. Hij is heel lief, maar als het h em niet uitkomt, naja, dan gaan we lekker wat anders doen. Hij begint door het vele trainen nu wel een beetje rustiger en handelbaarder te wroden, vooral omdat hij nu eindelijk hengst af is. Scheelt wel een hoop! En hij is nog jong, dus hij mag nog wel een beetje raar doen. Verder pikt hij alle gekke dingen van anderen op, en hij ziet in de meest idioot normale dingen spoken en levensbedreigende situaties *zucht*

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 20:38

Wil iemand Bassie ook eens doen?

[img]../upload/12/bassie.jpg[/img]

[img]../upload/12/bassie3.jpg[/img]

Bedankt alvast!!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 20:41

Ik weet wel een beetje.
Hoe meer kruintjes een paard heeft, hoe harder hij voor je wil werken Lachen
En aan de VORM van het hoofd kan je ook veel zien. Lachen
(paarden met een 'ramshoofd' zijn vaak moeilijk te overtuigen bijvoorbeeld Haha! )

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:05

kruintjes = eigenwijs... dat weet ik van mensen. en het klopt ook nog. Hoe sterker de kruintjes, des te erger het is... Dusseh.. Ik heb een enorme kruin op mijn achterhoofd, en ik = nogal eigenwijs. De kruintjes van Joop duiden ook op zijn eigenwijzigheid. Denk dat tussen de ogen ook ietsjes erger is dan elders.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:08

nou euhm...[**] heeft er 7.
Hij is lui maar hardstikke gehoorzaam..

Dus bij hem gaat de vlieger niet op *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:52

Citaat:
Op 2001-06-08 13:38, schreef dimmelim:
Voor Orri:
Dapper taai en veerkrachtig, lijkt niet gauw gewond te raken. Sterk de neiging om iedere nieuwe ruiter uit te proberen om erachter te komen wie er de baas is. Intelligent en gevoelig. Kan wat star en koppig zijn. De neiging tot veranderlijkheid en onevenwichtig gedrag. Interessante persoonlijkheid, vindingrijk en intelligent, vermaakt zicht graag en kan daardoor flink wat problemen opleveren (bijvoorbeeld gecompliceerde knopen losmaken, maieren vinden om te ontsnappen, kranen opendraaien etc)

En zit ik er ver naast is nog best moeilijk hoor met zo'n boek!


Hahahaha, Dapper??????? dat geeft weer moed voor de toekomst... Het is een paard dat communiceerd, als hij vind dat hij uit de paddock wil gaat hij bij de uitgang tegen de deur schoppen... *LOL* Hij doet idd de kraan open als ik hem sta te poetsen en heeft me al een paar keer nat gespoten door ipv te drinken de slang naar mij toe te keren *LOL*
Niet gauw gewond..nee dat niet, maar hij heeft wel al een paar keer stil gestaan om het een of ander!! Operatie, lichte gevoeligheid (na te kort bekapt te zijn geweest), laatst nog een scheef bekken! Maar hij is nog niet eerder 'echt' ernstig kreupel of ziek of gewond geweest nee.
Onevenwichtig...ja dat zeker, stom is ik had dat boek al toen ik hem kocht en zei tegen mezelf dat ik geen paard zou kopen met een 'eigenzinnigheidsbult' *LOL*
Verder begreep ik uit zijn ogen en kruin dat hij mensgericht is en betrouwbaar.
Ik zal mijn eigen 'verslag' eens opzoeken.

Trouwens beginners test hij niet uit, daar 'zorgt' hij wel voor...een piepje dat ze misschien niet zo 'happy' zijn en hij staat stil Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 09:24

Wie heeft er zin in kawa te doen.
De foto's staan een pagina terug.
Alvast heel erg bedankt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:22

He jongens, wie wil Isltje nog even doen. Ik ben namelijk erg nieuwsgierig wat haar uiterlijk over haar karakter zegt!
(ken haar karakter natuurlijk zelf wel, maar wat doet nou zo'n kruintje?
Eigelijk geloof ik er niet zo in, dat iemand aan een paard kan zien, aan zijn uiterlijk hoe ie is...... Vandaar! Overtuig me eens!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:33

Ben ik al aan de beurt geweest? Volgens mij niet, zou iemand IJsco willen doen, staat op pagina 2 dacht ik. Fjordje met lange manen. Thanx!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 14:31

Ben nu op mijn werk maar zal er vanavond weer een paar doen. Op volgorde van binnenkomst.