Eerste buitenrit met Roxanne!!!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoukie

Eerste buitenrit met Roxanne!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 21:21

Vanmorgen, het zonnetje scheen en ik besloot de grote stap te wagen: met Roxy naar buiten, alleen!!! Tot nu toe was er altijd een ander paard bij, maar ooit wil ik het ook wel lekker met zn 2tjes kunnen,.......

Heerlijk staan poetsen, knuffelen, zadeltje op en rijden maar. In de verte waren al donkere wolken te zien maar toch,.... Op goed geluk.

Alles was eng (uiteraard). Koeien??? NOOIT gezien (ahum Schijnheilig ), hups in de achteruit. Een stilstaande auto??? Wat is dat? Hups bijna in de sloot,.... Ikke maar lief blijven, braaf zo, goed zo meid, lief paard (en ondertussen zat ik af en toe mn zweep bijna op te vreten, maar ja). Toch lekker rustig doorgezet, en dan gaat ze er ook wel langs. Weer een paard dat met "vriendelijk geweld" niet te forceren is,.... Waarom ben ik niet gewoon gaan dammen ofzo???

Nou, was ik lekker even aan het draven, voelde ik de 1ste druppel,.... Huilen Toen begon het te rammelen boven me. Ik ben dus heeeeel erg bang voor onweer, dus ik ben voorzichtig maar kordaat linea recta omgedraaid,..... En op een drafje weer terug. Ik was amper 5 meter verder, toen de hemel openscheurde,...... Boos! Binnen een minuut was ik nat tot op mn onderbroek,.... Knipoog

Bovendien ging het waaien, dus moet je je voorstellen:

Jong, onervaren en enigszins bang paard Bloos . Regen (heel erg veel regen Boos! ), wind, vreemde omgeving, mega sloten aan je beide zijkanten, zwaaiende bomen, vallende bladeren en takken, enge dingen op de weg (stilstaande auto weer met terugweg), de weg waar je over moet met verkeer, woonhuizen, ..... Wonder boven wonder zijn we heel (en erg nat) thuisgekomen. Onderweg naar huis liep ze te hinneken van ellende, arm ding,.... Verdrietig Of naar haar stal, of naar de natte paardjes in de wei,....

Eindelijk thuis, droogwrijven, deken op, hoefjes krabben en snel op stal met een appeltje,...... Lovers

*BRAAAAAAAAAF!!!* (toch wel hè Lovers )

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:46

Hihi!
Ik kan me zo inbeelden wat je bedoeld!
Ik zou het persoonlijk heel erg eng gevonden hebben....
Ik ben ook niet zo gek op onweer namelijk, en met een jong onervaren paardje helemaal alleen gaan rijden?
Brr.... alleen als ik al veeeeel geoefend had hoor!
Maar toch goed dat je het gedaan hebt hoor, misschien scheelt het weer de volgende keer, schrikt ze wat minder.

Gaia

<3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie