GOA: Geen Originele Avond....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

GOA: Geen Originele Avond....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 08:37

Gister zijn we naar GOA geweest, dat moet je echt niet doen, hoor!! Er was geen fluit aan.
Eigenlijk is het een Duitse show, dus alles was nagesynchroniseerd, echt heel erg... De liedjes kwamen gewoon van de CD af, dus er werd niets live gezongen, en als er 7 liedjes waren, dan was het al veel. Nou, na een uur had je al genoeg Piaffe, Passage en Spaanse Pas gezien voor het eerst komende decennium en wij zaten gaapgaap op onze harde stoeltjes. De kleine shetties met hun kunstjes waren wel heel lief om te zien. Aan het eind stonden de acteurs een stukje tussen het publiek (vlakbij ons) en je hoorde ze van dichtbij gewoon Duits banketstaaf terwijl de Voice-over NL kletste. Nou, op het allerlaatst deed iedereen klappen en wij zaten echt zo van: Huh, waar klappen jullie allemaal voor?
Ik moet zeggen dat de paarden mooi waren en blinkend gepoetst, maar om daar nou zoveel geld voor te betalen?

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:50

Ben jij naar een vorige show geweest? Nee waarschijnlijk. Hert klopt dat het een duitse show is, maar dat maakt toch geen reet uit? Ik vond de vorige show erg leuk en we gaan dit jaar weer met een hele groep van stal. Ben alleen benieuwd of de show heel veel anders is, maar ach, mijn schoonmoeder heeft mijn kaartje betaald... Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 09:00

Ik ben idd. niet naar de vorige show geweest.

Maar, ik denk dat je zonder de vorige show ook een redelijk beeld krijgt van hoe en wat. Er was een hoop tumult over de prijs van de kaartjes, als je een foldertje had kreeg je 3 euro korting, maar als je je ANWB-pasje liet zien, kreeg je 8 euro korting én een gratis programmaboekje, wat normaal gesproken 4 euro kostte.

Op zich zou het niets uitmaken dat het een Duitse show is, als de geluidseffecten “normaal” waren en niet super nagesynchroniseerd waren. Het was echt erg overdreven en de CD stond zachter als de spreekteksten. Het klonk dus niet mooi en dat viel erg tegen. Ik vond het meer een kindervoorstelling, had er toch meer van verwacht.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:59

Ik moet wel zeggen dat ik dat idee er ook wel een beetje van heb en het niet iets is, waar ik ook snel heen zou gaan. Het zal ongewtijfeld mooi zijn, maar net wat jij zegt... saai op den duur.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:57

ik ben verleden keer in amsterdam geweest en eerlijk gezegd vond ik er toen al geen reet aan..............

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:00

Ik ben naar de vorige show geweest, en vond er ook niets aan. Paarden werden in de krul getrokken, en met sporen in de passage (nou ja, iets wat daar voor door zou moeten gaan...) geschopt. Volgens mij waren al die paarden zo stijf als een plank, en konden ze alleen de kunstjes uitvoeren... Maar de basis hadden ze toen nog lang niet onder de knie. Ik weet niet hoe dat nu is, maar ik heb ook geen zin om nog een keer te gaan kijken.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:06

Wij zijn er een paar jaar geleden ook geweest met de hele stal en ik had er hetzelfde idee bij als Imker. De paarden zijn wel mooi enzo, maar het verhaal is superslap en ik heb me suf zitten ergeren aan die nasynchronisatie. Vrienden van mij die naar de tweede show zijn geweest zagen geen verschil met de eerste, zelfs niet in het verhaal.

Maar goed, we hadden een gezellige avond en het kaartje heb ik toen ook niet zelf hoeven te betalen. We hadden een speciale reden om met z'n allen daar naartoe te gaan (afscheid van iemand met een terminale ziekte) en daar ging het eigenlijk om.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 12:10

Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt... Pfiew, ook mazzel dat wij niet het volle pond hebben hoeven betalen, dat was het ook echt niet waard.
Ach, we zijn weer een avond van de straat geweest.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:19

ik vond het vorig jaar juist heel mooi.
wbt het rijden vond ik er 1 of 2 wat minder maar de rest gewoon heel erg netjes beter dan de spaanse rijschool in ahoy waar ik me toen zo groen en geel heb zitten ergeren.

Ik ga volgende maand dus ook naar de 2de show hopelijk is het verhaal net zo leuk als vorig jaar

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:26

Ik ben vorig jaar naar de duitse versie geweest, ohnee, het was volgens mij al twee jaar geleden. Ik zat toen in duitsland, vandaar dat ik geen last had van de nasynchronisatie. (sjeez wat een woord Haha! )

Ik vond het prachtig, de muziek, sprekers, paarden alles was op het moment op elkaar afgestemd. Ik was bijzonder onder de indruk van alles en vond het verhaal leuk. Niet bijzonder boeiend ofzo, maar ik heb toch de hele avond met open mond zitten staren.

Samen met mijn vader nog de stallen ingeglipt en alles stond er rustig bij er lagen ook een aantal in dik stro te slapen.
Uiteraard werden we al snel ontdekt en met een zacht, toch dringed verzoek verzocht om weg te gaan.
Wat wij uiteraard begrepen en zijn snel weggegaan.

Ik heb dit jaar niet gezien, weet ook niet of ik ga. Maar ik vond de vorige show adembenemend....

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 17:36

nou snap dat niet hoor, ik vond het hardstikke mooi, weet je wel niet hoe moeilijk het is om al die kunstjes aan te leren??

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 18:27

Ow ja, Nimber! De spaanse rijschool..... Pff... wat heb ik me daar lopen ergeren zeg! Dat was het geld ook absoluut niet waard.

kadance
Berichten: 118
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 16:43

ik ben naar de eerste show en naar deze show geweest en er zit toch echt wel wat verschil in het verhaal en ja het is een vervolg op de eerste maar dat kan toch gewoon of ben ik nou gek of zo
wij hebben gedurende de hele show genoten en bij ons hebben de spelers ook tussen ons ingestaan maar daar voor zit je ook op de hoofdtribune

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 16:46

ik vond t ook erg leuk om te zien en ga dit jaar ook zeker wel weer. Kim, enig idee wanneer jij gaat?? Kunnen we misschien samen gaan *en met nog meer mensen?*

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 17:03

Ik ga 2 november.. Het lijkt mij wel heel leuk!
Ik typ wel een verslagje als ik ben geweest

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 16:24

Ik heb ook met open mond zitten kijken, ik vond het niveau erg goed, althans, 1e keer, super paarden en doe het zelf maar eens na!!
Alles wat ze daar deden was toch niet iets wat je zomaar even in de manege oefent, let wel, het waren allemaal hengsten die zich voorbeeldig gedraagden! Je zag ook dat iedereeen meerdere rollen vervulde en ze hadden sommige dingen toch maar goed ingestudeerd (kwa praten dan), ok, rest kwam van bandje,maar dat stond loeihard, dus je hoorde hun niet in hun eigen taal praten, of je moets er al dicht omheen staan. Liedjes waren vorig jaar grotendeels live in duits gezongen en ik ben het eens met jullie dat de prijs wel loeiduur was!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:58

Ik ga 2 november ook. Heb er heel veel zin in. Ben ook bij de eerste show geweest en die vond ik super mooi. Nu maar hopen dat deze ook weer zo gaaf is! Party!!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:03

wij zijn vanmiddag geweest (in Den Bosch) en vonden het super gaaf! wij zijn 2 jaar geleden ook geweest en misschien was het iets minder spectaculair, maar doe het maar eens na! kijk eens naar het wederzijds vertrouwen tussen paard (ezel, kameel hond, geit) en mens, poeh he! daar kunnen we nog iets van leren!.....dat kun je echt niet afdoen met supersaai, slecht of weet ik veel! nee hoor, echt heel knap als een dier en een mens zoveel vertrouwen in elkaar hebben om dit te kunnen doen!...