shetlanderkeuring Drachten gisteren......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

shetlanderkeuring Drachten gisteren......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-02 16:22

Gisteren zijn we met onze shet Namkjeline fan Kobunderhuzen en haar entermerrie Rixt Fan de Warren naar de shetlanderkeuring geweest.Dit was voor ons voor het eerst.We hebben Namkje wel op laten nemen in het stamboek vorig jaar (ze is nu dus 4 jaar0 maar haar verder nooit laten keuren.
Omdat twee buurkinderen er de hele zomer mee bezig zijn geweest,hadden we nu bedacht dat zo'n keuring wel eens leuk zou zijn.
Nou het was een hele belevenis.Er waren 307 shetten!!!
Wat mij persoonlijk tegenviel was dat er maar heeeeeel weinig kinderen zijn die shetjes voorbrengen. Het zijn bijna allemaal volwassenen die errug fanatiek zijn. De meeste voorbrengers zijn mannen tussen de 30 en 50 jaar, en konstant in de weer met borsteljes en manenkammen( Lips are sealed ).
Ons enter (in het voorjaar aan de buren verkocht) kreeg helaas net geen premie.
Daarna heeft buurjongen Aldert onze Namkje onder het zadel voorgebracht en werd 2e bestgaande rijpony! Haha! Erg knap, hij rijdt haar nog maar een paar maanden!!!!Heeft natuurlijk les gehad van Honeybee,dat heeft geholpen Knipoog .
Pas aan het eind van de middag werd Namkje gekeurd, zij kreeg een derde premie. Ze is wat ouderwets qua type, ze zien liever wat luxere shetten. Nou ja, de kinderen Aldert en Rixt hebben het wel erg leuk gevonden om te doen!!!!!!! maar wij zijn blijkbaar niet professioneel en fanatiek genoeg!
Wel een leuke,zij het zeer lange,dag gehad!

fryslân boppe


Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 17:24

Hey leuk zeg!Fijn dat je een fijne dag heb gehad.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:17

gniffel ik ken dat met hun luxe type, ik zie liever een beetje de plompe type!!!! Ik vind het leuk dat je een fijne dag gehad hebt en een lange Haha! , geloof me ik was na een paar uur al bekaf, en dat na een pony Had 's nachts namelijk bijna niet geslapen en dan ligt de bank errug lekker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Azhari, Cantheon, Jihama, juniper, Meert, mmajar, Ted_Zale, Vagabondo en 47 bezoekers