Heb vandaag een PONY GEWONNEN! *Update*: foto's op pag. 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Heb vandaag een PONY GEWONNEN! *Update*: foto's op pag. 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:28

Oké, dit is GEEN GEINTJE:

Ik heb een pony GEWONNEN VANDAAG!!!!!!!!
Koe
Ja sorry hoor, ik kan het zelf nog steeds niet bevatten........................... Clown Clown

Ik was vandaag op de koetsenmarkt in Heeten, doe ik al jaren. Daar is het een soort 'traditie' dat ik met de eigenaar van otje naar een stand toe ga, daar staat dan ieder jaar een shet, en daarvan kan je het gewicht raden... dan kun je 6x raden en daar betaal je dan 2 euro bijdrage voor, geld gaat naar de koetsenvereniging. Prijs voor de winnaar is dan die pony. Dit keer ging de eigenaar van Otje gisteren, en ik vandaag. Dus, zette ik de traditie stug voort, en deed ik een gok naar het gewicht van de pony. Heb nog geen 5 min. aandacht aan die shet besteed; ik was druk in gesprek en helemaal in mijn nopjes met mijn net gekochte nieuwe menhandschoenen van écht hertenleer voor een spotprijsje. Zelfs nog zo'n 2 uur blijven hangen en even wat gepraat en gedronken met wat mensen van de menvereniging Heeten: ik wilde altijd nog eens bij een vereniging, maar heb daar als student zijnde niet zo veel tijd voor. Toch was ik benieuwd, en raakte met een paar aardige mannen aan de praat. Uurtje of 5 vanmiddag ben ik weer vertrokken, en dacht totaal niet meer aan dat gewicht schatten....

En toen werd ik paar uur later gebeld dat ik hem had gewonnen!! ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Het is een Shetlander ruintje van bijna 5 jaar, ingereden ohz, zo'n 90 cm. stokmaat, nog niet beleerd voor de kar (dat doe ik zelf wel Haha!, heb tuig, kar e.d. al van Otje, en heb er verschillende shetten zelf al voor de kar beleerd ) en kleur is een beetje *probeert zich de pony in kwestie te herinneren* soort zwart/grijsachtig met beetje wit... geen bont, meer beetje 'gestroomd', geen idee hoe dat heet, ben niet zo thuis in de kleuren leer Clown )

Maargoed, die wordt dus waarschijnlijk morgen gebracht! Haha! Heb met eigenaar van Otje al overlegd dat tie dan maar tijdelijk bij Ot en de rest in de weide gaat kijken of hij bij onze 2 hengstjes kan, anders moet hij apart, want Otje (onze shetfokmerrie) is hoogdrachtig....
Wat ik er mee ga doen, géén idee, ik ben student, heb nu gelukkig even vakantie, maar ben meestal toch wel doordeweeks in Groningen te vinden, en ja, tuurlijk heb ik gelukkig wel een aardig spaarpotje, maar toch, áls er DA moet komen, ik kan het wel betalen, maar ik heb ook nog mijn studie, en die vreet véél geld... dus moet nog even kijken hoe en wat, waar hij naar toe gaat, of ie hier blijft, wat ik er mee wil etc.

Heb in iedergeval besloten dat hij zowiezo hier naartoe kan komen en dat ik het dan wel zie hoe het loopt... Tsja ik ga hem natuurlijk niet zomaar in een keer doorverkopen. Wil eerst zelf even kijken hoe en wat.

Oké, superhectisch dus allemaal....

Echt, afgelopen uren man, ik heb er spontaan hoofdpijn van gekregen, zó doorgeslagen ben ik momenteel! Krijg je zomaar ineens voor 2 euro een pony in je schoot geworpen. Heb nog nooit een eigen beestje gehad joh!

Maar, dit is ook wel heel apart verhaal: al toen ik 5 was ging ik altijd met vaste vriendin (nog steeds beste vriendin) steevast ieder jaar naar de ponymarkt in Heeten. Daar had je dan ieder jaar een prachtig mooi whelsje staan, dan kon je lootjes kopen, en hoofdprijs was dus die pony. En natuurlijk: vanaf dat ik klein was, wij legden ál ons spaargeld bij elkaar, kochten stuk of 20 lootjes en brachten die verdere dag door bij die pony; aaien, knuffelen, ondertussen fantaserend dat we die pony écht wel gingen winnen, en dat we dan samen gingen doen, dat zij dit dan zou kopen voor de pony, en ik dat, etc. etc.

Maar natuurlijk; die pony winnen deden we nooit. En nu, zo'n 10 jaar later, ga ik op een mooie zondag in mijn uppie naar de koetsenmarkt in heeten, raad daar zoals altijd het gewicht van de pony, EN IK WIN! Haha!

Meer informatie heb ik nu zo even niet over de pony, maar ik wordt morgen gebeld en dan komt hij waarschijnlijk morgen deze kant op.... Haha!
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 07-05-07 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

NaryaJarig

Re: Heb vandaag een PONY GEWONNEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:29

Gefeliciteerd!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:32

Leuk seg !
Veel plezier ermee

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:32

Super leuk zeg!! Gefeliciteerd!!

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:33

Gefeliciteerd..
ff een vraagje he.. hebben ze wel gecheckt waar de pony terechtkomt. Stel dat iemand hem wint die op een flatje zit. Of dat je niks van paarden weet.. Ik zou dan niet eens meedoen, haha. Maar ben wel benieuwd.

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:34

Gefeliciteerd!!! Wat leuk, eindelijk toch een pony gewonnen!! Heel veel plezier ermee, hopen dat je 'm kunt houden.

Ilsemarie

geweldig! Haha! Veel plezier ermee! Haha!
(enne fotoooo's?! Knipoog )

(is dit trouwens niet verboden? ik kan me vaag iets herinnering van een ander evenement wat niet door mocht gaan omdat een pony/paard geen prijs mocht zijn of zoiets...)

Air

JEETJE mazzelaar! Haha! ik wil dat ook Bloos!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:35

hahaha das toch de droom van alle paarden meisjes.....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:35

gefeliciteerd!
ik dacht dat het verboden was om een pony te verloten?
gelukkig heb jij er plek voor
hartstikke leuk man!!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:36

Bedankt Haha! Tsja; mijn rustige leventje is nu ineens zó hectisch; veulen kan nu ieder moment komen dus ga vannacht weer op stal waken, morgen ineens een eigen pony voor mijn neus Clown Is maar goed dat ik mei vakantie heb en straks veel hier ben ivm. sporadisch tentamens in groningen.... Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:36

Gefeliciteerd!

Alleen geloof ik dat dit soort dingen verboden zijn in Nederland.

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:37

haha wat gaaf Lachen
Veel plezier met je ponytje haha Ja
welk gewicht had je trouwens geraden haha?

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:37

Gefeliciteerd!
Echt gaaf dat je nu een keer hebt gewonnen. Haha!
Ben echt super blij voor je.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:38

Sancerre schreef:
Gefeliciteerd..
ff een vraagje he.. hebben ze wel gecheckt waar de pony terechtkomt. Stel dat iemand hem wint die op een flatje zit. Of dat je niks van paarden weet.. Ik zou dan niet eens meedoen, haha. Maar ben wel benieuwd.

Even vergeten er bij te vermelden dat je nog kon kiezen tussen een 'bouwradio' (geen idee wat het is) en de pony... En ik meen dat vorig jaar die pony gewoon bij de sponsor bleef waar die vandaan kwam, omdat de winnaar koos voor de andere prijs en bovendien geen pony kwijt kon...

Het is niet zo dat je zomaar met een pony word 'opgescheept' zeg maar....

En ja, of het mag of niet.... Ik weet het niet, maar ik weet wel dat het hier in twente en achterhoek vrij vaak voorkomt op die paardenmarkten e.d. Knipoog

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:38

GEfeliciteerd! Veel plezier ermee!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:39

Hahaha, wat super! Jij helemaal hyper! Leuk zeg, Veel succes iig, hopelijk kan je hem houden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:40

ElzA_NT schreef:
haha wat gaaf Lachen
Veel plezier met je ponytje haha Ja
welk gewicht had je trouwens geraden haha?

Euh........ ik heb werkelijk géén idee meer Knipoog had 6x gewicht er neer gezet, volgens mij in ieder geval 187, 100, 99, zoiets..

Weet ook niet trouwens het uiteindelijke gewicht, zal het morgen wel vragen, maar was zó hectisch, moest gelijk vanalles regelen, dus is er helemaal bij in geschoten. Zal denk ik morgen ook wel dat briefje terug ontvangen wat ik geraden had Knipoog

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:40

Gefeliciteerd Haha! Haha!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:40

wat leuk !! .
ik had een keer twee loten gekocht om een schaap te winnen Clown .ik al helemaal verzinnen dat dat schaap maar mooi in de achtertuin mocht te komen staan (rijtjeshuis *LOL* ) .

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:41

haha echt leuk.. *LOL*

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:42

Mar77 schreef:
hahaha das toch de droom van alle paarden meisjes.....

Haha, vroeger was het in iedergeval wel míjn droom als pennymeisje...

Maargoed, daar zit je dan als 19 jarige student, ineens 'opgescheept' met een shet Knipoog Clown

@ Billie ilona: ja Knipoog dat dacht ik als 5 jarig meisje ook met de pony; lekker in de achtertuin, papa bouwt schuur wel om tot stal Clown

Bedankt voor alle felicitaties. Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:42

Wat gaaf joh! Leuke prijs hoor!

Ben benieuwd hoe hij eruit ziet, klinkt een beetje als Tom zo.
Is het geen moorkopje ? Omdat je zegt zwart/grijs gestroomd...

Maar ben idd ook benieuwd of dit niet verboden was, meende zelf ook van wel.
Hopen dat je 'm kunt houden, maar ook verstandig zijn als je 'het onderhoud niet kunt betalen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:45

Lachen! gefeliciteerd met je prijs en voral heel veel plezier ermee gewenst! Heeft tie al een naam? Voor een merrie was Lotje wel leuk Knipoog we willen wel graag foto's zien hoor.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:47

Leuk zeg gefeliciteerd Knipoog