De ideale stal: bestaat deze?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:13

Ik ben ook rond aan het kijken naar een andere stal, maar elke stal heeft volgens mij wel wat. Voor mij is het heel belangrijk dat ik geaccepteerd wordt als volwassene op een Haf, daardoor vallen er al heel wat stallen af. Verder wil ik een goede verzorging, gezelligheid maar ook rust en een goede bak. Helaas vind niet elke stalhouder dit vanzelfsprekend.

Overigens, Fitzroy, is Boskoop te ver voor je?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 00:37

mijn ideale stal is een loopstal met een uitloop naar buiten met verschrikkelijk veel frisse lucht in het voorjaar zo snel als het kan de wei op en pas naar binnen in het najaar al het weiland het niet meer kan hebben.
het liefst met bak en ovaalbaan en aan/in de bossen/duinen
lekker de hele dag knabbelen aan hooi of kuil en een halfje brok ofzo
heerlijk
in drunen zit zo,n ideale stal

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 00:44

Miran schreef:

Overigens, Fitzroy, is Boskoop te ver voor je?


Helaas, Miran, dan schiet ik er qua reistijd niet zoveel mee op. Het is misschien qua km wel dichterbij dan Middenbeemster, maar in tijd zal het niet zoveel uitmaken. De N207 kan helemaal vaststaan, ik denk dat Sonja daar nu wel van mee kan praten.

Jippie, volgens mij was Rhederlaag niet echt een kleine pensionstal of vergis ik me nu Knipoog

Ach, ik blijf verder zoeken .... tips zijn nog steeds van harte welkom!
Ik blijf genieten en Kwijl van jullie ideale stallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 09:13

Fitzroy schreef:
Jippie, volgens mij was Rhederlaag niet echt een kleine pensionstal of vergis ik me nu Knipoog


50% van de gestalde paarden was in training bij 2 mensen. Hun eerste paard werd om 7.30 uur gereden en dat ging door tot een uur of 17.30. Maar ja, met 2 overdekte banen van 35-66 en 20-42 en buitenbanen van 20-40, 20-60 en 60-90, en 2 aparte longeerkralen met allemaal super bodems, kom je elkaar niet tegen hoor Knipoog Ik reed bijna altijd alleen in de grote hal.
Dat zal ook wel de reden van het faillisement geweest zijn Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 09:20

Waar wil je staan? kijk als dat bekent is, dan kun je rustig gaan zoeken, er zijn veel stallen, en veel stallen zijn niet echt ideaal. Maar ik ken er zat, die gewoon goed zijn.

Zelf heb ik altijd met veel plezier bij de Familie Tolboom in Bunschoten ( stal groenendaal) gestaan. Je hebt daar alle faciliteiten, het is niet duur. En wat voor mij het allerbelangrijkste is, de mensen daar hebben verstand van paarden. Ik kan rustig slapen, wetende dat als er iets met mijn paard is, dat ze goed handelen. Daar vertrouw ik hun 100% voor. Ze weten er veel van, en weten hoe ze moeten handelen.

In zwolle heb ik stage gelopen bij een manege. Enkele bokkers van dat bedrijf kom ik hier tegen. De stallen zijn niet ideaal. Maar voor de prijs die je daar betaald, zit je super, grote binnenbak, paarden iedere dag naar buiten. Alles wat je eigenlijk nodig hebt om goed te staan.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 09:37

Fasel schreef:
De ideale stal is inderdaad aan huis. Want als ik dat had zou ik zorgen dat hij iedere dag een lekker dik pak zaagsel in zijn stal had. Alle mest en natte plekken eruit. Bak en andere luxe boeit me niet maar ik zou dan wel stallen willen waar de paarden elkaar kunnen zien en aanraken. En goede weidegang. Maar ja, je doet het zelf altijd beter dan een ander niet?


Dit voldoet wel aan onze stal, we hebben nog geen echte bak, maar de afmetingen zijn goed..
Bij ons kunnen ze naar buiten wanneer ze willen, want als je de staldeur buiten opendoet, dan sta je in de paddock..
Ze kunnen elkaar aanrakenen snuffelen enz.
Ze hebben ook veel daglicht, 1 omdat ze ook een bovendeur hebben,
en boven aan de muur van de boxen, hangt doorzichtig spul, waar dus ook veel licht door heen komt B)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 09:59

Tsja, het is net wat je belangrijk vindt. Paarden staan bij ons gezellig bij elkaar, ieder paard heeft twee uren en een overbuurman. We hebben goede kwaliteit zaagsel en veel weilanden, maar ieder paard in zn eentje naar buiten dat is natuurlijk niet mogelijk. Daarom hebben we koppels die de hele dag buiten lopen en de overige weilanden daar mag iedereen zijn eigen paard in zetten, maar dan wel voor een beperkte tijd. We hebben een binnen en een buitenbak, waarvan die eerste soms te stoffig is en de tweede soms te nat, maarja. Verder is het gewoon een super gezellige stal, en ik denk dat je dan best wel een paar eisen kan laten varen, als de paarden het er gewoon goed hebben en als je het er zelf naar je zin hebt!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 10:31

Lovely, waar is jou stal dan??

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 10:40

Laura schreef:
en ik denk dat je dan best wel een paar eisen kan laten varen, als de paarden het er gewoon goed hebben en als je het er zelf naar je zin hebt!


Dat is dus het dilemma waar ik momenteel mee worstel. Wat is belangrijker?
Dat je paard het naar zijn zin heeft of dat jij het naar je zin hebt?

Ideaal is natuurlijk als het voor allebei prettig is.
Uiteraard ga je als paardenliefhebber voor het eerste, maar is het niet fijn als je het zelf ook naar je zin hebt?
Vb. Fitz zal het geweldig naar zijn zin hebben in een koppel met paarden maar zal niet anders dan geblesseerd zijn. Kijk, daar heb ik hem dus niet voor.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 13:05

Lovely schreef:
12 ruiters? Jemig, wij zeuren al als er 4 rijden, dan vinden wij het druk *LOL* en dat met 100 paarden. In de 14 maanden dat ik hier sta, een keertje met 5 man gereden ofzo, dat was echt afzien Haha!.
Er is wel een stalgenoot die er een handje van heeft om je in de weg te rijden, maar ik ben gestop om me te ergeren. Tegenwoordig spreek ik hem er rechtstreeks op aan en dan let ie wel op hoor. Dan rijden we weer vrolijk verder zonder irritatie.
Bij ons worden de buitenbanen op tijd gestrooid zodat we 's winters ook buiten kunnen rijden en longeren. Het water wordt rondgepompt en kan dus niet bevriezen, als de stroom uit zou vallen draait de pomp op een agregaat zodat de paarden altijd water hebben. De staleigenaar heeft ook nog een grondbedrijf en dus geen klachten over de bodem. Binnenbaan heeft een automatisch sproeisysteem en buiten gaat er een sproeiwagen overheen.


ook naar je eerste bericht te zien is jouw stal dus echt perfect...!
ik rijd op twee verschillende plaatsen, de ene is perfect de andere moet perfect voorstellen (is nl bekend) maar is contra.
een probleem, de ene stal is 200 km van mijn huis... ga er enkel id vakanties.
de ene stal: (met ijslanders) geen boxen, staan het hele jaar door buiten, er zijn wel boxen maar die worden haast niet gebruikt. een ruime bak, minstens 20 x 60, en een paddockje voor de beginners, natuurlijk niks overdekt (ijsjes). hun voer bestaat uit weidegras, verschillende soorten, en naar behoefte bijvoeren. uitrijmogelijkheden over meer dan 80 km. nooit druk, want het zijn allemaal eigenaarspaarden, ong 20 daar en nog es 20 op oa weides, begrazing, etc. echt er is niemand buiten jij en je kamp- of lesgenootjes, en er wordt nooit luid gesproken. niks is overdekt (zei ik al) dus ook geen drukt in 'gangen'. een van de perfecte stallen voor mij.
de manege waar ik rijd doorheen het jaar (potjandikke k zou echt wat anders moeten zoeken):
alle paarden in boxen, komen NOOIT buiten, soms eens op aanvraag, allemaal eigenaars, elke dag elk uur les, veeeel pony's en paarden mank omdat ze de hele dag moeten lopen, twee keer per dag eten, geen verzorging, wel uitmesten, maarja daar ben je niks mee als de rest niet in orde is. verder worden de rijpony's wegens geldgebrek niet bekapt en vergroeien hun hoeven. en dat is dan een wereldberoemde stal... de eigenaarspaarden worden op en top verzorgd! er zijn (dan wel ook voor de rijpony's- en paarden) drie bakken, binnenbak 20x60, buitenbak 20x40, all weather piste 60x 100, een crossweide, crossparcours, springveld, renbaan, met daarin (dus als een binnenhoefslag, snap je?) dresuurpistes, een vijf à zestal van 20x40, de eigenaarsboxen heel leuk, uitkijkmogelijkheden enzo. ong 200 stallen, waarvan een groot deel (80-tal) voor wedstrijddagen, 100 paarden int totaal, 40 rijpaarden. waregem. prima voor eigenaarspaarden, maar de boxen en rijlessen voor manegepaarden ho maar! de eigenaar kent hun naam niet, snap je?
mijn lievelingspaard heeft onderbeet, kan moeilijk grazen, hebben ze drie weken op weide gezet, ze is kweeni oe mager geworden maar moet nog steeds meelopen als tevoren... soms denk ik 'verschrikkelijk' maar als je dan ziet hoe goed de eigenaarspaarden verzorgd worden... help!

dusja... ik ben op zoek naar een andere stal maar... moelijk te vinden bij ons! (kortrijk west-vlaanderen) ps moest iemand een tip hebben? Knipoog

ponyzotje

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 13:36

Tja fiz, Delft is volgens mij ook een beetje ver weg voor je, maar bij ons op stal heb je de faciliteiten die je zoekt:
~20x40 binnenbak
~20x60 buitenbak
~longeerbak
~paddock
~stapmolen
~weidegang, zowel apart als in een koppel
~ook special e hengstenwei (stel dat Fitz zich ineens hengst voelt.. Haha! )
~3 keer per dag voer (pavo-sportbrok)
~2 keer per dag hooi/nathooi/kuil
~ruime stallen, allen voorzien van luiken (de ene helft kijkt op de gang en de andere helft kijkt naar buiten)
~de stallen liggen apart van de rijmogelijkheden, dus veel rust op stal
~28 boxen in totaal, dus veel rust. De mensen komen verspreid over de dag. Ik rij meestal alleen in de bak.
~Onderlinge westrijden en officiele wedstrijden voor de pensionklanten (dus lekker thuiswedstrijden kunnen rijden)
~regelmatig clinics (binnenkort van Seth Boschman)
~wat wil je nog meer weten???

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 14:25

Ik sta op die stal.
alleen moet je naar de 20 x 60 bak wel 15 min stappen of 5 min met de trailer.
We hebben wel thuis een 25 x 50 bak.of was het 55?
Maar bij ons zullen er wel weer andere dingen zijn die mensen niets vinden zoals kippen en geiten los op het erf *LOL*

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 15:06

Mijn pony's (a-welshjes) staan thuis:
Open en ruime ( 3.20 X 2.50 m)stallen, zowel aan de voorkant open als de tussenschotten.
Kleine ruimte voor de stal (ca 7 m X 5 m), zeer ruime bak (ongeveer 40 X 25 m) en daarnaast een kleine weide (3500 m2) en s'morgens naar buiten en s'nacht op stal, zomerdag de gehele dag weidegang.
Mijn buitenbak is beschut.
Voor een binnenbak moet is een minuut of 10 rijden met de trailer.
Om te wassen, moet ik ze achterthuis zetten....
Als stapmolen fungeerd mijn schoonvader, vader, echtgenoot of ikke zelf....
Solarium heb ik zelf niet.
Je kunt hier goed buiten rijden.
Heb alle rust, zelf geen aanloop om de pony's te mogen verzorgen ed. Ze zijn van de straatuit niet te zien.

En de winterdag heb ik de beschikking over de megaweide van de buren, krijgt mijn weitje een beetje rust.

Nadeel, moet zelf mesten, voeren ed.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 15:17

Citaat:
Dat is dus het dilemma waar ik momenteel mee worstel. Wat is belangrijker?
Dat je paard het naar zijn zin heeft of dat jij het naar je zin hebt?

Ideaal is natuurlijk als het voor allebei prettig is.
Uiteraard ga je als paardenliefhebber voor het eerste, maar is het niet fijn als je het zelf ook naar je zin hebt?


Ik snap je volkomen Lachen
Onze stallen zijn best wel donker, dat is misschien een nadeel(tje). Ook zijn ze volgens bv Merilyn die bij mij op stal is geweest, klein. Het is maar net waar je het mee vergelijkt.. Ik ben met Iwaldo op vakantie geweest waar ik hem in een buitenstal had staan, een flinke ruime, maar hier kon ie met zijn hoofd niet buiten de stal en de andere paarden naast hem niet zien. Op het oog was deze stal luxer (gezien de buitenlucht en de grootte) maar Iwaldo was duidelijk happier als ie al zijn 49 buren kon zien Lovers

Same thing met onze bak. In de zomer moet je veel sproeien anders ben je aan het stofhappen... in de winter kan je niet buiten als het nat is en moet je dus in de binnenbak (20x40) rijden. Maar je hebt wel de luxe van een bak bij huis, zowel binnen als buiten.. dat heb ik dus veel liever dan wat Kim bv zegt, dat je met de trailer op pad moet.

Daarnaast hebben we gelukkig súper uitrij-mogelijkheden... je stapt het erf af en bent in het bos.. dat is ook iets om mee te laten wegen.

Mijn stal is gewoon Lovers ik vind het namelijk minstens zo belangrijk dat ik lekker kan koffieleuten met vriendinnen, en dat ik de mensen aardig vind en dat er geen onderlinge concurrentie is.

Samenvattend denk ik dat je het beste kan oordelen over een stal als je er een tijdje staat, dan zie je de dingen beter in perspectief dan wanneer je komt kijken voor een keertje!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:36

Ik heb de voor mij ideale stal gevonden!

De eigenaar heeft veel verstand van paarden, en weet inderdaad wat hij moet doen als er iets gebeurd.
Hij is nu aan het verbouwen, en het word nog mooier als dat het al was Kwijl !
Mooi licht, mooie ruime stallen, die eerst 4.5 bij 4.5 waren, en nu 4 bij 4 worden. Dikke laag stro op de bodem en weide gang zoals je wilt.
Die van mij gaat straks nog maar een paar uur per dag, alleen naar buiten, met aan beide kanten wel buren, maar daar kan ie niet bij in de wei, maar wel ermee snuffelen! Er is ook een bak van 25 bij 50 Clown , die meestal wel te rijden is , maar anders is er een binnenbak op 5 minuten stappen vandaan. Ook is er een spuitplaats, met warm en koud water, en het ziet er allemaal heeel netjes en verzorgd uit, en de paarden staan er netjes bij Knipoog . Er komen daar maar 3 mensen, 1 volwassene die er paarden rijdt, de eigenaar van de stal, en 3 paarden, en ik.
Dus lekker rustig. Er staan ook maar 5 paarden.
Verder nog hele goede uitrijmogelijkheden!

Voor mij gewoon de ideale stal, en dat voor nog geen 120 E pm! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:44

Het allerbelangrijkste is dat de verzorging goed geregeld is, je paard moet er wonen, jij niet. Op zoek naar het juiste stalmanagement heb ik al heel wat laten vallen. Op stal 1 hadden we wedstrijden, maar daar ben ik vanwege de bemoeienissen en de sfeer vertrokken. Op stal 2 kwam hij overdag buiten (en kwam met wonden weer binnen) en hadden we een bos in de achtertuin. Daar ben ik vertrokken omdat de verzorging nogal te wensen overliet, de oudgedienden hier kennen het slootverhaal wel.

De stal waar ik nu sta benadert de perfectie, er moet alleen nog een bos naast geplant worden zodat ik niet over de weghoef en ik wil ook graag officiele wedstrijden thuis. Afgezien daarvan is het perfect. Voor mezelf is het ook prima. We hebben een goeie kantine met o.a. warme maaltijden. Er lopen genoeg leuke mensen rond en daar heb ik het mee naar mijn zin. Er lopen er ook wel een paar waar je minder mee kan, maar die kun je dus ook gewoon links laten liggen. Mensen die klagen en zeuren daar luister ik niet naar en naar praatjes ook niet, daar kom ik niet voor. Verder trek ik me van vage meningen enzo echt niets aan en gek genoeg zijn die er dus ook gewoon niet. Met 100 stalgenoten heb je keuze genoeg.

Omdat ik dus minimaal 40 uur per week werk, heb ik voor mezelf ook wat eisen gesteld. Allereerst hoef ik dus nergens te staan waar geen binnenbaan is. Ik werk niet de hele dag om savonds nog eens in de regen te moeten ploeteren, dan maar liever luxe binnen. Ten tweede sta ik vol pension omdat ik niet ook nog eens verplicht wil zijn om te mesten en om voerbeurten te hebben. Gesleep met balen en zakken voer is voor mij niet zo'n goed idee, ik heb niet zo'n goed gestel. Vol pension dus zodat hij elke dag een schoon stalletje krijgt en netjes zijn voer op tijd in zijn bak.
Onze stal wordt voor een groot deel mechanisch gedaan, op het voeren na. Dit betekent dat hij dus altijd dezelfde hoeveelheid hooi en stro krijgt en van allebei genoeg en dus geen reden tot klachten.

We hebben trouwens een 20 x 60 binnenbaan met muziekinstallatie, 20 x 60 buitenbaan, 20 x 40 buitenbaan, longeerbaan, 50 x 50 springtuin, weilanden, trainingsmolen, trailerstalling, honderden meters verharde bodem (handig voor staptherapie), 5 spuitplaatsen, 2 met warm water, 2 solariums, buitenboxen en binnenboxen.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:55

heb je gepbt.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:42

Citaat:
Ach, ik blijf verder zoeken .... tips zijn nog steeds van harte welkom!
Ik blijf genieten en Kwijl van jullie ideale stallen.



Ben je nog op zoek dan???
dacht dat je bij de Berkenhoeve komt staan vanaf volgend weekend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:08

Fitzroy"]
[quote="Miran schreef:

Overigens, Fitzroy, is Boskoop te ver voor je?


Helaas, Miran, dan schiet ik er qua reistijd niet zoveel mee op. Het is misschien qua km wel dichterbij dan Middenbeemster, maar in tijd zal het niet zoveel uitmaken. De N207 kan helemaal vaststaan, ik denk dat Sonja daar nu wel van mee kan praten.
[/quote]

En als je het eens bekijkt vanuit de route Kaag-Leiderdorp-Boskoop? Ik schat dat je het buiten de spits in veertig minuten rijdt. Heb je in ieder geval de 'risico's' van rond A'dam (Schipholtunnen, Coenplein) niet.....
Ik weet wel welke stal Miran bedoelt, en dat zou idd best wat voor je kunnen zijn....

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 00:44

Nouvel schreef:
Ben je nog op zoek dan???
dacht dat je bij de Berkenhoeve komt staan vanaf volgend weekend...


Jaaaaa, mijn plek voor deze winter staat vast hoor, Nouvel. Ik kom jullie vervelen Schijnheilig
En misschien hebben Fitz en ik het wel zo naar ons zin dat we nooit meer weg willen. Knipoog

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 09:44

Ook aan huis is het niet ideaal qua stalling.
Ik ben bang dat die ideale stal niet bestaat, of je zou met een aantal mensen in ploegendienst de hele dag op de paarden moet passen en verzorgen........Verward
Ik heb de paarden bij huis staan, maar ik ga niet op mijn gemak een halve of hele dag weg als de sportpaarden de hele dag buiten staan zonder toezicht, das ook een behoorlijk nadeel! Gevolg is dat ik ze maar binnenhaal als ik wegmoet. Het jonge spul, en de paarden waar niet mee gereden wordt, blijven dan wel achter het huis buiten lopen. Ook niet echt ideaal dus!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 09:52

Behalve de 20 x 60 bak hebben wij wel de ideale stal. Klein van opzet, goede 20 x 40 bak. Maar in Berkel en Rodenrijs en dat ik ook te ver voor je, jammer.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:13

Als de Beemster te ver voor je is, dan is Heiloo dat waarschijnlijk ook.

Verder voldoet mijn huidige stal precies aan de door jou genoemde eisen...

Weidegang voor elk paard apart (mag wel bij elkaar als je dat met anderen afspreekt).

In de winter staan ze ook apart het grootste deel van de dag in een paddock. Indien gewenst haalt de stalhouder je paard met regen naar binnen en zet hem als de bui over is weer buiten!

Alles keurig omheind met schrikkoord.

Paarden gaan keurig aan de hand naar buiten, dus geen losgooi ellende.

20 x 60 bak met stevige verende bodem.
20 x 40 bak met iets zwaardere bodem.
2 longeerbakken.
Goed voer.
Maximaal 15 paarden, in de winter staan er wat minder paarden en dat blijft ook zo. Stalhouder wil een kleinschalige pensionstal.
Je moet wel zelf je stal uitmesten, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar een voordeel, kun je het net zo doen als je zelf goed vindt.

Vergeet nog wat; uitrijmogelijkheden:
Hele lange oprijlaan, ideaal om uit te stappen na dressuurarbeid.
Vlakbij begint het ruiterpad door het park met vrij brede zandpaden, via park kun je naar het bos, duin en strand.... Haha!
Rijvereniging is ook vlakbij, 10 minuten stappen van stal.

De kosten zijn: 193 euro per maand.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 15:35

aan huis de beste stal. Genoeg boxen ruime wei bakken zijn 200m verderop, bespaart ons dus een hoop weiland! lekker in de bossen dus volop uitrij mogelijkheden!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:44

De ideale stal ken ik niet. Mijn stal heeft zeker zo zijn tekortkomingen qua rijmogelijkheden, de paarden zelf hebben het ideaal, wei, ruime stal, eerdaags zowaar een solarium. Maar de bak is nog steeds in aanleg, en op op de springwei blijven rijden is niet altijd ideaal. Maar vanwege de prijs en de rust blijf ik, en ik heb het ook naar mijn zin.
Ik ken wel een stal die heel erg in de buurt komt, maar helaas dat is te ver.
Laatst bijgewerkt door Mirte op 24-09-02 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt