het gaat niet meer met Arie :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

het gaat niet meer met Arie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 20:53

ach de laatste tijd al niet meer

En ik doe heel erg mijn best, eerst dacht ik dat het aan mij lag. Dat ik het gewoon niet kon en alles verkeerd deed.
maar nou ging hanneke er pas op en toen deed hij het ook niet al te best
het is een harstikke lief beest echt waar en ik wil hem ook echt niet kwijt, maar ik kan gewoon niet verder met hem.

Nu kan ik dus op mareska rijden daar zou ik veel verder mee kunnen komen

oo dit klinkt echt of ik niks om arie geef maar ik heb net echt gewoon staan janken tijdens dat gesprek (en nu weer bijna) Ik had een gesprek met Hanneke mijn instructiece. Zij zag het dus ook al dat ik gewoon erg mijn best deed om verder te komen, maar dat Arie gewoon niet helemaal mee werkt. Niet dat hij niet wil (het is gewoon een super lief beest) maar hij kan of snapt het op de een of andere manier niet.

We hebben echt alles geprobeerd langere sporen en zweep en we hebben er een ander bit in gehangen, maar aar snapt het op de een of andere manier niet of hij vind het veelste moeilijk. De eene keer gaat het natuurlijk wel wat beter en dan is er wel wat vooruitgang, maar de volgende keer zijn we weer even ver waar we begonnen zijn Verdrietig . En de keren dat het goed, echt goed ging zijn er veel minder dan dat het gewoon echt niet gaat.

Het is ook gewoon helemaal niet eerlijk tegenover arie. Arie is gewoon zo'n ontzettend lieve pony Lovers Ik wil Arie gewoon niet kwijt.
Maar gelukkig kan ik met Aar nog wel naar het bos.

Ik heb het trouwens nog niet tegen erik (daar is Arie van) gezegt ik ben veelste bang dat ik dan ook moet huilen. Huilen

Maar als Annelou (mijn zusje) op aar gaat ben ik daar heeeeeeeeeeeeeel erg blij mee want zij kan mooi heel veel leren van Arie. En kan ik hem gewoon nog heeel vaak zien.

*hele diepe zucht* ik vind dit zooo moeilijk Huilen

Citaat:
van een vriendin van mij wat zij zei op msn
°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸M€€®TjUh¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° zegt:
neej want kijk ik bedoel als voorbeeld : wij hebben een jachthond jaa? dus nou en hij kan gewoon geen kunstjes leren en dat zou ie ook nooit kunnen hoe lang we het ook proberen. kijk als je dan een keli-hond neemt die graag wil werken die doet dat wel. maar kijk dan had je een andere hond moeten neme als wij ook kunstjes wouden zien. DuzZ zo zit het denk ik ook een beejte met arie ofniet?? Als hij
°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸M€€®TjUh¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° zegt:
gwoon niet zoveel aanleg heeft voor dat soort dingen tja dan houd het op en dan moet je kiezen wat je wil doen he of je lessen wil blijven volgen ofniet
°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸M€€®TjUh¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° zegt:
klopt t zo een beetje of heb ik nu teveel gezegt



Myrthe snapt het Haha!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:57

wat ik niet vat uit je verhaal is WAT er niet lukt.
Als je je paard heel hoog in de dressuur uit wil brengen, tja, dan hebben veel haffies hun beperkingen. Ze kunnen een leuk eind komen hoor, absoluut, maar ik weet niet wat je doel is

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 21:10

hij snapt veel dingen niet, dat is heel jammer. Zo kun je bijvoorbeeld wel 5 keer been geven voordat hij eens in de draf gaat. En hij is helemaal niet zo lui. Daar hebben we heel veel op geoefend en toen was hij gewoon goed aan mijn been. Maar na een tijd ging het weer hetzelfde als voorheen. En zo gaat dat iedere keer. Ook met aan de teugel lopen, dan loopt hij lekker ontspannen en gaat hij mooi aan de teugel lopen. Maar de keer daarom gaat het helemaal niet. En zo gaat dat al 1,5 jaar. Dan doet hij iets 1x goed en de volgende 20x niet meer.

(er hebben toen ook mensen op gereden die heel goed konde rije maar daarbij deed hij het ook gewoon niet)

niet dat ik nou echt perse heel ver wil komen in de dressuur, maar ik wil wel gewoon vooruitgang. Nu heb ik de hele tijd het gevoel dat ik echt niet kan rije als ik op Arie zit.

[sorry als het een beetje een vaag verhaal is maar ik vind het zo moeilijk om dit uit te leggen. ]

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38572
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:06

Haffie, ik heb vanmiddag eens naar de fotos van Arie zitten kijken en als ik jou verhaal zo lees en kijk naar de fotos zou ik jou aanraden iemand eens naar Arie te laten kijken. Ik zeg en bedoel helemaal niet dat je slecht voor Arie bent hoor!!!! Maar volgens mij ziet hij er niet helemaal "Happy" uit. Begrijp me goed Haffie ik bedoel het niet naar!

Ben je een Bokker of een Jokker....


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:37

Heb net z´n foto´s bekeken en ik snap wel wat Ods bedoelt Scheve mond . Heb je (jullie) z´n rug al eens na laten kijken en ook of z´n zadel wel goed past??
Hmm... moeilijk hoor!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:03

Arie ziet er inderdaad niet zo gezond uit, zijn vacht lijkt ook wat dof. Maar hij is niet van jou begrijp ik?
Misschien kan je toch eens met de eigenaar overleggen en Arie eens laten onderzoeken.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 11:54

Arie is verder wel gezond. Zijn vacht glanst ook, maar dat kun je niet zo goed zien op de foto's.
Hij is echt helemaal gezond, dat weet ik zeker omdat de zwager van Erik dierenarts is en zij komt minstens 2x in de week daar. Zij zou gelijk zien als er iets niet goed was met hem.
Hij is gewoon een niet zo'n stevig gebouwde haflinger.

Deze foto is vorige week gemaakt:
Afbeelding

en hier eentje waar je zijn vacht kunt zien:
Afbeelding

Zijn zadel past ook goed, die is nog geen half jaar oud. Dus daar ligt het ook niet aan.

Arie is gewoon een bospaard, met hem kun je veel beter buitenrijden. Dan voelt hij zich helemaal happy! Dan kan hij echt wel lopen!
Maar net als wat ik nu doe 2x in de week ponyclub les en 1x prive les is voor hem niks. Denk ik. Als hij in het bos is vind hij alles harstike leuk.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:08

Arie ziet er echt kei goed uit, hij glanst en zit goed in zijn vacht!!!! en idd die tineke (DA) komt daar een keer in de twee weken, dus als arie er niet goed uit zou, zien zou die echt wel haar bek open trekken.

Ik vind dat jullie je conlcusies niet kunnen trekken als je een foto ziet. Arie is eerst ook heel lang ondervoed geweest, dus daardoor wordt het zowiezo nooooiiit een vette haflinger (toch jolijn ofnie)

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 12:15

het was ook niet naar bedoeld mir Knipoog en geen conlusie maar gewoon iets wat hun zien.

Maar inderdaad met rijden in de bak is hij niet echt happy. Dat is ook wel aan hem te zien.
Met buitenrijden wel dus mischien moet ik ook alleen nog maar met hem naar buitengaan.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:22

Suleika schreef:
Ik vind dat jullie je conlcusies niet kunnen trekken als je een foto ziet. Arie is eerst ook heel lang ondervoed geweest, dus daardoor wordt het zowiezo nooooiiit een vette haflinger (toch jolijn ofnie)


Haaaallo, even dimmen Haha! ! Er wordt door niemand hier conclusies getrokken!!!!
Jolijn kwam met een probleem en daar wordt op gereageerd! Zowel Ods, Percy ("Zijn vacht lijkt ook wat dof") als ik, hebben niet gezegd dat er niet goed voor hem gezorgd wordt Knipoog !
Het waren alleen maar sugesties wáárom het niet goed met Arie gaat!!!!
Jolijn heeft trouwens toch zelf al prima antwoord op ons commentaar gegeven Knipoog ?!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:27

haha Haha! ik was even overactief bezig Haha! Haha! je moet natuurlijk je vriendin in goede en slecht tijden beschermen, toch? Knipoog Haha! haha

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:35

Oke misschien ziet hij er wel goed uit maar hoe zit het mentaal. Ik las dat hij niet goed behandeld is voorheen. Misschien heeft hij daarom niet zo'n zin in vanalles. Tja en niet ieder paard is blij met dressuur. Mijn knolliebollie vindt het rijden hardstikke leuk hij pruttelt natuurlijk wel ooit maar ik merk aan hem dat hij het leuk vindt. Misschien is dat gewoon het probleem.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:47

Je moet ook niet vergeten dat je soms maar 1 stap vooruit gaat en dan weer even 3 terug, maar als je elke keer een stapje vooruit gaat dan komt het wel goed. En sommige paarden vinden in de bak rijden inderdaad niet zo leuk, maar genieten des te meer van het bos. Kun je het niet combineren met die andere ponu waar je op rijdt? Bijvoorbeeld dat je met arie het bos in gaat en met die andere naar de club en les.
Ik weet niet hoelang je al met hem bezig ben, maar geef het niet te snel op he!

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 13:09

Ik ben nu 1,5 jaar met Arie bezig.
Mischien dat zijn verleden er ook iets mee te maken heeft, maar dat denk ik eigenlijk niet.
Ik denk gewoon dat hij inderdaad in de bak rijden niet zo leuk vind. Ik kan nu dus lessen op een andere pony (mareska) ik kan dit gelukkig combineren met in het weekend naar het bos met Arie. Ik heb hier echt heel erg lang over na gedacht. Het is dus echt niet zo dat ik van de een op de andere dag zeg van goh het gaat niet meer laat ik maar een andere pony nemen. Ik heb hier ook best wel moeite mee, dat ik niet meer zo vaak op Arie zal rijde. Maar gelukkig (en daar ben ik echt heel blij mee) kan ik met hem nog naar het bos.

Dank jullie wel allemaal Lovers

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:17

Suleika schreef:
haha Haha! ik was even overactief bezig Haha! Haha! je moet natuurlijk je vriendin in goede en slecht tijden beschermen, toch? Knipoog Haha! haha

Dát is een argument Knipoog !!! Volgende keer wel even goed lezen voordat je reageert Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:08

Ik heb mijn merrie Kaminka na anderhalf jaar verkocht omdat ik het ook niet meer wist en geen meter met haar opschoot.

Na negen maanden heb ik haar weer teruggekocht, nu heb ik haar al weer anderhalf jaar, en het gaat ineens stukken beter.

Paarden hebben veel tijd nodig, een jaar is niks! Daar ben ik door schade en schande wel achter gekomen.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:59

Misschien heeft hij wel geen plezier in al die dressuur. Als hij met buitenrijden wel heel happy is, dan geef ik haar gelijk dat ze hem liever mee naar buiten neemt. Als ik mijn pony te vaak in de bak rijd, dan verzet hij ook geen stap meer of wordt erg tegendraads. Hij doet het normaal wel voor me, maar ik moet er geen misbruik van maken... Vaak lekker naar buiten dus! (buiten kun je ook wel wat oefenen als je echt zou willen)

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-02 20:48

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen!!!
ik ga wat vaker buitenrijden (ook doorde week als ik tijd heb) en ik ga proberen van iemand anders een proefles te nemen, mischien dat het dan beter gaat.

Ik had vandaag op Mareska gereden waarop ik dan anders zou gaan. Ervoor had ik op Arie gereden. Met Arie ging het gewoon, niet echt goed maar ook niet echt super slecht. Ik kon echt niet zeggen dat ik Mareska fijner vond rijden.
De terug weg naar huis had ik goed nagedacht en het er nog over gehad met mijn zusje en Maartje. Maartje had ook wel eens zoiets gehad zij ze, dat ze ook echt op het punt stond te stoppen.
Ik ga gewoon proberen hierdoor heen te komen (positief denken Haha! )
en ach in het begin ging het met Arie ook niet echt geweldig. Hij heeft ook periodes gehad dat hij er bij iedere hoek vandoorging, en ook eens dat hij niet meer in de gallop te krijgen was. Daar zijn we ook doorheen gekomen dus dit gaan we ook proberen Knipoog (of zie ik het op dit moment weer iets te makkelijk?)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 10:59

Goed zo!! Jullie komen er wel. Paarden pikken een positieve houding vaak goed op en dat scheelt de helft!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 12:24

ik ben gister wezen kijken en het komt niet omdat ie der slecht uitziet. hij glanst gewoon, wel zou die ietsjes dikker mogen, maar daar kan het niet aan liggen.
met rijden is ie gewoon heel slecht aan je been. en zoals ik gister al zei: ik zou kijken of het met een andere instructeur of instructrice beter gaat.
je kunt wel op mareska gaan rijden, maar die kent nog helemaal niks, dus je moet helemaal overnieuw beginnen. en ik vind mareska denk ik ook niet echt bij jouw passen, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. ik zou het nog ff aankijken, en dus van iemand anders les nemen (sorry hanneke, maar dit leest ze denk toch nie Lachen ) en dan kun je alsnog besluiten ermee te stoppen. maar het is dus niet dat arie het niet kan zoals jij (of was het hanneke?) zei, want elk paard kan z'n rondjes draven, stelling geven, en aan de teugel lopen. bij arie duurt het misschien ietsjes langer maar hij kan het wel! het is klinkt banketstaaf maar het ligt gewoon aan de ruiter. (das bij mij en loulou nou ook) en daarom kan een nieuwe instructeur misschien helpen.
zo denk ik erover Lachen

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 12:46

Hij ziet er inderdaad iets magertjes uit.
Misschien een beetje extra biks geven. De ene haflinger verbruikt nou eenmaal meer dan de andere.

Misschien ligt het wel aan jou dat het niet lukt.
9 van de 10x is het gewoon de ruiter, niet negatief bedoeld hoor.

Ik zou inderdaad wat meer naar buiten gaan als hij dat zo leuk vind, een andere instructeur proberen en een beetje extra voer.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 13:01

probeer het hem zo leuk mogenlijk te maken in de bak.
niet uren gaan rijden, dan heeft hij er de volgende keer helemaal geen zin meer in.
als je steeds 20 minuten ofzo dressuur rijd, en goed belonen als hij iets goed doet, misschien dat hij het dan steeds leuker gaat vinden?
en als het heel goed gaat misschien daarna het bos in ofzo?
misschien vind je het maar niets, maar het is maar een idee.
veel succes iig

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 13:27

Boogiegirl schreef:
probeer het hem zo leuk mogenlijk te maken in de bak.
niet uren gaan rijden, dan heeft hij er de volgende keer helemaal geen zin meer in.
als je steeds 20 minuten ofzo dressuur rijd, en goed belonen als hij iets goed doet, misschien dat hij het dan steeds leuker gaat vinden?
en als het heel goed gaat misschien daarna het bos in ofzo?
misschien vind je het maar niets, maar het is maar een idee.
veel succes iig


Ben ik 't mee eens. Als het goed ging naar 't bos en anders meteen naar stal Extreme duivel Zal dat tot 'm doordringen Verward

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:24

Ik snap het helemaal, dit he ik ook gehad met mijn vorige haflinger. Dat was precies hetzelfde, een hartstikke lief besst maar als ik wat meer wou werd het moeilijk. Zij kon het wel, maar had er vaak geen zin in en dan ging ze staken, huppelen ed. Ik heb uiteindelijk besloten om haar te verkopen en ze heet nu een superplekje; 2 meisjes die haar vooral buiten rijden.

Ik dnek dat je gewoon heel goed moet nadenken over wat je wilt enwa je pony kan/ wil.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 16:03

Heb je wel eens over mennen gedacht? stomme vraag misschien. Maar ik ken ook haf die niet al te best is in dressuur maar des te leuker mennen vind. Ik verzorg haar niet meer, maar toevallig gisteren meegeweest om te helpen groomen, met de menles en wist niet wat ik zag. Dat beestje liep super. Met rijden is ze gewoon hardleers en geeft daar minder de voorkeur aan. Als ik zo lees zijn haffies gewoon wat koppiger en hebben ze wat meer tijd nodig, maar als ze het eenmaal doorhebben........ in elkgeval succes ermee, en misschien heb je er wat aan, dat niet alleen jou haffie problemen heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Wopkebrok en 8 bezoekers