het gaat niet meer met Arie :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 09:50

Dat is al een hele gerust steling dat ik niet de enige ben met een haf met problemen Haha!

Jaa ik heb inderdaad ook aan menen gedacht. Waar Arie staat hebben ze 2 karretjes (1 oude waar ik mee zou kunnen oefenen) dus dat zou ik ook kunnen proberen. Met een andere haflinger zou ik eerst een mencursus doen maar dat liep niet helemaal lekker met die eigenaar. (deze eigenaar zou het super leuk vinden, omdat hij zelf met zijn fjord ook afentoe ment)

Ik heb gister trouwens super lekker gereden op de ponyclub. We hadden veel dingen gedaan die Arie kon, dus dat voelde wel goed Haha! . Hij had er zelf ook heel veel zin in gister, mischien dat dat kwam doordat ik ook weer helemaal positief was. Of omdat we door het bos gekomen waren (langs de ponyclub is een klein bosje).

Ik ben al begonnen om hem meer voer te geven Vork (2 weken geleden al)

Gister belde Hanneke (mijn instructiece) op of het allemaal wel goed ging met mij Haha! ze dacht dat ik helemaal overstuur de bak uit was gerend na ons gesprek (omdat mijn sporen en zweep daar lagen Haha! )
Ik heb haar verteld hoe ik erover dacht, en dat ik dus verder wilde met Arie. En dat ik ook probeer bij iemand anders eens een les te proberen om te kijken hoe het daar gaat. Dit snapt ze allemaal wel Knipoog

Vandaag lekker naar het bos met hem!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 10:22

Persoonlijk zou ik eens kijken naar alle dingen die je WEL met hem kan. Is een gevoelsmatige mening hoor. Kijk als ik met Raakje dressuur ziet het eruit alsof ik nog nooit op een paard gezeten heb. En geloof me hij kan veel hoor maar hij vindt het niet geweldig. Hij kan zelfs een beschaafd appuyementje. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn ambities niet bij de dressuur liggen. Ik doe het puur omdat het goed is voor zijn lijf en die van mij. Als jij echt verder wilt in de dressuur heb je denk ik niet echt een goede pony in een Hafje. Hafjes vinden dat volgens mij helemaal niet leuk net als die bier van mij. Succes meid. Ik ben blij dat je het toch weer wat positiever ziet.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:15

Als een pony lui is (of niet goed voor je been, zoals jij zegt) kan je de training het beste kort en krachtig houden. Haffies zijn geen superdressuur dieren en misschien is Arie wel lief maar bijvoorbeeld niet heel slim. Door dit sooet dingen dus het lichamelijk en geestelijk moeilijk vinden neiuwe `dressuurkunstjes` aan te leren kan het komen dat de training niet zo goed gaat. Maar ik zou zeggen: geef niet op! Je zegt Arie een leuke pony te vinden dus zet je dan voor hem in. Je zou bv 2 a 3 keer per week in de bak kunnen rijden (een a twee keer met les) en de rest bv het bos in of longeren ofzo. Zo hou je het leuk en afwisselend en natuurlijk helpt veel overgangen om hem beter voor je been te krijgen. Korte en krachtig oefenen (dus bv een half uur pittig aan de slag (daarvoor in- en daarna uitstappen kan beter werken dan een heel uur lang axtief.
Hoop dat je hier wat aan hebt en heel veel succes!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:24

Tsja... ik ben Iwaldo 4 jaar geleden begonnen te rijden. Hij liep uitelkaar, met zn kop in de lucht te sterrenkijken, en of te vlug of te sloom. Na een jaar begon ie met zn hoofd op een redelijk normale hoogte te lopen en gingen zn ondernekspieren wat weg. Na twee jaar begon ie wat meer spieren op de bovenlijn te ontwikkelen. Na drie jaar kon ie bij elkaar blijven lopen terwijl ie redelijk nageeflijk was. Na vier jaar kon ie ook voorwaarts aan elkaar blijven en ontspannen nageeflijk zijn. Nu zijn we na 8 wedstrijden L1 met twee winstpunten Haha!
Moraal van het verhaal??
Als ik dit alles binnen één jaartje voor elkaar ahd moeten krijgen was ik gillend weggelopen! Zowel Iwaldo als ik hebben heel veel moeten leren. Focus je niet teveel op de dingen die niet gaan, roei met de riemen die je hebt. Niet teveel willen, maar wél bij het kleine stapje dat je wilt nemen goed doorbijten!
Wieweet zie ik je nog wel eens op wedstrijd over een jaartje of 3 Knipoog

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 00:15

sorry, geef het de tijd, ja ik weet makkelijk kletsen, maar probeer het.
Ik heb met renske een half jaar gevochten. 2 weken geleden weer in een dip geraakt, en zit nu weer in een stijgende lijn.

Ff door bijten hoor, het leven met paarden en het rijden gaat niet over de rozen maar er dwars door heen, en dat doet erg veel pijn soms. Knipoog

succes

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 10:10

Je schrijft dat het meer een buitenpaard is, zo één heb ik er ook!
Heb je er al eens aan gedacht om het rijden in de bak af te wisselen met buitenrijden? en dan bedoel ik dus buiten dressuren he, natuurlijk afgewisseld met lekker recreatief rijden.
Mijn Kevin is precies het zelfde, als ik constant met hem in de bak ben raakt hij afgestompt, afwisseling in het bos is voor hem de oplossing, maar dan wel veel oefeningen doen in het bos, gedraagt hij zich braaf dan gaan we verder recreatie rijden! Voor kevje is dat de oplossing en het werkt heel erg goed bij hem, hij vind dressuur nu niet zo erg meer, probeer het maar eens, misschien werkt het bij arie ook wel.....