Nieuwe haf!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Nieuwe haf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 23:03

Zoals jullie al weten en anders nu hier kunnen lezen, is Cindy vanochtend afgekeurd. En niet een klein beetje, nee heel erg afgekeurd.
Huilen

De handelaar gebeld en hij had nog een leuke ruin staan.
Wij erheen. Ruin was idd erg leuk!

Maar als ik Cindy terug bracht moest er ineens geld bij. Want deze ruin heeft papieren! *grom*

Oke, doe ik niet, dus geef dan maar -volgens afspraak- mijn geld terug in ruil voor een afgekeurde Cindy.
Deal was dat als Cindy afgekeurd zou worden ik mijn geld terug kreeg, maar werd ze goedgekeurd en beviel ze bv niet ofzo dan had ik omruil garantie. Meneer de handelaar wist ineens niets van een deal af! Frusty

Tja en dan, je kan hoog en laag springen en dit eisen en dat eisen, maarja wat doe je? Helemaal niets omdat je met je rug tegen de muur staat.

Maar wat is dan de keus? Thuis blijven steken met een -oh zo lieve- knuffelpony waar je geen werk van kan vragen? En die ik dus ook nooit kan verkopen? Of me toch maar neerleggen bij de huichelachtige praktijken van meneer de handelaar?

Het is dus het laatste geworden.

Ik ben nu in het bezit van Mander (voluit Mander van de Rhytpluim). Mander is een 5 jarige ruin. Best fors gebouwd. Donkere vos. Mooie bles. En vreselijk mooie witte lange manen. Gevoelsmatig geen Cindy....

Morgen eerste buitenritje....

Ik hoop dat dit wat wordt anders moet ik weer terug naar de handelaar, wat ik dus liever niet doe.

Ik zal snel fotos maken en plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 18-09-02 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:05

Ik hoop echt dat dit dè haf voor je wordt! Veel succes morgen bij het buitenritje, ben benieuwd naar de foto's!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:13

nogmaals succes
en hopelijk word het toch nog een verlate boem ofzo
groetjes sonja

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:17

Dat klinkt niet erg netjes van die handelaar.

Ik hoop heel erg dat deze ruin toch zo leuk is dat je er een geweldige pony aan hebt.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:49

een Handelaar is verplicht binnen drie maanden het paard terug te nemen bij verborgen gebreken!( of 6 weken)....er staat in ieder geval een lange tijd voor.
Ik weet niet waarop het paard is afgekeurd, maar blijkbaar op punten waarvan de handelaar jullie nog van op de hoogte had gesteld?

Wel of geen afspraak daar over gemaakt, hij moet wettelijk het paard terug nemen en geld terug geven! Dat is het risico van een verkeerd paard verkopen!
Als jij doormiddel van het keurings raport kan aan tonen dat het paard dit al had voor de koop sta je helemaal sterk! want de handelaar had jou dus moeten melden in welke staat het paard zich bevind! meld hij dat niet is het een verborgen gebrek! En kun je het paard niet gebruiken voordat doel waarvoor je het gekocht heb moet hij het dier terug nemen!

Ik heb een andere staan maar die is duurder is duidelijk een handelaars techniek!
Ten eerste is het een schande dat hij zo het paard aan jullie mee geeft!
Nog meer door het spelletje nog langer proberen uit te vieren met weer een nieuw paard! Je zou je toch schamen!!!!!!!!!!!! Geen eerlijk werk dus!

Ík wens je heel veel succes......

Mon-nikky

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:58

Ben het met je eens Tinkernikki!
Maarre, het lijkt mij heel erg, dat je zeg maar gedwongen wordt om die andere te proberen?
Maar ik hoop dat het lukt hoor, en dat het klikt tussen jou en je nieuwe haf!
Maar goed dat je morgen pas gaat rijden.... het is inmiddels vrijdag de 13e!
Misschien (vast niet, ik ben niet gelovig hierin maar toch) komt het daardoor dat Cindy heel erg is afgekeurd.....
Het is inmiddels de 14e... hoop dat je vandaag toch een leuke dag heb!

Gaia

<3

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 00:07

Ja ik heb het alleen maar over het zakelijke gedeelte gehad niet eens over de emotionele schade die zo'n handelaar aanricht.

Bovendien sommige mensen moeten heel hard sparen om hun centjes bij elkaar te krijgen, die zo'n handelaar ineens je afhandig maakt....
Vind dat zo gemeen he..

Ik heb dus ooit ook een pony gekocht, en later bleek dat die tijdens het keuren is plat gespoten en er doorheen kwam, omdat de handelaar ver weg woonde kon ik er niet bij zijn.
Later bleek deze 10 jarige pony dus hoefkatrol ontsteking te hebben en dat kan hij niet bij mij opgelopen hebben!
Ik had dus gedreigt foto's te laten maken er er werk van te maken als hij mij mijn geld niet terug gaf!
Dus paard terug naar de handelaar, probeerde nog het geintje van een ander paard, maar ik bleef nog even hangen en toen plots komt die pony opgezadeld en wel naar buiten voor een nieuwe koopster.......
Die pony zag er ook gweldig mooi uit moet ik zeggen...
maar ik vond het echt een schande, dat beest had heel veel pijn!
Op stal enzo was het ook eenheel lief beest..er werd eerst gedacht dat hij last had van rotstraal dus ik heb eerst lopen dokteren met dat beest..
En je gaat je toch hechten...

Mon-nikky

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 00:20

Oh, deze had ik nog niet gelezen. Ik krijg toch het idee dat je niet helemaal blij bent met deze haf...en dat je hem plichtmatig hebt genomen. Had je Cindy niet gewoon terug kunnen brengen en geld terug kunnen krijgen? Om dan ergens anders voor een andere haf te gaan kijken?

Ik hoop dat je eruit komt! Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 00:39

Wat zijn sommige handelaren toch K U T he!!! Echt heel jammer dat ze afgekeurd is.
Nou maar hopen dat dit een heel leuk beestje is dan zien we dalijk Robin over een paar jaar schitteren met het paardje van mama Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 01:42

Tja,
bij mij komen er geen centen over de brug voordat het beestje gekeurd is...
Maargoed, dit zal jou nu waarschijnlijk ook wel niet meer overkomen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 08:38

oliebol zeg! en wat als deze ook afgekeurd wordt wat doe je dan? je hebt nu toch wel de handelaar laten tekenen dat je echt niets meer voor een pony betaald!
straks kun je die ruin alleen maar kwijt als je weer 500 piek erbij legt voor een ander paard.
had je geen getuigen bij die mondelingen afspraak?
Ik zou het echt nooit doen wat je zegt het paard is geen cindy, dan maar zoeken tot je wel een paard vind waarmee het net zo klikt als met cindy hoor!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 08:46

XoNo schreef:
Had je Cindy niet gewoon terug kunnen brengen en geld terug kunnen krijgen? Om dan ergens anders voor een andere haf te gaan kijken?


Nee dat staat ook in mijn verslag. Meneer de handelaar zegt dat er nooit een deal is geweest dat Cindy bij afkeuring terug kon ik dat ik mijn geld terug kan krijgen... En dan kan je dus niks. Ja weer een rechtszaak beginnen, maar dat hoofdstuk heb ik al achter me. Ik ben nu nog de advocaat aan het betalen voor een vorige rechtszaak die ik heb aangespannen.

En dan kan je dus niks.

Cindy is afgekeurd op een belastbaarheidkreupel. De handelaar heeft haar maandag opgehaald, maandag avond heb ik haar gereden en gekocht. Woendag is ze bij mij gekomen. Dinsdag en woe. is ze daar het land op geweest en dan zie je er niks aan. Dat zal die handelaar ook beweren.

Kortom ik kan dus echt niets anders. Ja Cindy verkopen en mijn mond houden en hopen dat een koper niet laat keuren???? Nee zo zit ik dus niet in elkaar!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 08:49

Hey Es,

ik zei gister al dat ik het zo jammer voor je vond, en ik hoop dat het met deze wel beter gaat!

Je hebt ook van die handelaren Frusty

gr Linda

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 08:50

Nimber schreef:
oliebol zeg! en wat als deze ook afgekeurd wordt wat doe je dan? je hebt nu toch wel de handelaar laten tekenen dat je echt niets meer voor een pony betaald!


Tja dat wel. Er staat nu wel zwart op wit dat ik meer voor deze betaald heb dan voor Cindy. Maar dan nog, de deal van omruilen bij afkeuren geldt dus niet. Daar doet hij nooit aan zegt ie. En ja getuigend at hij dat dus WEL gezegd heeft zijn er zat. Ed, ik, de meiden die daar verzorgen.
Maar denk je dat die laatste gaan zeggen dat die deal idd gemaakt is?! Nee dan zijn ze hun paardjes kwijt.......

Maar dan nog, ik kan Mander dan omruilen tegen een paard van gelijke waarde en wie bepaalt de waarde? Juist meneer de handelaar. En elk paard wat nu nog komt zal duurder zijn. Simpelweg omdat ie geld wil verdienen. Ik heb nu wel kritischer gekeken naar Mander en zo op het eerste gezicht (hij is ook voorgereden) loopt ie prima. Ook in een zware bak en ook op het harde....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:04

Jeetje Es, wat een verhaal zeg... Ik hoop dus echt echt echt heel erg dat er toch een verlate *BOEM* komt.
Echt de hele wereld belazerd je, daar kan ik me zo kwaad om maken, maar ja daar schiet je niks mee op...

Hele dikke knuf en een kus Kusje van mij!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:40

Balen zeg zo'n handelaar... deze praktijken klinken me bekend in de oren.
Gelukkig niet uit eerste hand ervaring.

Succes met dit Haffie en ik hoop dat ie gewoon goed en lief is,
al word het gevoelsmatig nooit een Cindy, het word misschien wel een Mander.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 14:59

orri schreef:
Succes met dit Haffie en ik hoop dat ie gewoon goed en lief is, al word het gevoelsmatig nooit een Cindy, het word misschien wel een Mander.


Sjeez, wat een grandioze uitspraak! Ik merkte vandaag idd al dat ik de hele tijd zei, oh Cindy was veel makkelijker met ? en moeilijker met ?

Zoals je zegt, Mander is Mander. En Mander heeft ook zijn kwaliteiten.
Vanochtend een flinke buitenrit gemaakt en hij was superbraaf! Zelfs gegaloppeerd met hem!

Ik ga hem wel al leuker vinden merk ik. Hij is ook gewoon mooi om te zien!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 16:12

Dat heeft Orri inderdaad goed gezegd! Lachen Maar het is ook even een flinke teleurstelling die je moet verwerken. Huilen

Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe Mander jou in gaat pakken. Lovers En één piepklein voordeeltje is er wel: je hoeft je paard nu geen Cindy meer te noemen... Bloos

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 16:25

Gwen schreef:
En één piepklein voordeeltje is er wel: je hoeft je paard nu geen Cindy meer te noemen... Bloos


Ha ha, heb je gelijk in! Ik vind Mander een leuke naam dus ik hoef niet mijn hoofd te breken of jullie lastig te vallen voor een nieuwe naam! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 16:37

Wat een *u* handelaar zeg!
Ik hoop voor je dat Mander goedgekeurd wordt. Haha!
Ga je hem ook Western inrijden???
Zonen van Maestro van de Bosrand hebben daar wel aanleg voor Pling (vraag maar aan minkieboy Knipoog ) Ben benieuwd hoe hij eruit ziet.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 17:01

Jeetje, wat een verhaal... Echt schandalig gewoon! Maar veel succes met Mander, en ik hoop dat Mander inderdaad Mánder wordt, en geen 2e cindy.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 17:56

Heel veel succes met Mander, hoop dat deze inderdaad *hét paardje* zal worden. Lovers

Zo te lezen zou dit best zo kunnen zijn, dus we blijven hopen.
Heb bij de naam Mander wel een goed gevoel, dus we gaan er gewoon vanuit dat dit voorgevoel uitkomt...
Succes! Party!!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:53

zo te horen komt het wel goed met mander?? als hij ook zo lief is en braaf tijdens het rijden lijkt het me ook een leuke pony!!
wanneer komen de foto's? misschien kom ik hem van de week wel ff in het echt bewonderen!! hij is zeker wel wat donkerder of niet? is ie ook dezelfde maat?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:28

Wat een rotstreek van die handelaar zeg! Ik hoop voor je dat het met Mander wel goed gaat en ik vind het nog steeds superjammer voor je dat Cindy niet goed bleek te zijn.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:26

wat een kl*te streek van die handelaar! Boos!
Toch hoop ik voor je dat Mander ook hét paardje voor je word Lovers en ik vind het een hele mooie uitspraak van orri. Succes en ik ben benieuwt naar foto's Pling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _chou, Annash, Bretsa, dewindhoek, Jadero, Karintich, nien81, paardje2013, Poety, Pova, really_me, Rhys, Titsia en 71 bezoekers