Paarden(ge)praat. Alleen voor paarden en ponies

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 15:32

Hallo allemaal ik ben Jamaica een grote zwarte KWPN merrie ik woon op de Stammerdijk in Diemen en heb het daar reuze naar mijn zin!

Ik sta al een paar maanden stil omdat ik pijn in mijn voorbenen heb dat is best wel vervelend voor mij en mijn baasje want die is af en toe heel erg verdrietig als we weer bij een 1 of andere kliniek vandaan komen! Maar ik voel me nu gelukkig alweer een stuk beter ik mag weer op de wei mits ik me gedraag, want zodra ik ga lopen rennen en bokken moet ik er meteen uit! Dat mag namelijk niet van de dokter heeft mijn vrouwtje gezegd!
Ik geloof dat we Maandag 7 oktober weer naar de Emmeloorddokter gaan (moet ik weer 180 km in die rot trailer staan en dan gaan ze weer naar mijn benen kijken, mijn baasje hoopt dat ze dan gaan zeggen dat ze weer op mij mag gaan rijden, maar dat vindt ik persoonlijk helemaal niets! Het bevalt me wel dit luie leventje! *LOL*

Maar aan de andere kant als ze weer op mij mag gaan rijden krijg ik ook weer meer eten nu sta ik op dieet omdat ik helemaal niets doe, sommige mensen vroegen zich af of ik alweer drachtig was! Maar dat is niet zo hoor baasje heeft me gewoon verwend met koekjes en vers gras! Is wel lief! Lachen

Verder heb ik nog ergens een lieve zoon staan, nou ja lief was ie niet want hij heeft vorig jaar mijn hele staart opgegeten! Ik ben benieuwd hoe het met hem is ik krijg wel steeds de groetjes van mijn vrouwtje als ze weer bij hem is geweest! Universe heet hij en hij is donkerbruin met zwarte benen een echte grote hengst gaat het worden zeggen de kenners nou ja ik zie het wel over 2 jaar als hij hier heen komt!

Veel vriendjes heb ik ook hierzo maar 1 van mijn beste vriendjes is een tijd geleden weg gegaan Lab heette hij en ik mis hem heel erg als ik hengstig was liep ik onder het rijden achter hem aan vrouwtje had niets meer te vertellen en lachen dat ze deden! Nou ik vond hem alleen maar lief!

Nou ik ga weer even gras eten

Tot gauw
Jamaica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 15:49

Hey Jamaica!!
Zo hoor ik nog eens wat van mijn grote vriendinnetje Haha!! Die baasjes van ons maar lachen he, stelletje giechelmiepen *LOL*. Ik weet nog wel hoor wat voor een pret we gemaakt hebben in de wei toen. Het jaar dat jij je zoon kreeg was een stuk minder, toen had ik alleen nog maar kerels om me heen en die waren niet allemaal even netjes Boos!.
De bosritjes waren ook leuk en ik vond mezelf wel een hele stoere vent hoor. Maar ik wist ook de weg he, dat kun je maar beter aan een kerel overlaten Haha!. Toen ik het met jou zo gezellig had moest ik ineens ook met die kleine ukkepuk op stap, maar dat was echt saai Slapen.

Jij was ook flink de pineut met de lesjes van mijn baasje he? Jouw baasje heeft ook een keertje op mijn ruggetje gezeten, dat was wel relaxed, die deed niet moeilijk, mwhihi.

We gingen ook wel op pad met dat rammelhok met die ene met die bril d'r bij, best wel leuk hoor. Maar als je dacht ik loop lekker langs dat rammelhok, dan had je mooi pech met die vogel Boos!.

Was leuk daar op die engerd met die cowboyhoed na dan Verdrietig.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 16:02

Hiiiiiiiiiii, ik ben Toon! En ondanks dat mijn mens mij af en toe voor dom blondje uitscheld, ben ik toch echt een gewone vos en GEEN zweetvos! Dat wil ik wel even gezegd hebben!

Dat eten wat Crescendo krijgt wil ik OOK!!!! Waarom HIJ wel en IK niet??? Mijn mens zegt steeds dat ik zo dik ben, maar dat is zij ook en ik moet haar dragen dus ik kan wel wat stevigheid gebruiken, toch??? Jemig zeg.....

Verder is mijn mens wel grappig. Ze probeert elke dag iets anders met mij te doen, lief hè? We zijn nu ook bezig met dat pootje-over-gedoe... jemig zeg. Wie verzint zoiets???

Het "in-het-midden-juich-mens" loopt 1 x in de twee weken met een zweep achter mij aan want ik schijnt niet hard genoeg te lopen....jemig zeg.
Kalm an dan breekt de teugel niet, zeg ik altijd, maar ze luisteren niet zo goed naar mij...

Andere mensen op mijn rug vind ik prima hoor, maar dan ga ik me echt niet uitsloven, zij geven me tenslotte geen eten en voor wat hoort wat. En als ik het echt zat ben ga ik gewoon ergens parkeren totdat ze het opgeven en afstappen. Ik ga niet met ze gooien hoor, maar jemig zeg.... ik ben geen manegepaard!!! (meer...)

Nou goochempies, ik ga verder met waterplanten eten, anders eten de buren ze op! Jemig zeg... die hebben veel veulens!

Groetjes Toon

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 16:05

Hee Labouretje bevalt het een beetje in je nieuwe huisje? Ik hoop het!

Ja wat een ramp waren die lessen zeg bah Boos! ik vond het helemaal niet leukie dus wat ik dan deed als ik het echt helemaal had gehad dan ging ik lekker heel erg sloom doen! *LOL*
Jouw baasje noemde me dan ook een dieseltrein maar ja dan hadden ze weer een 1 of ander foefje waardoor ik helemaal in de war van raakte en ik wel moest doorlopen!

Maar de buitenritjes waren inderdaad heel erg leuk jij was altijd mijn leider mijn beschermengel overal waar jij liep liep ik ook sprong je over een plas onder het draven deed ik dat ook terwijl ik al met mijn voeten in de plas stond! (Vond mijn baasje niet leuk!) Maar achteraf konden ze er wel om lachen...


Nou Labouret ik hoop dat ik je nog een keer zie! misschien een weekendje veluwe ofzo????

Mis je wel hoor Huilen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 16:13

Hé!!!! GAAF!!! Ik ben Kaminka!!!!

De geweldig gave buurvrouw van Toon! We hebben hetzelfde gave mens ook nog! Zij (of is het een HIJ? Verward ) kriebelt altijd onder mijn buik want daar heb ik altijd jeuk en dat weet ze. GAAF hè? Pling

Ik krijg ook niet zoveel als Crescendo te eten, ook al vraag ik er elke dag opnieuw weer om. Zelfs tegen mijn staldeur schoppen helpt niet! Da's niet gaaf hoor.... Huilen

Iedereen op stal vindt mij gaaf, GAAF hè?!!! Ik vind ook iedereen gaaf hoor. Pling

Nou Schijnheilig ... niet iedereen.... vorige week zat er zo'n mens aan mijn rug te wriemelen, in mijn wervels te zeuren en zo. Vond ik niet gaaf. Dus ik draaide af en toe mijn hoofd om maar dat mocht niet.... Later ging dat mens aan mijn hoofd trekken en moest ik ineens wel achterom kijken! Verward Dat vond ik helemaal niet gaaf! Toen heb ik haar maar gebeten.... Bloos Dat vond zij niet gaaf.... en mijn mens ook niet. Verward

Mijn eigen mens is een stuk gaver hoor, die laat me altijd rollen als ik gezweten heb, gaaf hoor, want ik heb altijd jeuk!

Ik ga snel weer wat eten! Doei!!! Kaminka

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 16:50

Mijn bazen (weet nooit wie nou écht de baas is, interesseert me ook niets, als ik maar eten krijg) vinden mij te dik. Vooral mijn surrogaatmoeder, die zorgt ervoor dat ik bijna geen brokken meer krijg, ik mag ook niet te lang op het dikke vette gras staan en ik moet me een slag in de rondte rennen. Ok, dat vind ik best heel erg leuk stiekem, maar ik vind het wel brutaal hoor, ik moet het niet proberen haar te dik of te dun te vinden!
Het is best gezellig, want zij vindt scheuren ook het leukste dat er is, dus dan gaan we knoerdhard door het bos sjezen. Als ik dan veel harder wil dan zij gaat ze in m'n mond trekken en zeggen dat ik op moet passen, want straks heb ik weer pijn in m'n hoeven. En ik maar denken: waar heeft ze het over? Ik kan het me allemaal niet meer herinneren, maar zij zegt dat ik daarom van die rare ronde ijzers heb, maar dat maakt mij niet uit, we gaan gewoon hard!
Laatst nog 5 minuten achter elkaar gegaloppeerd over zo'n heel mooi breed pad. Ik vond dat ik daar best wel eens écht hard mocht, vroeger mocht dat daar ook, maar zij vond van niet. Het was heel flauw, want ik moest opeens met mijn hoofd naar beneden gaan galopperen. En dan die stomme arrogante arabier erachter die denkt dattie wat is. Gelukkig was ze wel heel trots op me, en ook die man die er ook nog ergens bijhoort. Die vond dat ik heel goed liep. Vrije dagen krijg ik wel, maar dan wordt dat meisje altijd helemaal zenuwachtig, want dan heeft ze geen tijd om me te rijden. Ik vind het niet zo erg, behalve als ik niet naar het bos kan, maar verder mis ik dat zadel echt niet. Zij wel kennelijk, want dan komt ze helemaal met verontschuldigingen midden in de nacht naar stal gelopen.
Het ergste zijn mijn buurmannen, sinds kort is er een nieuwe bij en die heeft gelijk geprobeerd mij te dekken, alsof ik een merrie ben! Die ander staat er al járen en die is me toch arrogant. Hij is het geweldigst en wee je gebeente het anders te vinden. Gelukkig kan mijn meisje dat ook niet echt uitstaan en vindt ze hem maar een arrogante kwast. Wat ik dan weer niet snap is dat ze úren met hem kan staan knuffelen, met mij doet ze dat nooit, want ik ben te lomp ofzo. Laatst was ik ook bovenop haar gaan staan, toen kwam er toch een geluid uit, en bóós dat ze was daarna, ik schrok me een hoedje, had ze maar niet onder mijn hoef moeten gaan zitten, maar zij vond dat ik wel uit kon kijken waar ik mijn lompe poten neerzette... ze begrijpt gewoon helemaal niet dat hooitjes veel belangrijker zijn dan zo'n mens bij je benen waar je vooral niet op moet gaan staan. Daarna was ik ook nog de stal uitgelopen, gewoon het eten achterna, nou, je had 'r moeten zien, ze ontplofte zowat. Dat had ik nog nooit gedaan enzo, ik geloof ook niet dat ik het nog een keer zou doen. Die arabieren trouwens, die lopen constant hun stal uit en doen stoute dingen, daar worden ze niet half zo kwaad op!
Gelukkig is ze wel heel trots op mij, en ik ook op haar, want ze is best lief, vooral als we stiekem lekkere hapjes gaan halen!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:44

nou hoi...ik ben dus BEUKERSBOS RADETSKY K. Eigenlijk gewoon radetsky. Ik ben dus 15 jaar en reed eerst dressuur en springen. Springen vind ik ook FANTASTISCH! Lekker keihard aangalopperen en dan een lekker hoge sprong!
Toen kreeg mijn baasje (celinde) in een keer les van iemand en toen mocht ik ineens veel meer dingen doen. Ik vond het heel leuk om te doen en mijn baasje was ook heel trots op mij.
Nou ik had dus les en het ging allemaal goed...komt die vrouw die mijn baasje les geeft ineens met een heel groot zwaar (maar mooi) zadel aanzetten...LEGT ZE HET OP MIJN RUG! Jeetje wat was dat zwaar.
Nou dat ding (ik dacht dat het een westernzadel heette) ging er weer af en toen mocht ik weer naar huis.
En een maand later had mijn baasje dat zadel overgekocht en een hoofstel zonder neusriem en een dun bit gekocht! Nou, toen moest ik ineens heel anders gaan rijden. Ik had ineens veel meer kans om er vandoor te gaan maar dat deed ik natuurlijk niet.

Mijn baasje noemt mij nu een westernpaard...klinkt wel stoer eigenlijk he?
Nou mijn baasje dacht dus dat nu ze western reed controle over mij had en met mij naar buiten kon. NOU NIET DUS! Daar heb ik absoluut geen zin in dus omdraaien en probere nweg te rennen...GAAT ZE ME ACHTERUIT OVER DE WEG LATEN LOPEN! Wat een GEK WIJF! Nou toen liep ik weer een stukje en draaiden we om.

Toen kregen we een binnenzandbak( zij noemt het een binnenbak)...en daar reden wij heel veel in. En toen dacht mijn baasje:' laat ik eens naar het oefen terrein gaan'.
Das een stukje over de weg (1km ofzo). NOU NIET DUS gewoon lekker staken en stoppen. moet ik weer achteruit....nou kan mij het schelen, ik ga er neit naartoe hoor dus ze stapt er af en loopt voor me uit (alles is goed als je dat gewicht maar niet hoeft te dragen ). Nou ze heeft me er wel gekregen maar ze zat er niet op.

Toen heb ik nog heel veel gestaakt als we naar buiten gingen. Gaat die lesgeefster van mijn baasje een keer mee. Tja...weer stoppen maar....nou dat had ik dus beter neit kunnen doen...ineens kreeg ik een klap in mijn buik en boze stemmen en alles wat ik niet leuk vind dus ik denk....IK DUIK DE SLOOT IN EN DAN REN IK WEER WEG. Nou toen ik uit de sloot kwam zat mijn baasje nog op mijn rug! en trok ze me weer naar de kant waar ik niet naartoe wilde!
Toen ging ik toch maar naar de kant waar zei naartoe wilde.

En toen ik terug was ging ik toch maar een stukje de polder in en toen ik net wilde stoppen draaide ze me weer terug naar huis...dus heb ik toch nog gedaan wat zei wilde...
Maar ik heb nog meer trukjes en ik heb tot nu toe mijn baasje als we buiten reden heel erg boos kunnen maken...en het 'stoppen truckje' werkt HEEL goed. ik denk dat ik die er nog even in hou.

Zijn er nog meer maatjes die dit doen? Zo niet, het werkt echt! moet je eens proberen!
grz
Radetsky

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:28

Lovely schreef:
Een uitzondering maak ik voor het baasje van mijn buuf, die mag wel op mijn rug zitten hoor. Ze is soms een beetje onzeker en daar weet ik wel raad mee!! Op mijn rug hoef je nergens bang voor te zijn, hartstikke veilig Schijnheilig . Nou moet ik haar alleen nog zo ver krijgen dat ze ook echt op mijn rug klimt, ik doe al steeds hartstikke lief, maar ze vat het nog niet helemaal. MIsschien dat mijn baasje haar nog even een zetje moet geven . Als ze eenmaal zit, dan zal ik haar laten zien dat paardrijden niet moeilijk is. Mijn baasje blijft er wel bij om op haar zit te letten zei ze, dat is mooi want dat gehonkebonk hoef ik natuurlijk niet he. Volgens de buuf valt het reuze mee gelukkig Haha! en die kan het weten, t is haar baas tenslotte *LOL*.


Ha buurman Wat vertel jij nou? gaat mijn baasje op jouw rug zitten? waar is dat nou weer voor nodig.....o, ik weet het al, heeft zeker ook weer te maken met die kontkrummel die ze gekocht heeft hé? Ze wil zeker eens weten hoe dat rijdt op een echte KWPN'er of zoiets....want dat ben jij toch ook Lab? Tja ik ben maar een Tinkermerrie en dat schijnt in de dressuur niet echt hot te zijn, terwijl ik de laatste tijd zo goed mijn best doe! Het schijnt namelijk dat ik met mijn hoofd netjes naar beneden moet kijken, en niet zoals ik altijd deed gewoon omhoog zodat ik ook kon zien wat er langs kwam vliegen enzo, tja het duurde een tijdje voordat ik doorhad dat ze dat wilde, maar nu doe ik dat keurig Schijnheilig . Ook schijnt het dat als ik rechtsom loop ik ook die kant op moet buigen, ja dat duurde ook bij mij een tijdje, ik wil altijd zien wat er langs de kant gebeurd, maar ik heb gemerkt dat het baasje mij veeeeeel liever vindt als ik netjes loop en dat ik dan een knuffel krijg en een heerlijk snoepje, dus ja dan is de keus makkelijk hoor! Maar goed ik zal je nog wel wat tips geven voor als mijn vrouwtje op jouw rug wil hobbelen (want hobbelen kan ze echt af en toe wel hoor), maar dan moeten we wel even tijd hebben samen, nu brengt mijn vrouwtje me heerlijk naar het land na het rijden, is ook gezellig hoor, maar naast jou is het ook fijn.
Hoefje van Tinka

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:32

Raimaer, volgens mij weet ik wel waardoor het komt dat jouw buikje inene zo groeit.
Dat heb ik ook gehad en na een aantal maanden kwam mijn kindje, en daarna werd mijn buikje wel wat minder dik (nu niet meer, nu issie echt dik, maar ik krijg geen kindje, nu iig niet, mijn baasje wil wel graag een kindje van mij en andere mensen willen wel een kindje van mij kopen, maar dat vind ik maar niks, als er een kindje van mij komt, wil ik ut wel houden hoor!) en mijn kindje is op een gegeven moment ook weggegaan, dat vond ik helemaal niet leuk, had wel meer rust, maar een kind minder.

Ik denk dus gewoon dat je een kindje krijgt en dat dat komt door die rare dag, dat ze er toen een kindje bij jou in hebben gestopt die nog moet groeien in jouw buik.
Zou het dat niet kunnen zijn?
Moet je wel oppassen en niet al te hard schrikken als je kindje voor het eerst in jouw buik gaat trappen of als ie ter wereld komt, wat een vreemde kwibus is het dan in het begin, later valt dat wel weer mee.

Ik dacht trouwens dat ik zowat de enige was die heel lang vakantie heeft, maar blijkbaar hebben dat er wel meer.
Voor sommige is het wel sneu, want die hebben zelf wat en daardoor vakantie, maar sommige anderen hebben niks, maar hun baasje wel (net als die van mij) en hebben ook vakantie.
Moet van haar zeggen dat als jullie (of jullie baasjes) iemand weten die op mij wil rijden, dat je dat moet doorgeven aan mijn baasje, die zoekt nl iemand voor mij als ze zelf niet kan.
Maar dat hoeft niet hoor, weet nl niet of ik er wel zo blij mee moet zijn, de rust vind ik ook wel ok.

O, krijg net te horen van mijn baasje dat ik op moet houden, ze wil zelf weer op dat rare ding waar ik nu achter zit.
Doeidoei en tot de volgende keer....

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:36

hai allemaal ik ga hier ook maar eens vertellen wat ik meemaak Lachen

Ik ben nu sinds bijna een jaar van Lotte en ik sta op een stal met nog heel veel paardjes!! En sommige zijn heel gemeen, maar mij buurvrouw is wel lief (ben ik trouwens de baas over Extreme duivel ) maar die gaat soms heel raar gillen naar de buurvrouw Verward en een beetje in de lucht trappen en zo, nou ik eet liever! en we hebben nog een ander meisjes paard op stal en toen gingen ik en mijn baasje en dat pardje en haar baasje ene keer buitenrijden en toen ging die me hele tijd kusjes geven Kusje Ik krijg van mijn baasje lekker per dag nog bijna een kilo meusli Vingers aflikken naast mijn kuilgras, 3 kilo bix en de hele dag lekker op het weiland. De andere paardje zijn allemaal jaloers op mij omdat ik de hele dag op het land mag omdat ik een kindje heb, maar over een week is die pret ook voorbij Huilen want dan gaat hij verhuizen, ik vind het af en toe wel vervelend worden hoor Boos! hij wil maar niet luisteren! Dan gaan we naar stal en dan rent hij snel weg een andere stal in want daar staat een ander lief kindje en daar is hij velriefd op (pubers he Knipoog ) en dan moet ik wachten op hem terwijl ik ook lekker zou kunnen eten in mijn stalletje en altijd als ik terug kom van rijden gaat die me slaan omdat hij honger heeft! Nou hij moet niet zo zeuren hoor anders moet hij maar zonder eten naar bed voortaan Boos! Schijnheilig en mijn baasje word dan altijd een beetje gefokt op hem maar ja dat kan ik me wel voorstellen, ik was wel bang dat ze mijn kindje leuker zou vinden als mij Bloos maar dat is gelukkig niet zo! Party!! ze gaat me (bijna) elke dag lekker poetsen en rijden. Maar ze zegt altijd dat ik door moet lopen ofzo en dan geeft ze me een klap met een stokje Verward maar ik vind dat ik hard zat loop misschien valt ze anders wel dat wil ik niet! Kusje maar dan moet ik ook van die rare figuren rijden bv dan wenden we af bij zon raar bordje ergens i nde hoek rijd ze naar de over kant dan opeens als ze in het midden is rijd ze toch maar weer terug naar de hoefslag, en soms staat er op een zo'n mensje in het midden een half uur tegen mijn baasje te praten en die krijgt daar nog zo'n briefje voor (geld heet dat geloof ik) ook! Bloos

maar mijn baasje maakt gelukkig wel elke dag mijn stal schoon! dat vind ik soms wel wonderlijk want wij maken er met zijn tweetjes wel eens een troep van! B) en als je sommige huisjes van sommige paardjes ziet Lips are sealed

alstijd als mijn baasje komt zegt ze heej lieverd, dan zeg ik altijd wat terug Lovers en dan ben ik altijd braaf als ik dat doe Lachen

verder vind ik dat jullie het ook allemaal harstikke goed hebben! Alleen zou ik het zelf nooit pikken als mijn baasje mijn een houten ding met rondjes liet trekken dat mag ze lekker zelf doen dan!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:33

Chrystal, zou het dat zijn? Denk je het echt? Ik weet niet of ik wel kinderen wil hoor, dat hebben mijn vrouwtjes me helemaal niet gevraagd en ik wil nog gewoon van het leven genieten en zo. Ze hadden Pablo - die vervelende jongen - of die ouwe vent naast me maar kinderen moeten laten, krijgen; ik ben nog wel de jongste. Nou, ik vind het niet eerlijk!

een heel verbaasde Raimaer

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:53

hey, radetsky hier!
Als jullie naar buiten gaan..hebben jullie dan wel eens het 'stop truckje' geprobeerd? Helpt echt....wordt je baasje lekker boos.
Het 'stop truckje' gaat als volgt:
Als je lekker de polder of het bos in gaat, eerst gewoon normaal lopen en dan in een keer STIIL STAAN. Alsof je voor een onzichtbare muur staat en er absoluut niet langs gaan.
Ooit geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:49

Von schreef:
Ha buurman Wat vertel jij nou? gaat mijn baasje op jouw rug zitten? waar is dat nou weer voor nodig.....o, ik weet het al, heeft zeker ook weer te maken met die kontkrummel die ze gekocht heeft hé? Ze wil zeker eens weten hoe dat rijdt op een echte KWPN'er of zoiets....want dat ben jij toch ook Lab?

Hey Tinka! Ja, die kontkrummel he, die krijg je maar mooi in je gevlekte mik gedouwd tssss. Die baas van mij had het er ook nog over om zo'n opdondertje erbij te nemen, het lef ! Snap jij nou wat ze met die poppetjespaarden willen bereiken???
Citaat:
maar ik heb gemerkt dat het baasje mij veeeeeel liever vindt als ik netjes loop en dat ik dan een knuffel krijg en een heerlijk snoepje, dus ja dan is de keus makkelijk hoor!

Ja, dat scheelt altijd wel he. Je best doen is echt het slimste hoor, want dan zijn ze wel stil Haha!
Citaat:
Maar goed ik zal je nog wel wat tips geven voor als mijn vrouwtje op jouw rug wil hobbelen (want hobbelen kan ze echt af en toe wel hoor), maar dan moeten we wel even tijd hebben samen, nu brengt mijn vrouwtje me heerlijk naar het land na het rijden, is ook gezellig hoor, maar naast jou is het ook fijn.
Hoefje van Tinka

Wij hebben het wel gezellig zo, ik krijg wat van die baas van jou en jij wat van die baas van mij, goed geregeld toch? Dat hobbelen zal toch wel meevallen?? Ben benieuwd hoor!

Voltrack

Berichten: 13
Geregistreerd: 27-01-01
Woonplaats: De Stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:40

Naja! Kom ik ook eens kijken hoe dit allemaal in elkaar steekt, zie ik dus dat Jopie geheel anoniem onder de naam van mijn baasje gepost heeft. Of ja mijn baasje, ik weet het verschil zo langzamerhand ook niet meer. Eerst hadden we een enorme buurman die altijd de baas was, nooit liet hij mij eens de baas spelen, dan ging hij opeens trappen. Die was voor de grote meneer, maar die is opeens weggegaan en volgens mij komt hij nooit meer terug. Toen was ik alleen achtergebleven met Jopie en kon ik hem eindelijk flink tirriteren. Dat was nog eens leuk! Het jammere was dat die grote vent opeens op mijn rug ging kruipen. Ik ben nu niet meer zo gemeen als vroeger, want toen bokte ik hem er zo *hup* af. 50 kilo was voor mij the limit. Dus ging dat meisje die helemaal weg van Jopie is op mij rijden. Toen ben ik een keer gevallen en toen werd ze heel boos op me, ik snapte er niets van. Ik wilde toen nog voor acrobaat studeren en liep op 2 benen rond, dat vond ze helemaal niets, maar inmiddels ben ik veel liever en kunnen ze allemaal (ook dat hele kleine meisje) met mij rijden en doe ik niets gemeens meer. Ik weet eigenlijk ook niet waarom, ik denk dat het is omdat ik anders gigantisch op mijn dak krijg.
Het ergste vind ik nog dat Laudine (die mij dus eerst altijd reed en helemaal Jopie-ven is, het lef alleen al!) mij altijd Phony Pony noemt terwijl ik dus gewoon een PAARD ben. Ik heb vroeger heel erg mijn best gedaan want volgens mijn moeder zijn paarden populairder dan pony's, maar ik was niet snel genoeg ofzo, dus deden ze me weg naar waar ik nu sta. Die mensen zijn zo raar, die stoppen me in een kar, laten me er achteruit uitlopen (dat snapte ik eerst niet, maar nu doe ik het wel braaf geloof ik) en ze hebben me laten opereren, sindsdien ben ik opeens een stuk rustiger, en ik snap er helemaal niets van! Naja, beetje vaag verhaal, maar ik maak ook zoveel mee, want toen Hercules (die hele grote dikke baas) wegging waren Joop en ik opeens alleen. Joop vond het heel erg dat Hercules er niet meer was, want samen gingen ze mij altijd pesten omdat ik zo arrogant was. Ik ben toen heel lief tegen Joop gaan doen, natuurlijk ben ik de baas, maar ik doe niet meer zo gemeen. Dus het ging heel goed, en opeens vorige week komt die grote baas met die kar terug, staat er een paard in! Nou, ik verschoot van kleur van kwaadheid, hoe haalt hij het in zijn hoofd? Bleek het dus eentje te zijn van mijn soort, maar wel een bazig tiepje zeg. Hij heeft me helemaal in de hoek gedreven, gék werd ik ervan. Joop vindt m wel aardig, ondanks dat hij dus hengst is en hem heeft geprobeerd te dekken. Ik zou dat nou nooit doen, en mij noemen ze ook nephengst, dus ik zal wel geen echte zijn.
Het ergste is dus dat ik groter ben, maar omdat ik n jaartje jonger ben (Joop is ook 5 jaar ouder dan ik) is hij opeens de baas ofzo. Hij heeft me al zo bedreigd dat ik maar niet met m ga vechten, en dat vinden ze allemaal heel slap van mij. Nou, ik hou mijn mooie vachtje liever netjes, dat van hem ziet er niet uit, allemaal vlekken! Gelukkig ben ik dus een stuk mooier dan hij, behalve dat hij dus een enorme dot haar voor z'n ogen heeft hangen, daar ben ik wel jaloers op, vooral omdat die twee meisjes dat allemaal heel mooi vinden. Ze zeggen allemaal dat hij beter is dan ik, maar dat kán helemaal niet. Ik ben namelijk het beste paard van stal! Hij kan heel hard stappen, draven en galopperen en dat vinden ze allemaal heel erg leuk, nu moet ik dus ook harder gaan stappen en draven enzo. Zo stom!
Ik snap echt niet dat die mensen het wagen mij op te schepen met een lelijke rasgenoot en een dikke KWPNer ofzo, echt minderwaardig die Joop, die is gewoon niet goed snik! En dan zeggen ze ook allemaal dat hij leniger is dan ik, alsof dat kan met die buik van hem, maar hij krabt dus onder z'n buik, en dat schijn ik niet te kunnen (hoe zij dat weten? Ik heb t nog nooit geprobeerd en ik ga me er ook niet toe verlagen). Ook kan hij heel leuk met zijn kop in de krul lopen, echt stom, dat laat je toch niet toe? Ik ga altijd raar doen, ze bekijken het maar, pas als we een paar uur door het bos gaan banjeren mogen ze me vroeg wakker maken. Het leukste vind ik nog wel als we met die kar weggaan, vaak gaan we dan naar allemaal andere stoere paarden toe, en iedereen vindt mij dan tenminste het leukst en het gaafst, die mensen begrijpen me tenminste!
Pff, ik ga gauw weer eens de boel tirriteren hier, er gebeurt ook nooit wat!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:47

Humm, mijn verzorgster Chantal komt dan misschien niet meer, maar altijd als ze er was dan gingen we wel naar buiten of een stukkie wandelen.. Het vervelende is alleen dat we altijd van die enge MUMSELS tegenkwamen! Bah, die nare beestjes die duiken ook overal op..! Kom ik bij een bandenspoor in het gras, zit daar zo'n mumselding op! Tja, wat kan je dan anders doen dan op de rem gaan? Helaas zat ze niet zo vast dat ze in het zadel bleef zitten en hing Chantal ook nog eens op mijn nek! Brr eng hoor..

Enne, leggen ze ineens een stel rubbermatten om de hoek van de stal, zit er ook meteen zo'n griezel op! Die engerds duiken overal op!

Hebben jullie dat nou ook?

Wel was Chantal errug trots op mij, ik ben namelijk heel erg stoer, want ik ben een keertje tijdens de buitenrit 3 x een brandweerauto tegen gekomen en die vind ik niet eng!

Groetjes,

Bláus..

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 17:16

wij blij dat wij shetten zijn....... wij eten het hele jaar onze buikie vol en geven elkaar weleens een flinke opdonder. Onze verzorgster had een keer een leuk idee. Ze liet haar vriend op mij ,Nannechien, zitten. Nou dat heeft ie geweten hihihi, lekker crossen en dan vlak langs de ruif scheuren. Verder vinden ze het ook nodig om ons onder de voeten te kietelen.
Wat wij verder instesting vinden zijn trailers, je weet maar nooit wat voor een prettig exemplaar daar uitstapt...... Alleen krijgen wij elk jaar weer zo'n kleine opdonder door de wei heen te rennen en meestal zijn ze er ineens, de dag ervoor waren ze er nog niet. En dan zijn ze in ene allemaal boos en schoppen ze (Nicole, Marina).
In de winter krijgen wij 's morgens en 's avonds een beetje biks met muesli, is erg lekker enne wij laten echt geen kruimel liggen! Met een paar plakken hooi. Verder scheuren wij dan lekker door het land heen wat ze open hebben gegooit. Heerlijk is dat joh, en helemaal mooi als er sneeuw ligt. Ze hebben ons ook weleens meegenomen naar zo'n duffe keuring, daar worden wij pas gek van. Al dat getroetel en gescheur aan ons..... Vroeg wakker worden en de trailer in met zijn allen. Daar aangekomen zijn er nog wel meer van ons soort en dat is best lachen, wij praten met zijn allen en hun maar zeuren dat wij niet zo moeten gillen en ons aanstellen. Je moet er toch bovenuit kunnen komen???? Ikke, Nannechien, heb een keer een enterpremie gehaald, nou dan word je echt gek van dat getuttel en die complimentjes........ Toen was ik lief, zeggen ze, nou zeggen ze dat ik af en toe een bitch ben......Ik bedenk me alleen maar wat ik nou weer moet uitvoeren, meer niet. Is dat zo erg dan???
Maarre wij gaan weer met zijn allen lekker eten, voor ze ons betrapt achter dit rare ding....

Hinnikjes Marina, Nicole, Nannechien, Orchidee, Pinky, Rostita, Sonja en Sarlando

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 22:09

Laat ik mij ook eens voorstellen.
Ik ben Lex, 4 jaar en ongeveer 1.18m. Ik ben dol op eten, vooral appels en brokjes.. Kwijl Er is een meisje dat iedere dag komt en mij dan gaat verzorgen. Ook gaat ze een paar keer per week op mijn rug zitten en dan moet ik allemaal oefeningen doen. Dat is zo saai! Ik ga dan altijd zuchten. Springen vind ik wel heel leuk Lachen
1 keer per week dan komt er een meneer die dan in de bak gaat schreeuwen. Dan moet ik heel hard werken van het meisje. Die meneer noemt me ook weleens 'dikbil', 'belgische pony' enzo. Ik weet niet wat 't betekent, maar het meisje moet er altijd wel om lachen.
Verder heb ik zomers veel jeuk. Dat meisje noemt het 'zomerexceem' ofzo. Ik ben daarom ook helemaal dol op krabben met andere paardjes, vooral met Anja, een haflinger naast mij. We krabbelen heel vaak, alleen heb ik nu wel wat minder manen dan eerst.
Dat meisje laat me ook weleens grazen, mijn favoriete bezigheid Lachen Alleen was er gisteren weer een één of andere man met een hele lange stok die bij het water bij de visjes ging zitten. Soms ging die stok opeens omhoog. Zo eng was dat! Ik rende gauw weg! Na een tijdje durfde ik gewoon te blijven staan, als de stok omhoog ging. Goed hé

Nou, dat was 't alweer.

Groetjes Lex