Scheve bokker

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jannelientje

Scheve bokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 17:45

Ik rij op een pony Capari genaamd en ik ging afgelopen zaterdag met mijn les op een buitenrit. Capari was een beetje overactief en toen we in draf zaten gaf hij een bok. Hij sprong hel hoog, met al zijn vier benen in de lucht. Ik zag iederen heel klein worden.
Toen ik weer landde begon iedereen te lachen en te praten over Capari
Ikzelf was nog een beetje in een soort shock. Plotseling zei mijn beste vriendin tegen mij: 'Jan, Capari bokt vaag, met zijn rechterbeen helemaal uitgestrekt naar buiten'. Ik vond dat eigenlijk niet zo heel vreemd, maar zijn zei mijn vriendin weer dat het andere achterbeen eigenlijk gewoon onder zijn lichaam zat. 'Hij bokt scheef', zei ze.

Capari is nog erg jong en doet wel meer vage dingen, zoals: zigzaggen, superhoog opgooien in galop. Hij vliegt als hij van stap naar draf overgaat en kijkt elke keer verbaast op als hij water ziet.

Het is een heel appart (net als zijn naam), maar superlief paardje.
Hebben jullie ook sheve bokkers en van die vreemde maffe paardjes?

Hier zie je Capari en ik:

Afbeelding

Denk niet aan het probleem maar aan de oplossing!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:56

Ja, het was echt een hele vage bok! Ik reed er een paar meter achter dus kon het goed zien.
Hij sprong met alle benen wel een stuk in de lucht maar met rechts achter kwam hij toch wel zo hoog! Echt vaag joh! Maar wel keigrappig!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:07

hey
de mijne bokt ook met vier benen in de lucht en dan benen uitslaan. Kun je maar beter afstraffen hoor! Nu ze nog jong is, kun je eraan werken. de mijne is 9 jaar en heeft geregeld eens een periode van bokken. Ik probeer dat er nu uit te rijden, maar is niet altijd makkelijk. Dus probeer het er uit te halen nu het nog kan.
In het begin lijkt het allemaal grappig, maar later gebruiken ze het tegen jou en wordt het gevaarlijk.
xxx

Jannelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 19:04

Nou KimS, eigenlijk had Capari nooit zo erg gebokt bij mij. Waarschijnlijk komt het alleen maar omdat hij een hele lange periode (de zomer) op rust heeft gestaan en daardoor wat springerig was. Ik zou het echt niet leuk vinden als hij altijd zou bokken. Eigenlijk bokte hij maar een paar keer, maar het was gewoon heel vreemd omdat hij zo verschrikkelijk vaag en scheef bokte.

Denk niet aan het probleem maar aan de oplossing!

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:34

Wij hebben ook een paardje op de manege staat die ongeveer op dezelfde manier bokt. Met links "normaal", maar rechts slaat ze helemaal gestrekt omhoog naar achter. Als je erachter rijdt heb je bijna het idee dat je moet bukken.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Y;( SG Y;(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie