Stal ergenissen-> hebben jullie dat ook??? VERVOLG

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Stal ergenissen-> hebben jullie dat ook??? VERVOLG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 19:22

Ik was vanmiddag op stal samen met een vriendin die mij even ging helpen met mijn pony. De paarden mochten weer in het land en er stonden er al 2 dus ik dacht gezellig voor mij pony ik zet haar er ook even bij. Nou roepen ze altijd doe je wel de hekken dicht voor!! Okee ik dacht zijzetten paarden in het land dus dan zijn de hekken ook dicht. De mensen gingen weg en wij later mijn pony er bijzetten. Jagen ze haar met z'n tweeen door het draad en ik zag dat de hekken open waren Lips are sealed dus ik rennen en tegen mijn vriendin zeggen dat ze de paarden tegen moest houden zodat ze niet achter het land ik konden en dus ook niet naar het spoor ze gingen gelukkig niet door de open hekken. Ik de hekken bij de weg dicht gedaan en die van achter naar het land. Paarden weer netjes po stal allemaal de halstertjes af. Toen hebben we geprobeert de draden te maken want de koeien moesten er ook nog langs.

Maar toen de eigenaar van eht ene paard kwam vroeg ze aan mij heb je haar binnen gezet?? Dus ik zeg tegen haar nee ze hebben mijn pony door eht draad heengedrukt. Vraagd ze hoe laat was dat?? Ik zeg weet ik veel?? Maar hoe lang hebben ze in het land gestaan dan. Toen zei ik weer dat ze dat om half3 gebeurd was. Gaat ze naar haar paard zegd ze tegen haar "ach meissie dan heb je ook niet lang in het land gestaan. Ik was helemaal over de zeik werkelijk.

Mijn pony wordt helemaal bont en blauw geschopt en dan ook nog eens door eht draar gedrukt en zei maakt zich alleen maar druk over haar paard wat te kort in het land heeft gestaan. Ik ben gestopt met waar ik mee bezig was en ben maar weg gegaan want ik voelde me heel erg boos worden. En als ik was gebleven was ik zeker heel hard tegen haar tekeer gegaan.

Hebben jullie dat nou ook???
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 06-09-02 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:29

Ja, dat ken ik... Vreselijk die mensen, maar ik zeg er dan gewoon wat van. Dan maar even ruzie! Ik vind het van de gekke dat ze niet eens naar jouw paard vraagt!!! Gewoon wat van zeggen hoor! Zeker als jullie allebei gekalmeert zijn!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 19:39

nou ik weet gewoon dat ik over de rooie ga als ik niet weg was gegaan en ik ga er ook nog niks van zeggen maar er komt toch een moment dat ik wel barst ik was harstikke blij dat we die paarden op stal hadden gekregen want die van haar is nog gevarlijk ook maar je mag hem niet op zijn donder geven.
Is uiteraard wel gebeurd Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:43

Blerg daar wordt je toch boos van!!! ARG! Zulke mensen zou ik zo graag een mep verkopen... en zo ben ik totaal niet aangelegd

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 19:48

zelfs op de beste stallen heb je ergenissen. dat schijnt er bij te horen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:09

Ik was laatst op stal en dat ik mij zo kon ergeren?
.....een vrouwtje, die op een jachtpaard rijdt, nou die was er vandaag dus ook. Ze was klaar met rijden.....haalt het zadel eraf......het hoofdstel en zegt ik laat hem even los hoor, kan ie even lekker rollen....... Terwijl ik aan het rijden was.....Nou oke, doe maar, ik kon eral niks meer aan doen, want hij was al los, gelukkig heeft ie ook maar alleen gerold, maar voor het zelfde geld had ie de kolder in kop en was ie ervan door gegaan.
Nou, toen dat paard eruit was, dacht ik hehe, kan ik eindelijk doorrijden, niet dus. Er loopt daar zo'n muts, die heeft een dochterje, zo'n super bijdehand kind, die mocht even op een pony een rondje hupsen, geeft helemaal niks, maar op dat moment heb ik zoiets van let dan wel even op waar je loopt, want ik ben gewoon serieus aan het rijden. nou kind blij, die pony wordt ook afgezadeld en wat denk je......
juist, laat ze hem ook los.......maar die pony wilde niet rollen, maar stond dus bij de uitgang op de hoefslag, nou iedereen gaat bij het zithoekje zittten bij de bak en laten de pony daar dus staan......
op die hoefslag, dus ik kon daar niet meer langs, nou vind ik 1 rondje niet erg, maar na 3 voltes en zo stond ie daar nog.
Nou en toen werd ik boos
He, als dat paard niet gaat rollen, haal hem dan in godsnaam uit die bak, want ik vind het behoorlijk irritant! riep ik.
niemand luisterde.....*zucht*
Dus ik zeg, hallo praat ik arabisch ofzo?
Nou en toen, ja hoor....o ik had je niet gehoord....tuurlijk Boos! . Nou en toen vond dat kind het nodig om het hek van de bak heen en weer te slingeren, dus de bak in en er weer uit, dat hek is vrij lang, dus de halve bak weer afgezet.....jemig, ik heb me nog nooit zo geergerd
op zich heb ik er niet zo moeite mee, maar ik heb wel zoiets, als iemand serieus aan het rijden is, hou daar dan even rekening mee, ik heb al mijn aandacht nodig bij netty, en dan gaan zij een beetje lol lopen maken daar......begrijpen ze dat dan niet?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 21:20

Gelukkig kwam mijn vriendje lief nog even kijken maar ja ik was al weg. En die heeft toen de rest van mijn spullen nog opgeruimd dat stond nog op het erf
Mijn vriendje lief is echt Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:36

Ergernis zit vaak tussen je eigen oren. Probeer je er gewoon voor af te sluiten. Iemand die in de weg staat oid? Gewoon omheen sturen, zie het maar als extra oefening, maar wel beleefd vragen of ze dat willen veranderen.
Ik heb me ook jaren groen en geel geergerd aan anderen, maar dat heeft geen zin. Een ander kun je toch niet veranderen. De enige die je veranderen kunt, ben je zelf....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:47

sorry, maar volgens mij ligt dit ook een beetje aan jou! Je kunt je pony toch niet zomaar overal bij zetten! Ik heb zelf mijn paarden ook in een bepaald groepje staan dat elkaar onderling kent. Iones kan namelijk niet bij elk paard. Een paar ponyruinen kunnen erbij en Sandocan, (van Sando) en voor de rest alleen merries. Komt er op een dag iemand die zijn grote ruin er zomaar bij zet, zonder iets aan iemand te vragen! dat werd dus knokken, alles liep door de wei te racen en er werd geslagen en gebeten! Gelukkig was het niet ernstig bij mijn paard maar hij had wel een paar hoefafdrukken. Voor hetzelfde geld kon ik niet meer rijden. De andere eigenaren van die paarden waren ook behoorlijk pissig. het is niet zo dat paarden alle andere paarden leuk vinden, het moet klikken. En soms is er een bepaalde verhouding ontstaan tussen paarden onderling en dan accepteren ze niet zomaar een ander paard erbij.

De hond is de betere mens

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:57

Ben het met Desiree eens. Je zet ongevraagd je pony bij de andere. Misschien is jouw pony wel makkelijk maar de andere paardjes niet. Sorrie hoor maar niemand moet het proberen ongevraagd zijn paard bij mijn paard in de wei te gooien. Barb is superdominant en dat gaat zeker niet altijd goed. Volgende keer zou ik het eerst vragen of het mag en gaat.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:05

Mensen kunnen hun paard ook bij Bill in het land zetten, maar wel op eigen risico. Een merrie zal wel gaan, maar een beetje dominante ruin wordt helemaal in elkaar gemept, Bill duldt dat absoluut niet. Iedereen weet dat. Bill staat nu met een merrie, en wil iemand alsnog zijn paard in het land gooien bij die van mij, ok, maar geen gezeur achteraf. Bill heeft ooit vreselijk geknokt met het vorige paard van Pebblientje, die toen bij ons op stal stond.Ze gaven geen van beide op, dus uiteindelijk hebben we ze uit elkaar moeten halen, omdat ze elkaar de sloot in joegen.
Het is dus altijd een risico om een vreemd paard bij anderen in te zetten, en een pony bij paarden gaat ook lang niet altijd goed. In dit geval vind ik dus ook dat het jouw fout was.

Goedgekeurd onderschrift :)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:03

Tsja mijn hengst liep samen met een ruin in de losgooibak. Gooit een 1 of andere onverlaat (een vader van 1 van de meiden bij mij op stal) een merrie erbij. Tsja dat is vragen om ongelukken. Mijn hengst en de ruin vlogen mekaar opeens aan ondanks dat ze al een uur samen liepen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 13:21

Ja sorry hoor maar mijn pony stond vaker bij hun in het land en het is altijd goed gegaan en ik heb heb het zeker gezegd dat ik mijn pony er bij zou zetten. Als jullie iets niet weten vraag er dan eerst naar en oordeel dan

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:41

Dat kan best hoor, dat je paardje er vaker bij heeft gestaan en dat ze toch opeens beginnen te rammen!! Bij ons is dat ook zo!
Die van mij is nogal agressief samen met die van een vriendin van mij!!
We hebben ze eerst samen in de wei gezet om het uit te vechten! Daar had je dus echt niet tussen moeten staan, want dan was je hartstikke dood geweest! Margoed, mijn kleine pony'tje geeft niet zo snel op en had dus ook gewonnen! Als er nu een nieuwe bij komt zetten we onze paarden er altijd als laatste bij, omdat ze dan al uitgeraced zijn!!
Maargoed zoiets kan altijd gebeuren het zijn nu eenmaal dieren!! Het is banketstaaf dat het gebeurd is, maar ik denk wel dat je er van geleerd hebt!
Zulke mensen heb je altijd geloof me!!
Niks van aantrekken, ze vergeten het net zo hard weer en dan zit jij nog met de ellende!
Ik heb ook zat gezeurd gehad op stal, maar heb besloten er niks meer van aan te trekken!! Dat is het beste, gewoon tot 10 tellen en dan gewoon weer verder gaan! Mocht het echt uit de hand gaan lopen, zeg het dan wel, anders houden ze ook niet op!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 17:47

eigenlijk is het het hele jaar gezellig bij ons op stal. niemand heeft met elkaar ruzie,maar als het herft wordt en de paarden op stal gaan komt het probleem. Welk paard in elke box. Dit jaar heeft elk paard z'n box gehouden van vorig jaar. Alleen normaal gingen er nog wel eens mensen weg,maar nu komen de mensen die weg zijn gegaan terug en hebben we een stallen te kort. Eigenlijk bestond dit vorig jaar al,maar omdat die van mij nog maar 6 maanden was kon jij nog in een loop stal staan waar hij een eigen stukje had,maar dat is te klein. Nu hebben we dus allemaal ruzie met die boer waar we staan(ik en de oude nieuwe mensjes),want er komt maar geen duidelijkheid alleen maar meer verwarring.

Wodan en ik onderweg in de M2

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 20:01

er is nog een vervolg op gekomen. Ze heeft haar paard gister toch weer bij mijn pony ingezet en dat hoorde ik dus gisteravond. Mijn vriend had hem buiten gezet en zou hem weer binnen zetten maar dat durfde hij niet zo goed omdat haar paard er ook bij stond (ze kan echt gemeen zijn ook hoefsmid durfd hem achter niet te bekappen) Toen mijn vriend terugkeam op stal om te voeren en mijn pony op stal zetten stond ze al op stal!!!! Zij heeft dus ongevraagd haar paard er bij ingezet terwijl ze een dag daarvoor mijn pony nog bond en blauw heeft geschopt en door het draar heengedrukt. En nu ging het weer niet goed want ze waren flink aan het racen en er werd geschopt naar mijn pony. En toen was ik vandaag op stal en dan zegd ze ook niks. Kijk en dat vind ik dus weer aso echt aso die vrouw is 50 zo'n beetje die zou dan toch ook beter moeten weten!!!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:55

ik ben het opzich ook wel met desiree eens. je kan niet zomaar een paard erbij gooien. Oke, isatie is niet van mij maar ik weet wat ze doet als ze in een wei erbij word gezet.. als dat andere paard zich dan niet 'onderwerpt' is het goed mis, die kan echt zeker heel wat klappen verwachten. paarden onderling hebben ook verschillende rangen onder elkaar.. isatie MOET en zal de 1e rang zijn. ik denk dat dat ook was bij dat paard van die vrouw.

en oke het is fout van haar om haar paard er zomaar bij te zetten.. maar als ze jou nergens kan vinden en dat paard staat haar en zij wil haar paard losgooien snap ik opzich wel dat ze hem er toch maar bij heeft gezet.

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 21:17

macario schreef:
ik ben het opzich ook wel met desiree eens. je kan niet zomaar een paard erbij gooien. Oke, isatie is niet van mij maar ik weet wat ze doet als ze in een wei erbij word gezet.. als dat andere paard zich dan niet 'onderwerpt' is het goed mis, die kan echt zeker heel wat klappen verwachten. paarden onderling hebben ook verschillende rangen onder elkaar.. isatie MOET en zal de 1e rang zijn. ik denk dat dat ook was bij dat paard van die vrouw.

en oke het is fout van haar om haar paard er zomaar bij te zetten.. maar als ze jou nergens kan vinden en dat paard staat haar en zij wil haar paard losgooien snap ik opzich wel dat ze hem er toch maar bij heeft gezet.


Ik heb er in hte vervolg bij gezet dat ik het wel gevraagd had en dat ze al veel vaker bij elkaar hebben gestaan en dat het toen goed ging!!!
Maar je vind dus dat ik mijn pony er niet bij had mogen zetten maar als zij haar paard bij die van mij wil zetten omdat ze los moet mag het wel??? Dandoet ze hem maar in een andere wei of in de bak. We hebben nu twee weides voor de paarden dus ze kunnen heus wel apart staan.
Maar wat je schrijft is ongelooflijk dubbel!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:07

SAKKIA schreef:
er is nog een vervolg op gekomen. Ze heeft haar paard gister toch weer bij mijn pony ingezet en dat hoorde ik dus gisteravond. Mijn vriend had hem buiten gezet en zou hem weer binnen zetten maar dat durfde hij niet zo goed omdat haar paard er ook bij stond (ze kan echt gemeen zijn ook hoefsmid durfd hem achter niet te bekappen) Toen mijn vriend terugkeam op stal om te voeren en mijn pony op stal zetten stond ze al op stal!!!! Zij heeft dus ongevraagd haar paard er bij ingezet terwijl ze een dag daarvoor mijn pony nog bond en blauw heeft geschopt en door het draar heengedrukt. En nu ging het weer niet goed want ze waren flink aan het racen en er werd geschopt naar mijn pony. En toen was ik vandaag op stal en dan zegd ze ook niks. Kijk en dat vind ik dus weer aso echt aso die vrouw is 50 zo'n beetje die zou dan toch ook beter moeten weten!!!

Nou, dat is dan simpel, met wat ze weet toch nog de gezondheid van jouw pony in de waagschaal stellen, dan DOKKEN indien er de veearts bij moet komen. Heb je er iets van gezegd?

De hond is de betere mens

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 14:29

SAKKIA"]
[quote="macario schreef:
ik ben het opzich ook wel met desiree eens. je kan niet zomaar een paard erbij gooien. Oke, isatie is niet van mij maar ik weet wat ze doet als ze in een wei erbij word gezet.. als dat andere paard zich dan niet 'onderwerpt' is het goed mis, die kan echt zeker heel wat klappen verwachten. paarden onderling hebben ook verschillende rangen onder elkaar.. isatie MOET en zal de 1e rang zijn. ik denk dat dat ook was bij dat paard van die vrouw.

en oke het is fout van haar om haar paard er zomaar bij te zetten.. maar als ze jou nergens kan vinden en dat paard staat haar en zij wil haar paard losgooien snap ik opzich wel dat ze hem er toch maar bij heeft gezet.


Ik heb er in hte vervolg bij gezet dat ik het wel gevraagd had en dat ze al veel vaker bij elkaar hebben gestaan en dat het toen goed ging!!!
Maar je vind dus dat ik mijn pony er niet bij had mogen zetten maar als zij haar paard bij die van mij wil zetten omdat ze los moet mag het wel??? Dandoet ze hem maar in een andere wei of in de bak. We hebben nu twee weides voor de paarden dus ze kunnen heus wel apart staan.
Maar wat je schrijft is ongelooflijk dubbel!
[/quote]

Ja dat snap ik ook niet helemaal, jullie schrijven allemaal dat het haar schild dat ze haar pony er maar niet bij had moeten zetten, en nu mag iemand anders dat wel bij die van haar??? Verward Verward
Sorry hoor, maar nu snap ik het niet meer.. wat ik wel zou doenis naar die vrouw toegaan en vragen waar dat voor nodig was, omdat jou pony nu helemaal over de zeik is (iets meer overdrijven, want dat zullen ze tegen jou ook wel doen).
en dat je het echt niet leuk vind dat ze haar paard bij die van jou heeft gezet!! gewoon doen, dan staat ze waarschijnlijk met haar bek vol tanden.. Jij hebt in preciepe hetzelfde gedaan, maar dat betekent niet dat ze zoiets kunnen doen, ze weten dat jou pony er niet tegen kan!!
Ik zou er echt wat van zeggen! dat doen wij namelijk ook als er iemand z'n paardje bij die van een ander zet, terwijl ze weten dat het gewoon niet kan!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 14:53

Nou kijk ik had het eerst netjes gevraagd en het ging voorheen ook goed dus ik zeg tegen hun dat ik sonja er ook bijzet nou en dat was goed. Maar ze hebben alweer bijelkaar ingestaan en zolang ze maar met z'n tween staan gaat het goed komt die ander er ook weer bij is het mis. Ik heb het altegen haar gezegd maar ze is heel eigenwijs en wil niet zo goed naar andere mensen luisteren. Maar het is nu voor een poos weer opgelost als die twee paarden in het land staan mag sonja ergens anders staan of bij de andere 2 waar het wel goed mee gaat

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:51

Als dat mens zich dan daar ook maar aan houdt. Ze kan het zich gemakkelijk permitteren om "eigenwijs" te zijn. Het is namelijk niet haar paard die de klos is, maar de jouwe! Jij bent dus degene die gedupeerd zal zijn door haar streken.

De hond is de betere mens

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 20:06

Ja ik weet het maar hte is nog niet weer voorgekomen en als het zoals vandaag de hele dag regent mogen de paarden de wei ook niet in dus ik denk dat ik t/m volgens zomer van het gezeur of ben. Maar dan staat ze waarschijnlijk op mijn stage adres!!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:06

Op mijn oude pensionstal had ik ook een keer zo'n voorval. Mijn Haflinger Maartje had een paar maanden een tic dat ze onder de draad van de weilanden ging. Erg gevaarlijk dus in mijn ogen. Op de draad kon geen stroom, want het was echt een flut omheining (om palen heengewikkeld enzo)
Maar ik wilde wel dat Maartje gewoon naar buiten kon. Ik ga haar niet 24/7 op stal zetten, dat wordt ze helemaal gek. Dus ik samen met een vriendin een extra draadje (zelf meegenomen!) onderaan de paal vast maken (nog netjes van die ogen ingedraaid en zo)
Komt de dochter van de stalhouder naar buiten en ziet ons bezig. Begint ze tegen haar moeder: " EN DAT IS MIJN (!!!!) RIJWEI!!!" blablabla, nou ze reed er wel eens in, maar er gaan ook gewoon paarden in en dat paard van der zal heus niet doodgaan van een extra DRAADJE! Toen moest ik me ook heel erg inhouden en heb het maar genegeerd, maar kwaad dat ik was! Ze maakte zich alleen maar druk om zichzelf, maar mijn paard mocht wel zo de straat op rennen of het aardappelveld op!!!

aargh Boos!

Het leven is een gebakje!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:56

Tja de mensen bij ons op stal weten het, maar wij hebben in de zomer ook veel Duitse gasten met hun paard staan, en die willen nog wel eens niet echt nadenken, staat mijn paard in de wei (hengst) willen ze hun paarden ook in de wei zetten (ze kennen hem hoor, die mensen komen elke jaar)
Dus kijken niet en flikkeren hun paarden in het land..... stresssssssssssss gelukkig nix gebeurd maar ik was pisnijdig...
Ja ze hadden em niet gezien was haar antwoord Boos!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Charat, HighFly_, JudithO, Koekie73, monsera, XxMariellexX en 132 bezoekers