Geen plezier in rijden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Geen plezier in rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 21:53

Ik heb 1 pony gehad, die was vreselijk irritant en steeds crossen, toen kreeg ik Floris, eindelijk een pony waar ik écht dressuur mee kon gaan rijden, en écht door plezier kreeg in het rijden. En nu hij is overleden, vind ik het rijden helemaal niet leuk meer, want met de pony waar ik nu op rij moet ik helemaal overnieuw beginnen. En ik heb nu niet echt het doorzettings vermogen om overnieuw te beginnen.

Ik denk niet dat mijn zus(waar de pony van is waar ik nu op rij) het goed vind als ik een bij rijdster zoek, maar als ik niet op hem rij, staan beide paarden stil in de wei niks te doen...

Heeft iemand ook zowiets mee gemaakt?

saden

Re: Geen plezier in rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:56

Misschien is het iets te snel gegaan. Het kan zijn dat je over een tijdje er wel weer zin in hebt.
Ik zou niet tegen je zin gaan rijden. Het gaat op den duur alleen maar slechter en vaak reageer je dit af op je pony.
Als je het met je zus overlegt dan denk ik dat ze het wel begrijpt.
Sterkte er mee

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:58

ik zou je graag willen helpen maar helaas, ik woon te ver bij je vandaan Tong uitsteken

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:59

Lekker niet rijden, als jij niet wil ,heeft je paard al evenmin geen zin. praat er over met je zus. Waarom kan zij hem niet rijden. En vertel dat je het goed idee zou vinden voor een bijrijdertje.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:01

Soet schreef:
Lekker niet rijden, als jij niet wil ,heeft je paard al evenmin geen zin. praat er over met je zus. Waarom kan zij hem niet rijden. En vertel dat je het goed idee zou vinden voor een bijrijdertje.

ZIj heeft exames, en zij is eigenlijk 'gestopt' met rijden, ze rijdt alleen nog maar als het lekker weer is..
Ik denk dat ik hem gewoon lekker op de wei laat staan, hij is ookal 18, dus hij vindt het niet zo erg..

miixxxyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:10

hallo,
ik zou dat jou paardje op 12 maart is overleden
dat nog maar 2 weekjes terug!!
ik denk dat je gewoon even moet wachten
en gewoon met je nieuwe paard
en gooi gewoon al je emoties maar op dat paard;)
ik bedoel vertel hem/haar gewoon alles
ga hem/haar lekker op tutten
en langen wandelingen maken
en na een tijdje
vind je hem/haar denk ik zo lief
dat je wel weer wilt rijden..
maar 2 weken is ook wel heel erg kort hoor
het kost natuurlijk tijd!!!

nou super veel sterkte he!!
dikkuh kus mii!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 23:13

miixxxyou schreef:
hallo,
ik zou dat jou paardje op 12 maart is overleden
dat nog maar 2 weekjes terug!!
ik denk dat je gewoon even moet wachten
en gewoon met je nieuwe paard
en gooi gewoon al je emoties maar op dat paard;)
ik bedoel vertel hem/haar gewoon alles
ga hem/haar lekker op tutten
en langen wandelingen maken
en na een tijdje
vind je hem/haar denk ik zo lief
dat je wel weer wilt rijden..
maar 2 weken is ook wel heel erg kort hoor
het kost natuurlijk tijd!!!

nou super veel sterkte he!!
dikkuh kus mii!

Het is niet een nieuw paard, hij stond al zijn hele leven bij ons, ik heb hem altijd niet echt leuk gevonden. Ook voordat mijn pony is overleden. En het is niet een tut paard ofzo, hij houdt niet echt van knuffelen...

Ik wil gewoon verder kunnen met rijden, met een paardje waar ik lekker mee kan dressuren, ik had eindelijk voor de eerste keer in mijn leven wat bereikt met een paardje, en dan overlijd hij..

Hissa_co

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:57

Ik denk inderdaad dat je beter even kan wachten nog, net zoals "saden" zecht: mischien krijg je later weer zin om te rijden?. Knipoog

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:02

Tuurlijk bij elk paard moet je vanaf onderaan beginnen,Maar je hebt dan wel een doel om naar te streven dit paard op hetzelfde niveau te krijgen als je vorige paard.
Maar is persoonlijk moet ook een uitdaging voor je zijn,Als je het met tegenzin gaat doen is het plezier van paardrijden er zo vanaf Knipoog

Opnieuw met een nieuw paard beginnen heeft ook zo zijn voordelen,Kan veel van elkaar leren zowel hij van jou als jij van het paard Haha!

Veel succes!